MuscleMeat

voeding gericht voor vrouwen (beginner)

Ik geef je gelijk hoor dat als je echt ergens wilt komen je met een goed voedingsschema zult moeten werken en er tijd voor moeten nemen, maar laten we realistisch zijn, iedereen post hier altijd bijna orthodox alsof je zonder voedingsschema of gedisciplineerde levensstijl hier helemaal niets zult bereiken. Sommigen mensen die hier posten fitnessen voor veel recreatievere doeleinden, gewoon voor 'de leuk' en misschien een paar kilo eraf or erbij. Eerlijk is eerlijk, als beginner zijnde is het vaak al voldoende om gewoon rationeel "gezond" te eten en bijvoorbeeld in plaats van een toetje een bak kwark te nuttigen. Eerste 2~ jaar dat ik fitnesste wist ik ook niets van voeding en maakte ik ook gewoon progressie (natuurlijk minder dan als ik wel goed op m'n voeding gelet had). Maar m'n punt is, dat je van een 16 (17?) jarig meisje dat fitnesst en gewoon wat kilo kwijt wilt niet hetzelfde moet gaan verwachten als van een dedicated bodybuilder in z'n 20+. Op haar leeftijd is het een stuk makkelijker (en sociaal gewenster) om gewoon gezellig met huis mee te blijven eten bijvoorbeeld en gewoon wat verantwoordelijker te worden in wat ze smeert op d'r brood 's ochtends / 's middags (kipfilet in plaats van hagelslag) en af en toe een bak kwark te eten. Daar hoeft (zeker als beginner zijnde) echt geen voedingsschema aan te pas te komen waar heel het gezin ineens rekening mee moet gaan houden (om maar een voorbeeld te noemen natuurlijk). Dus ja, je hebt zeker gelijk, maar (zeker voor TS) zijn er waarschijnlijk andere dingen net iets belangrijker dan de fitness en de resultaten, maar dat betekent dan zeker niet dat ze ineens niets meer zal kunnen bereiken met BB of ons advies niet meer verdient, toch?

Net alsof je niet mee kan blijven eten met de familie.. je weet het leuk te brengen maar als je echt iets wilt bereiken zal er moeite voor gedaan moeten worden en degene die het beste met je voorheeft is vaak jezelf. Vandaar zelf zoveel mogelijk leren/oefenen en zelf aan de slag. Advies krijgt ze genoeg dus snap niet waarom je erover begint dat ze "ons advies niet verdient". Echter is ieders advies weer anders en klopt het ook niet allemaal (of sluit het niet aan bij haar als persoon) er zijn vele wegen en als je jezelf er dus in verdiept maak je het een stuk makkelijker voor jezelf in de long run.

hahahahah is goed, haha mag wel hoor.. stiekem! niet door vertellen hoor:eyes: ---------- Toegevoegd om 14:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:52 ---------- juist, en jij kan niet lezen? ik zeg niet dat ik geen zin heb ik zeg dat ik er niet zo goed in ben. maar toch bedankt voor je reactie ;) ---------- Toegevoegd om 14:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:54 ---------- hahahah afspreken is kindermisbruik? ---------- Toegevoegd om 14:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:57 ---------- ja ik heb de app! handig! scheelt weer haha en koken mag mama me me helpen haha
Oh boy... really something for boys this one... Succes met je doelen meisje.

Net alsof je niet mee kan blijven eten met de familie.. je weet het leuk te brengen maar als je echt iets wilt bereiken zal er moeite voor gedaan moeten worden en degene die het beste met je voorheeft is vaak jezelf. Vandaar zelf zoveel mogelijk leren/oefenen en zelf aan de slag. Advies krijgt ze genoeg dus snap niet waarom je erover begint dat ze "ons advies niet verdient". Echter is ieders advies weer anders en klopt het ook niet allemaal (of sluit het niet aan bij haar als persoon) er zijn vele wegen en als je jezelf er dus in verdiept maak je het een stuk makkelijker voor jezelf in de long run.

Ik quote een reactie in de trent van "Als je niet de moeite ervoor wilt nemen, wat kom je hier dan doen", vandaar dat ik zei dat iemand die recreatief wil sporten en gewoon wat extra tips en tricks van kenners mee wilt nemen zonder meteen volle dedication een voedingsschema te gaan hanteren nog wel advies kan gebruiken en ook zou moeten krijgen. Verder heb je gewoon natuurlijk gelijk, maar over 't algemeen wordt iedereen hier gezien als een fulltime bb'er terwijl er wel degelijk verschil zit tussen een 16/17 jarig meisje en een volwassen kerel if you ask me.

