Helium
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 63
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 101kg
- Vetpercentage
- 13%
Ik geef je gelijk hoor dat als je echt ergens wilt komen je met een goed voedingsschema zult moeten werken en er tijd voor moeten nemen, maar laten we realistisch zijn, iedereen post hier altijd bijna orthodox alsof je zonder voedingsschema of gedisciplineerde levensstijl hier helemaal niets zult bereiken. Sommigen mensen die hier posten fitnessen voor veel recreatievere doeleinden, gewoon voor 'de leuk' en misschien een paar kilo eraf or erbij. Eerlijk is eerlijk, als beginner zijnde is het vaak al voldoende om gewoon rationeel "gezond" te eten en bijvoorbeeld in plaats van een toetje een bak kwark te nuttigen. Eerste 2~ jaar dat ik fitnesste wist ik ook niets van voeding en maakte ik ook gewoon progressie (natuurlijk minder dan als ik wel goed op m'n voeding gelet had). Maar m'n punt is, dat je van een 16 (17?) jarig meisje dat fitnesst en gewoon wat kilo kwijt wilt niet hetzelfde moet gaan verwachten als van een dedicated bodybuilder in z'n 20+. Op haar leeftijd is het een stuk makkelijker (en sociaal gewenster) om gewoon gezellig met huis mee te blijven eten bijvoorbeeld en gewoon wat verantwoordelijker te worden in wat ze smeert op d'r brood 's ochtends / 's middags (kipfilet in plaats van hagelslag) en af en toe een bak kwark te eten. Daar hoeft (zeker als beginner zijnde) echt geen voedingsschema aan te pas te komen waar heel het gezin ineens rekening mee moet gaan houden (om maar een voorbeeld te noemen natuurlijk). Dus ja, je hebt zeker gelijk, maar (zeker voor TS) zijn er waarschijnlijk andere dingen net iets belangrijker dan de fitness en de resultaten, maar dat betekent dan zeker niet dat ze ineens niets meer zal kunnen bereiken met BB of ons advies niet meer verdient, toch?
Net alsof je niet mee kan blijven eten met de familie.. je weet het leuk te brengen maar als je echt iets wilt bereiken zal er moeite voor gedaan moeten worden en degene die het beste met je voorheeft is vaak jezelf. Vandaar zelf zoveel mogelijk leren/oefenen en zelf aan de slag. Advies krijgt ze genoeg dus snap niet waarom je erover begint dat ze "ons advies niet verdient". Echter is ieders advies weer anders en klopt het ook niet allemaal (of sluit het niet aan bij haar als persoon) er zijn vele wegen en als je jezelf er dus in verdiept maak je het een stuk makkelijker voor jezelf in de long run.

Succes