XXL Nutrition

voeding en verzeuring.

daan1990

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m90
Goedendag mede sporters,

Ik ben vanaf maandag een cut sessie begonnen. Ben 45kg lichaamsvet verloren en Heb aardig wat spiermassa op weten te bouwen en nu wil ik het wat droger hebben(toen ik begon met een andere levenstyle, kom van '135kg:eek:' zei ik, ik ga door tot aan de sixpack. Nu 90kg en een vetpercentage van +- 25% wil uiteraard naar de 10-12% dus me laatste race tegen het vet, is nu begonnn). Maar nu valt me het volgende op.

Maandag ben ik in de sportschool gaan trainen. Me kracht trainings rondje. Alleen niet op massa gericht maar op uithouding (dus ipv 4x8 zwaar gewicht nu 4x15 met minder gewicht). Dinsdag (gisteren) ben ik wezen hardlopen. Alleen ik kon na een relatieve korte tijd bijna geen stap meer zetten van de verzeuring in mijn kuiten.

Ik zet hier mijn eetschema even op een rij moet ik wellicht wat aanpassen om dit te voorkomen of is dit een kwestie van trainen en gewoon conditie opbouwen. Want lichamelijk verder ben ik nog niet uitgeput namelijk dan:

Ik wissel af met schema's, schema 1:

Smorgens 06:15 : halve soepkom Magere kwark + theelepel. Gebr. lijnzaad. + appel azijn.
Koffie tijd 10:00 : 1 boterham met pindakaas.
lunch 12:00 : 2 opscheplepels groente Met stuk kipfilet of rundvlees.
thee tijd 15:00 : 1 banaan en een ander stuk fruit. (appel, peer, kiwi)
Etenstijd 18:00 : 2 aardappels met 200gr groente met vlees (kip of rundvlees, of vis kabeljauw of pangafilet.)

Na het sporten 21:00 : nog een beetje enkel magere kwark. Ik gebruik gewoon de zure goedkope kwark van de supermarkt.

Schema 2:

Smorgens 06:15 : 2 gebakken eieren + appel azijn.(caps)
Koffie tijd 10:00 : 1 boterham met pindakaas.
lunch 12:00 : 1 boterham met dik belegde kipfilet + halve komkommer of stuk of 2 tomaten.
thee tijd 15:00 : 1 banaan en een ander stuk fruit. (appel, peer, kiwi)
Etenstijd 18:00 : 2 aardappels met 200gr groente met vlees (kip of rundvlees, of vis kabeljauw of pangafilet.)

Na het sporten 21:00 : nog een beetje enkel magere kwark. Ik gebruik gewoon de zure goedkope kwark van de supermarkt.

Deze twee schema's wissel ik af. Als ik moet werken gebruik ik schema 1 en als ik vrij ben schema 2.

Ik sport 5x per week. Ma-wo-vr, zijn de dage dat ik krachttraining doe op uithouding. Ik wissel gewoon de spiergroepen af. Alleen niet meer op massa. Maar puur uithouding.

De andere twee dagen di-do, gebruik ik voor of hardlopen of fietsen dus ''cardio training''.
Voor de rest drink ik 4 bakjes koffie per dag, de rest groene thee en koud water uit de koelkast.

Wie weet hebben jullie nog tips. En kunnen jullie me helpen me droom te bereiken ;)

Alvast bedankt.
Groetjes Daan.

Laatst bewerkt:
tel je je calorieën? dat kan ik hier niet uit opmaken, tellen = the key.

• Topic Starter Topic Starter
uiteraard ;) bedoel ik dat.

---------- Toegevoegd om 14:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:41 ----------

ontbijt : Calorieën 91 Eiwit 15 Vet tot. 1 Vet verz. 0 Khd. 6.
10:00 : Calorieën 74 Eiwit 3.3 Vet tot. 1 Vet verz. 0.3 Khd. 15.
+ beleg: Calorieën 97 Eiwit 4 Vet tot. 8 Vet verz. 1.5 Khd. 2.5
middag : Calorieën 212 Eiwit 36 Vet tot. 4 Vet verz. 1 Khd. 8.6
15:00 : Calorieën 174 Eiwit 2 Vet tot. 0 Vet verz. 0 Khd. 41
18:00 : Calorieën 484 Eiwit 29 Vet tot. 17 Vet verz. 7 Khd. 54
21:00 : Calorieën 91 Eiwit 15 Vet tot. 1 Vet verz. 0 Khd. 6
Eiwit : 104.3 totaal.
carbs: 133.1 totaal.