• Topic Starter Topic Starter
PM'en mag.. Dan kan niemand onze geheime berichten lezen. Wel heel stiekem doen he. En niemand vertellen! Wil niet in de bak belanden..
hahah komt goed

---------- Toegevoegd om 16:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------

Ik geef je gelijk hoor dat als je echt ergens wilt komen je met een goed voedingsschema zult moeten werken en er tijd voor moeten nemen, maar laten we realistisch zijn, iedereen post hier altijd bijna orthodox alsof je zonder voedingsschema of gedisciplineerde levensstijl hier helemaal niets zult bereiken. Sommigen mensen die hier posten fitnessen voor veel recreatievere doeleinden, gewoon voor 'de leuk' en misschien een paar kilo eraf or erbij. Eerlijk is eerlijk, als beginner zijnde is het vaak al voldoende om gewoon rationeel "gezond" te eten en bijvoorbeeld in plaats van een toetje een bak kwark te nuttigen. Eerste 2~ jaar dat ik fitnesste wist ik ook niets van voeding en maakte ik ook gewoon progressie (natuurlijk minder dan als ik wel goed op m'n voeding gelet had). Maar m'n punt is, dat je van een 16 (17?) jarig meisje dat fitnesst en gewoon wat kilo kwijt wilt niet hetzelfde moet gaan verwachten als van een dedicated bodybuilder in z'n 20+. Op haar leeftijd is het een stuk makkelijker (en sociaal gewenster) om gewoon gezellig met huis mee te blijven eten bijvoorbeeld en gewoon wat verantwoordelijker te worden in wat ze smeert op d'r brood 's ochtends / 's middags (kipfilet in plaats van hagelslag) en af en toe een bak kwark te eten. Daar hoeft (zeker als beginner zijnde) echt geen voedingsschema aan te pas te komen waar heel het gezin ineens rekening mee moet gaan houden (om maar een voorbeeld te noemen natuurlijk).

Dus ja, je hebt zeker gelijk, maar (zeker voor TS) zijn er waarschijnlijk andere dingen net iets belangrijker dan de fitness en de resultaten, maar dat betekent dan zeker niet dat ze ineens niets meer zal kunnen bereiken met BB of ons advies niet meer verdient, toch?
ik fitness al een jaar en zo ben ik begonnen. maar wil het nu nog beter aanpakken dus wat je zegt, heb je gelijk in. maar ik denk dat er achter mijn doel wel wat meer zit dan je denkt.

---------- Toegevoegd om 16:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:31 ----------

ja ik word panisch als m'n ouders iets eten wat ik niet wil eten dus al sinds ik fitness word er voor mij apart gekookt. en ik vind niet elk advies fijn. ik vind het een best leuke site zit er nog niet zo heel lang op alleen sommige mensen reageren minder leuk. dus soms denk ik wel wat heb ik hier aan ;$ maar er zijn ook leuke mensen.

---------- Toegevoegd om 16:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:34 ----------

Oh boy... really something for boys this one... Succes met je doelen meisje.
Hartstikke bedankt! hihi

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:35 ----------

Ik quote een reactie in de trent van "Als je niet de moeite ervoor wilt nemen, wat kom je hier dan doen", vandaar dat ik zei dat iemand die recreatief wil sporten en gewoon wat extra tips en tricks van kenners mee wilt nemen zonder meteen volle dedication een voedingsschema te gaan hanteren nog wel advies kan gebruiken en ook zou moeten krijgen. Verder heb je gewoon natuurlijk gelijk, maar over 't algemeen wordt iedereen hier gezien als een fulltime bb'er terwijl er wel degelijk verschil zit tussen een 16/17 jarig meisje en een volwassen kerel if you ask me.
jaaa ik snap wat je bedoelt , ik ben geen bodybuilder maar ik sport ook niet gewoon zomaar (al zie ik dat zelf zo) ik wil echt doelen bereiken wil niet zo maar een gewichtje omhoog hijsen omdat ik strakker wil worden. ik wil wel veder gaan dan de meeste meiden. denk ik. als ik ook met voetbal ga stoppen wil ik misschien wel aan wedstrijden mee doen als ik afgetraind bent. de interesse is er wel! maar ik wil wel graag vrouwelijk blijven.

In dat geval, zoek een coach als je echt wedstrijden en doelen wilt gaan halen :) Succes

In dat geval, zoek een coach als je echt wedstrijden en doelen wilt gaan halen :) Succes
haha ik heb er nu geen tijd voor met school en voetbal etc. misschien in de toekomst! ben pas 16 (over 2 dagen 17 hihi) nog genoeg tijd !

haha ik heb er nu geen tijd voor met school en voetbal etc. misschien in de toekomst! ben pas 16 (over 2 dagen 17 hihi) nog genoeg tijd !

