MuscleMeat

Voedingsschema hulp

Neroh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Vetpercentage
17%
Ik train nu ongeveer 6/7 maanden,
heb nu zelf een schema gemaakt, maar ik heb nog een goed bulk schema nodig,
Ik heb de stickies gelezen, maar ik kom er maar niet uit hoeveel kcal ik op een dag moeten, vooral omdat ik er naast ook voetbal/fiets naar school. Vragen:
Hoeveel kcal moet ik extra nemen om naar school te fietsen? (2 keer 10 km = 20km per dag (:orly: :yarly:)
Hoeveel moet ik boven mijn BMR zitten? BRM is:
66 + (74 x 13,7) + (180 x 5) - (16 x 6,8) = 1871 kcal
Voeding goed te combineren met school? Ik heb het voordeel van school dat ik veel pauzes heb, waardoor ik maaltijden goed kan verspreiden, maar wat is het beste en ook makkelijk om te eten? Behalve alleen boterhammen.
Bij hoeveel kg/BF% moet ik stoppen met bulken om te gaan cutten? Of moet ik dat nu al doen? Wat raden jullie aan?

Als ik deze informatie heb, kan ik een schema maken. Ook nog een vraag, ivm. allergie: Ik ben allergisch voor kippenei en voor pinda's
Dus geen gekookte eieren en pindakaas voor mij. Wat zou een goede vervanging zijn?

Stats:
Man
16 jaar
1,80 M (ongeveer)
74 kg (ongeveer?)
BF%: 17% volgens weegschaal sportschool
Doel : Bulken + spiermassa

Alvast bedankt :bow2:

(schema: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/trainingsschema-beginner-236161/ )

allergisch voor eieren en pindakaas damn das rot :eek:

• Topic Starter Topic Starter
Je kan wel gewoon kip filet eten? Aangezien dat ook van de kip komt :P
En noten(amandelen,walnoten etc)?

Je heb 17% BF, op 74 kilo dat is, 74-12,6= 61,4 spiermassa.

Ik zal niet gaan bulken als ik jou was maar een cleanbulk maken, zo'n 500 kcall boven je onderhoud gaan zitten. Dan val je niet af en zolang je traint krijg je wel spiermassa ;)

Hier een schema, kwestie van aanpassen van het voedingsproduct en k/v/e aanpassen en je heb automatisch het totaal aantal kcall:D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Je kan wel gewoon kip filet eten? Aangezien dat ook van de kip komt :P
En noten(amandelen,walnoten etc)?

Je heb 17% BF, op 74 kilo dat is, 74-12,6= 61,4 spiermassa.

Ik zal niet gaan bulken als ik jou was maar een cleanbulk maken, zo'n 500 kcall boven je onderhoud gaan zitten. Dan val je niet af en zolang je traint krijg je wel spiermassa ;)

Hier een schema, kwestie van aanpassen van het voedingsproduct en k/v/e aanpassen en je heb automatisch het totaal aantal kcall:D

Ik kan wel noten eten, amandelen, walnoten ect. Maar alleen pinda's niet. Verder, alleen ei van de kip mag ik niet ;(

Maar, wat is beter? Bulken en daarna cutten, of cleanbulk? Wat is precies het verschil? ???

E, wat ik zelf zou willen, is nog iets afvallen. wat zou een ideaal BF % zijn voor mij? En daarna cleanbulk, dit is een idee? :o Ik zou graag nog lager vet % krijgen :)

Laatst bewerkt:
Ik kan wel noten eten, amandelen, walnoten ect. Maar alleen pinda's niet. Verder, alleen ei van de kip mag ik niet ;(

Maar, wat is beter? Bulken en daarna cutten, of cleanbulk? Wat is precies het verschil? ???

E, wat ik zelf zou willen, is nog iets afvallen. wat zou een ideaal BF % zijn voor mij? En daarna cleanbulk, dit is een idee? :o Ik zou graag nog lager vet % krijgen :)

Bulken = zo'n 1500kcall boven je onderhoud zitten om veel massa te bouwen

Cleanbulk= Zo'n 500 kcall boven je onderhoud en dan kom je alleen aan in spiermassa en niet in vet(als je natuurlijk genoeg sport).

Cutten = Dan ga je op je onderhoud aan kcall zitten en dan moet je ook cardio doen en natuurlijk gewoon fitness, resultaat je verliest alleen vet en bijna nihil spiermasse.

Conclussie, ik zou als ik jou was gaan cleanbulken en daarna misschien gaan cutten om eerst veel spiermassa op te bouwen en geen vet, daarna misschien gaan cutten en droger worden:D

Terug
Naar boven