Fitness Seller

Voedingsschema goed? (Cut)

VanityFair.

Novice
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
72kg
Vetpercentage
19%
Hallo,

Ik hou nu dit voedingsschema aan:

O: 2x snee speltbrood met eetlepel bosbessenjam + eetlepel pindakaas
T: 1x snee speltbrood met gerookte kipfilet 50 gram + stukje komkommer
L: Walnoten 25 gr. + rosbief 50 gr. + snoeptomaatjes
T: 1x snee speltbrood met makreel 85 gr. + snoeptomaatjes
A: Zilvervliesrijst 100 gr. + sperziebonen 100 gr. + Zalm 150 gr.
T: Walnoten 25 gr. + banaan + magere kwark 250 gr.

Ik kom dan uit op 1731 calorieën.
Met 120 gr. koolhydraten, 117 gr. eiwitten, 84 gr. vetten. (Dit is wat mijn app zegt).

Mijn vetpercentage nu: 19,9%
Gewicht: 72,7
Lengte: 186

Mijn doel is een lager vetpercentage en dus ook dat je mijn spieren meer gaat zien. :)
Ik fitness 3 keer in de week met 4 keer in de week kickboksen. (Kickboksen is dus cardio)

Is dit schema goed samen met mijn trainingen?

vet 1gr/kilo eiwit 2gr/kilo rest koolhydraten tenminste bij mannen weet niet of dat hetzelfde is :P

Hallo,

Ik hou nu dit voedingsschema aan:

O: 2x snee speltbrood met eetlepel bosbessenjam + eetlepel pindakaas
T: 1x snee speltbrood met gerookte kipfilet 50 gram + stukje komkommer
L: Walnoten 25 gr. + rosbief 50 gr. + snoeptomaatjes
T: 1x snee speltbrood met makreel 85 gr. + snoeptomaatjes
A: Zilvervliesrijst 100 gr. + sperziebonen 100 gr. + Zalm 150 gr.
T: Walnoten 25 gr. + banaan + magere kwark 250 gr.

Ik kom dan uit op 1731 calorieën.
Met 120 gr. koolhydraten, 117 gr. eiwitten, 84 gr. vetten. (Dit is wat mijn app zegt).

Mijn vetpercentage nu: 19,9%
Gewicht: 72,7
Lengte: 186

Mijn doel is een lager vetpercentage en dus ook dat je mijn spieren meer gaat zien. :)
Ik fitness 3 keer in de week met 4 keer in de week kickboksen. (Kickboksen is dus cardio)

Is dit schema goed samen met mijn trainingen?
Bereken je dagelijks onderhoud, zit er 200-300 kcal onder en je valt af.

vet 1gr/kilo eiwit 2gr/kilo rest koolhydraten tenminste bij mannen weet niet of dat hetzelfde is :P
That's right, voor vrouwen gelden de macro's het zelfde.

Je moet naar de 72gr vet per dag verlagen, minstens 140-150gr eiwitten en de rest in carbs

72x9 = 648Kcal uit vetten
150x4 = 600Kcal uit eiwitten
120x4 = 480Kcal uit khoolhydraten

648+600+480= 1728Kcal

Je bent behoorlijk lang. Wil je niet eerst nog wat massa erbij proberen te krijgen? Moet ook niet te mager worden ziet er niet uit bij zo'n lengte.

Ik moet zeggen dat het niet zo zwart wit te bekijken is. Het is wel een goede richtlijn, maar in een cut is het beter om hoger in je eiwitten te zitten. Eiwitten geven namelijk een thermisch effect, wat koolhydraten niet doen. Ik zou dus eerder kijken naar een 40/40/20 verhouding wat betreft e/k/v/.

• Topic Starter Topic Starter
Je bent behoorlijk lang. Wil je niet eerst nog wat massa erbij proberen te krijgen? Moet ook niet te mager worden ziet er niet uit bij zo'n lengte.
Ja daar heb je wel gelijk in maar gelukkig heb ik niet zo'n dun postuur. Ook wil ik niet weer te veel aankomen voor kickboksen (wedstrijden).

Bedankt voor de reacties!
Gister vetpercentage opgemeten en daar kwam 18,5 uit. 3 weken geleden was het nog 19,9 dus daar ben ik erg blij mee. :)

Ik moet zeggen dat het niet zo zwart wit te bekijken is. Het is wel een goede richtlijn, maar in een cut is het beter om hoger in je eiwitten te zitten. Eiwitten geven namelijk een thermisch effect, wat koolhydraten niet doen. Ik zou dus eerder kijken naar een 40/40/20 verhouding wat betreft e/k/v/.

Als ik meer naar die 40/40/20 verhouding wil gaan, moet ik dan minder walnoten eten om de gr. van vetten te verlagen? Hoe werkt dat?

Terug
Naar boven