Leuk om te horen dat je zo fanatiek en enthousiast bezig bent met de fitness lifestyle ;)
Eten je ouders dan zo slecht dat je er panisch van wordt? Heb je de stickies al gelezen?

Wil je eigenlijk cutten(droogtrainen) of bulken(spiermassa) ?

Leuk om te horen dat je zo fanatiek en enthousiast bezig bent met de fitness lifestyle ;)
Eten je ouders dan zo slecht dat je er panisch van wordt? Heb je de stickies al gelezen?

Wil je eigenlijk cutten(droogtrainen) of bulken(spiermassa) ?
cutten, want vet% is hooog. haha nou ik wil niet dat ze met bakboter bijvoorbeeld vis bakken of zo dan eet ik het niet hoor haha

---------- Toegevoegd om 18:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:49 ----------

Ik dacht het, jij zegt het...
Sorry maar ik heb niet gezegd dat ik geen zin heb in koken..? ik kan niet koken en rekenen ook niet. sommige mensen hier hey ... jeetje :fuu:

Je weet dat je vetten ook gewoon nodig hebt? Dus ook de vetten uit - bijvoorbeeld - bakboter?

Ik raad je aan de stickies goed door te lezen en aan de hand daarvan te kijken wat je nodig hebt. Wil je echt een voedingsschema, liever IIFYM of 'gewoon' beter eten of...? Dat kan ik er nu niet helemaal uithalen.

Je weet dat je vetten ook gewoon nodig hebt? Dus ook de vetten uit - bijvoorbeeld - bakboter?

Ik raad je aan de stickies goed door te lezen en aan de hand daarvan te kijken wat je nodig hebt. Wil je echt een voedingsschema, liever IIFYM of 'gewoon' beter eten of...? Dat kan ik er nu niet helemaal uithalen.
In principe eet ik al gewoon goed. Aangezien ik al een jaar train! Maar ik wil harder groeien en ik bak liever mijn eten in kokosolie bijv. Ik weet dat je vetten nodig hebt maar wel goeie vetten toch. Ik kan wel gewoon op mijn voeding gaan letten zoals ik altijd doe maar als ik geen verschil zie ben ik bang dat ik weer terug val in mijn oude patroon van 2 jaar terug. Er zit wel verhaal achter hoor waarom ik dit graag wil. Veel hier raden het aan om gewoon een voedings schema te maken en te volgen en sommige zeggen; "let gewoon op wat je eet, probeer gezond te eten want je bent pas den beginner" ja sorry maar daar heb ik niks aan als ik dat wou deed ik dat wel. Tenslotte al een jaar gedaan en dat ging goed. Nu wil ik het beter aanpakken.. Dus ja.. Heb ik vaker vermeld maar ik heb het gevoel dat ik niet serieus genomen word. Kleine meid van 17 tussen veel ervaren mensen jahaaa, maar ik wil graag echte tips waar ik om vroeg. Dankje.

Welke vragen heb je dan?

Ik heb niet echt vragen meer die zijn redelijke beantwoord maar tips zijn altijd welkom, iedereen ervaart alles anders en ben nieuwsgierig hoe. qua trainen gaat het goed. maar mijn interesse lag in het begin meer bij het trainen dan bij voeding. ik letten wel op me voeding maar als je er beter op let groei je meer. en dat wil ik nu.. want wat moet ik absoluut niet eten en wat wel om bezig te zijn met vet verbranding, cardio doe ik vaak genoeg bijna elke dag maar de vetkwakkies willen er maar niet af............

cutten, want vet% is hooog. haha nou ik wil niet dat ze met bakboter bijvoorbeeld vis bakken of zo dan eet ik het niet hoor haha

---------- Toegevoegd om 18:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:49 ----------

Sorry maar ik heb niet gezegd dat ik geen zin heb in koken..? ik kan niet koken en rekenen ook niet. sommige mensen hier hey ... jeetje :fuu:

Als je dat al niet kunt, vraag ik me echt af wat je precies wilt bereiken. Niemand anders dan jij zal het voor je gaan doen.

In principe eet ik al gewoon goed. Aangezien ik al een jaar train! Maar ik wil harder groeien en ik bak liever mijn eten in kokosolie bijv. Ik weet dat je vetten nodig hebt maar wel goeie vetten toch. Ik kan wel gewoon op mijn voeding gaan letten zoals ik altijd doe maar als ik geen verschil zie ben ik bang dat ik weer terug val in mijn oude patroon van 2 jaar terug. Er zit wel verhaal achter hoor waarom ik dit graag wil. Veel hier raden het aan om gewoon een voedings schema te maken en te volgen en sommige zeggen; "let gewoon op wat je eet, probeer gezond te eten want je bent pas den beginner" ja sorry maar daar heb ik niks aan als ik dat wou deed ik dat wel. Tenslotte al een jaar gedaan en dat ging goed. Nu wil ik het beter aanpakken.. Dus ja.. Heb ik vaker vermeld maar ik heb het gevoel dat ik niet serieus genomen word. Kleine meid van 17 tussen veel ervaren mensen jahaaa, maar ik wil graag echte tips waar ik om vroeg. Dankje.