Ik kom ongeveer op een +_ 1400 cal op een dag totaal.
Het is de eerste keer dat ik me echt zo bezig ga houden met een cut. Dus hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

Hoe bereken je dat? Ik kom namelijk lager uit als ik alles bij elkaar op tel.

Mijn vriendin is heel goed in verzeuring

Je eet te weinig, ook te weinig vet in je macro's.

taurine caps hebben me zeer goed geholpen tegen krampen in mijn kuiten tijdens cardio

uiteraard ;) bedoel ik dat.

---------- Toegevoegd om 14:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:41 ----------

ontbijt : Calorieën 91 Eiwit 15 Vet tot. 1 Vet verz. 0 Khd. 6.
10:00 : Calorieën 74 Eiwit 3.3 Vet tot. 1 Vet verz. 0.3 Khd. 15.
+ beleg: Calorieën 97 Eiwit 4 Vet tot. 8 Vet verz. 1.5 Khd. 2.5
middag : Calorieën 212 Eiwit 36 Vet tot. 4 Vet verz. 1 Khd. 8.6
15:00 : Calorieën 174 Eiwit 2 Vet tot. 0 Vet verz. 0 Khd. 41
18:00 : Calorieën 484 Eiwit 29 Vet tot. 17 Vet verz. 7 Khd. 54
21:00 : Calorieën 91 Eiwit 15 Vet tot. 1 Vet verz. 0 Khd. 6
Eiwit : 104.3 totaal.
carbs: 133.1 totaal.

Ik kom ongeveer op een +_ 1400 cal op een dag totaal.
Het is de eerste keer dat ik me echt zo bezig ga houden met een cut. Dus hopelijk kunnen jullie me op weg helpen.

Te weinig eiwitten en vetten. En sowieso te weinig calorieën. Lees eens de stickies wat betreft voeding zou ik zeggen.

Voor het lopen wat snelle koolhydraten eten en tijdens (denk aan dextro tabletjes) meenemen.

Hoe bereken je dat? Ik kom namelijk lager uit als ik alles bij elkaar op tel.

1 gr proteine = 4 cal
1 gr koolhydraat = 4 cal
1 gr vet = 9 cal

Dusja bv je hebt 100 gr protein maal 4 doen = 400 cals . dan tel je gewoonweg alles op , en krijg je eind totaal calorieen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de wel serieuze opmerkingen. Ben dislectie's dus sorry voor het verzeurings probleempje ;)

Oke dat verklaard me verzuring ook.

Bedankt allemaal

---------- Toegevoegd om 21:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:37 ----------

Voor het lopen wat snelle koolhydraten eten en tijdens (denk aan dextro tabletjes) meenemen.

Dat is ook een goede tip.

Thanks

na de kracht training op de loopband, 6km per uur 15% incline. 20 minuuten, daarna 5 minuten 0%incline en ook 6km per uur.

wederom danku voor de toevoegende tip

Als je gaat lopen met de bedoeling om wat vetmassa te verliezen, zou ik zo weinig mogelijk tot geen koolhydraten nemen voor je loopsessie.
Je wil de laatste koolhydraten uit je lichaam verbranden om daarna je vetmassa te gaan aanspreken als "energiebron".
Ik vind wel dat je inderdaad zeer weinig kilocalorieën opneemt, zie dat je je goed blijft voelen en niet enkel uitput!
Voor de verzuring van je spieren een beetje te minderen, neem je genoeg water voor je cardio?
En zorg dat je ook genoeg rust :)

Voor de rest een pluim voor je datgene wat je al hebt bereikt 45 kg is niet niks, doe zo verder!

Terug
Naar boven