MuscleMeat

Voedingsschema cut low carbs, graag tips, commentaar en/of meningen.

Haagse1223

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Ik heb de afgelopen 2 maanden dit schema aangehouden.
Mijn energiebehoefte is 2058Kcal.
Bodyfat is 19% totaal lichaamsgewicht is 87Kg en ik ben 190cm lang.
Ik ben 4-5 keer per week in de gym voor minimaal anderhalf uur.

Ontbijt rond 10:00
500 gram kwark
whey isolaat shake met water.

2e maaltijd rond 12:00
75 tot 100 gram kipfilet (broodbeleg).

tussen 12:00 en 13:00 gym.
Voordat ik begin met workout neem ik een pre-workout shake en een banaan.
Tijdens het sporten drink ik rond de 2-3 liter water.

14:00 of 15:00 einde workout.
anderhalve scoop whey isolaat met water.
1 fuji appel.

4e maaltijd 16:00 uur.
1 stuk fruit (meestal mandarijn of hand vol blauwe bessen).
75 gram kipfilet (broodbeleg).

5e maaltijd avond eten rond 18:00.
Eten wat de pot schaft, meestal aardappels groente vlees met sla tomaat en komkommer.
Na het eten nog 1 kiwi.

6e maaltijd rond 20:00 of 21:00 ligt eraan wanneer ik honger heb.
Whey isolaat shake met water
1 stuks fruit of half pakje kipfilet.

maaltijd voor het slapen, meestal rond 24:00 of 01:00 uur.
Whey isolaat shake met water,
100 gram kipfilet.

voor de rest drink ik in totaal rond de 4 tot 7 liter water per dag en supplementeer ik omega 3 visolie, zink, multivitamine en vitamine D3.

Dit is mijn eerste echt serieuze voedingsschema, ik hoop dat jullie met meer ervaring hierin mij kunnen helpen met verbeteringen etc.

Als je low in carbs gaat zitten, moet je ook het fruit eruit halen vanwege de daarin aanwezige suikers. Een banaan tijdens je training zou nog kunnen. De rest zou ik vervangen door ei,tonijn, kipgrillworst, kalkoenfilet en/of noten. Misschien dat je dan ook nog een shake kunt schrappen, aangezien je er nu drie op een dag neemt en het zijn geen maaltijdvervangers.

Overigens denk ik dat je verder nog weinig vetten binnen krijgt. In kipgrillworst en noten zit wel vet. Je kunt verder een shake maken in kokosmelk (bevat veel vetten). 48+ kaas bevat ook aardig wat vetten. Wat kaas betreft kun je 48+ kaas en 10+ kaas halen. De verhouding eiwit/vet is bij die twee precies omgekeerd (10+ bevat veel eiwit en weinig vet).

Hopelijk heb je iets aan deze tips :)

Staan nergens waarden bij, maar zover ik kan zien :
- te weinig vetten (altijd belangrijk en zeker als je low in carbs zit)
- te veel fruit (je wil low in carbs zitten dus vervang het even door groenten en een eiwitbron (vlees/vis)
- Veels te veel focus op je shakes, als ik goed kan zien neem je 4x whey per dag?
- Veel te weinig vlees/vis (eiwitbronnen)
- Maaltijden zien er niet logisch uit ( 's morgens kwark = trage eiwitten, terwijl je 's morgens net snelle eiwitten nodig hebt, en 's avonds pak je dan voor je gaat slapen een shake = snelle eiwitten, terwijl je 's avonds net trage eiwitten nodig hebt)

Ik zou de sticky's gaan lezen en opnieuw beginnen want hier klopt niet veel van.
Grtz

• Topic Starter Topic Starter
dankjulliewel voor de reacties!
Ik eet zoveel fruit vanwege de vitamines, ik ga namelijk niet elke vitamine extra supplementeren.
Dus wat zouden jullie aanraden voor de vitamines ipv fruit.
Verder krijg ik geen stuk vis door mijn strot om het zo maar te zeggen. Dat is echt het enigste wat ik niet kan eten.

Ik zou verder mijn fruit gaan vervangen met kip/kalkoen filet en noten.

Bedankt voor de reacties!

---------- Post toegevoegd 17 July 2013 om 17:03 ----------

Als je low in carbs gaat zitten, moet je ook het fruit eruit halen vanwege de daarin aanwezige suikers. Een banaan tijdens je training zou nog kunnen. De rest zou ik vervangen door ei,tonijn, kipgrillworst, kalkoenfilet en/of noten. Misschien dat je dan ook nog een shake kunt schrappen, aangezien je er nu drie op een dag neemt en het zijn geen maaltijdvervangers.

Overigens denk ik dat je verder nog weinig vetten binnen krijgt. In kipgrillworst en noten zit wel vet. Je kunt verder een shake maken in kokosmelk (bevat veel vetten). 48+ kaas bevat ook aardig wat vetten. Wat kaas betreft kun je 48+ kaas en 10+ kaas halen. De verhouding eiwit/vet is bij die twee precies omgekeerd (10+ bevat veel eiwit en weinig vet).

Hopelijk heb je iets aan deze tips :)

Ja de tips zijn helpvol!

Ik heb geen idee waar ik cocos melk kan kopen? Zou je dat willen aangeven?
MVG

Dus hoeveel kcal eet je nu precies?

dankjulliewel voor de reacties!
Ik eet zoveel fruit vanwege de vitamines, ik ga namelijk niet elke vitamine extra supplementeren.

Doe jezelf een lol en koop bij de kruitvat voor een paar euro zo'n potje met vitaminetabletten, dan heb je dat helemaal gecovered. Omega-3 visoliecapsules worden ook veel gebruikt. Beide neem ik elke dag.

Ik heb geen idee waar ik cocos melk kan kopen? Zou je dat willen aangeven?

Gewoon bij de Albert Heijn of een andere supermarkt. Zit vaak in een pakje of een blik.

Terug
Naar boven