Waarom heb je dat gevoel dan? Want volgens mij stelde ik een normale vraag aan jou. Uit je beginpost is niet goed op te maken welke richting je nu op wil, behalve meer groeien. Je zegt dat je nu 'goed' eet, maar wat versta jij onder goed eten, hoe ziet je voeding er nu uit? Wij kunnen moeilijk tips geven over wat je kunt verbeteren als we niet weten wat je nu doet of waar je heen wil.

Weet je je onderhoud, houd je je voeding bij? Weet je de macro-verhouding die je nu binnenkrijgt en wat de macro's voor jouw doel zijn? Hoe ziet een gemiddelde dag qua voeding eruit, ben je afhankelijk van je ouders qua koken of zou je ook zelf kunnen koken? Allemaal info die wij nu niet hebben waardoor we ook niet veel meer tips kunnen geven dan 'lees de stickies'. Die overigens veel van je vragen zullen beantwoorden. Dat je hier weinig reacties krijgt waar je iets aan hebt heeft niets te maken met jou niet serieus nemen, maar meer met onduidelijkheid waar je nou tips over wil.

Daarnaast heeft 'al een jaar trainen' niks te maken met goed eten of weten hoe goede voeding eruitziet. Ik dacht toen ik drie maanden trainde ook dat ik wel wist hoe ik goed moest eten, maar het heeft nog wel wat langer geduurd voor ik erachter kwam dat ik nog helemaal niks wist.

Een heel mooi antwoord havermouttrut, heel compleet. Iedereen wil je hier hartstikke graag helpen, maar de definitie van "goed eten" is gewoon te breed. Het is té algemeen en heel erg persoonlijk. Houd een keer een aantal dagen je voeding bij op MyFitnesspall en plaats die dagoverzichten hier. Dan kun je vragen stellen als:
- Ik wil graag meer groeien, ben ik goed op weg?
- Wat zouden jullie veranderen?

Doordat je 17 jaar bent, dus jonger dan de meesten hier, kom je over als "Ik heb best wel wat ervaring, want ik train al 1 jaar (terwijl de meeste mensen die hier reageren 5-10 jaar al trainen), dus ik wil gewoon tips" met zo'n houding krijg je juist alleen maar kut reacties van mensen hier.

Ik ben benieuwd naar hoe je nu eet en wat, want zoals je door hebt, is de sleutel tot meer progressie grotendeels afhankelijk van voeding :)

Een heel mooi antwoord havermouttrut, heel compleet. Iedereen wil je hier hartstikke graag helpen, maar de definitie van "goed eten" is gewoon te breed. Het is té algemeen en heel erg persoonlijk. Houd een keer een aantal dagen je voeding bij op MyFitnesspall en plaats die dagoverzichten hier. Dan kun je vragen stellen als:
- Ik wil graag meer groeien, ben ik goed op weg?
- Wat zouden jullie veranderen?

Doordat je 17 jaar bent, dus jonger dan de meesten hier, kom je over als "Ik heb best wel wat ervaring, want ik train al 1 jaar (terwijl de meeste mensen die hier reageren 5-10 jaar al trainen), dus ik wil gewoon tips" met zo'n houding krijg je juist alleen maar kut reacties van mensen hier.

Ik ben benieuwd naar hoe je nu eet en wat, want zoals je door hebt, is de sleutel tot meer progressie grotendeels afhankelijk van voeding :)

Met een degelijke houding krijg je idd snel reacties waar je niets mee kunt nee. Maar terecht ook. Dit forum staat echt vol met tips, tricks en ervaringen. Uit haar Posts blijkt dat ze weinig tot geen onderzoek heeft gedaan en wat onnozele vragen stelt. En zo zijn erg veel posts hier opgebouwd van mensen. "Is het goed als ik 1 of 2 broodjes eet in de ochtend?" Of "ik eet nu kwark en een banaan extra, word ik dan gespierd?" Etc etc. Doe eerst je research, lees stickies en andere bronnen, doe een aanzet en post die hier zodat we daar feedback op kunnen geven en discussie kunnen voeren. Niet dit soort kansloze posts, het is een bodybuilding forum...

Terug
Naar boven