MuscleMeat

Voedingsschema voor in de cut

versteegrob

Dutch Bodybuilder
Waardering
12
Lengte
1m80
Massa
82kg
Het trainen gaat goed alleen in de vorm van cardio en bootcamp alleen qua voeding kan het nog beter. Val nog weinig af. Dit is mijn voedingsschema voor in de cut, wat vinden jullie ervan?

Stats 1.800
82 Kilo

Sport 6 x in de week een uur cardio in de ochtend
3/4 x in de week bootcamp, dit is voornamelijk kracht en uithoudingsvermogen alleen heb sinds deze week een blessure dus even nemen rust.

9.00 whey - 40 gram - kcal 103 - eiwitten 32 - koolhydraten 4 - vet 0

11.00 tonijn - 180 gram - kcal 410 - eiwitten 38 - koolhydraten 0 - vet 29
11.00 banaan - 1 stuk - kcal 124 - eiwitten 1 - koolhydraten 30 - vet 0

13.00 koolvis - 400 gram - kcal 288 - eiwitten 72 - koolhydraten 0 - vet 0

15.00 sardine - 180 gram - kcal 407 - eiwitten 43 - koolhydraten 2 - vet 25

18.00 kipfilet - 400 gram - kcal 444 - eiwitten 84 - koolhydraten 0 - vet 12
18.00 broccoli - 250 gram - kcal 50 - eiwitten 5 - koolhydraten 8 - vet 0

21.00 kwark - 500 gram - kcal 280 - eiwitten 49 - koolhydraten 17 - vet 0
21.00 musli - 50 gram - kcal 159 - eiwittten 6 - koolhydraten 30 - vet 2

Totaal 2534 kcal - 340 eiwitten (53%) - 114 koolhydraten (18%) - 83 vetten (29%)

Beetje scheve verhoudingen maar dit is wat ik lekker vindt. Wat ik zou ik kunnen aanpassen?

Ik zou echt wat carbs toevoegen aan je schema, zeker met al die cardio/bootcamp trainingen die je doet.

Vorig jaar ook gecut met een low carb dieet, ik doe dit nooit meer. Buiten het feit dat ik me energieloos voelde ging er mentaal het één en ander niet helemaal lekker.

• Topic Starter Topic Starter
Oke en waaraan zit je te denken dan? Deze week is het wel te vol houden omdat er even geen bootcamp is. De cardio training ging echt lekker direct na het opstaan.

Ik zie dat je whey als aparte maaltijd hebt staan. Ik zou hier wat kwalitatieve trage koolhydraten bijvoegen zoals een kleine hoeveelheid musli of havermout

Het trainen gaat goed alleen in de vorm van cardio en bootcamp alleen qua voeding kan het nog beter. Val nog weinig af. Dit is mijn voedingsschema voor in de cut, wat vinden jullie ervan?

Stats 1.800
82 Kilo

Sport 6 x in de week een uur cardio in de ochtend
3/4 x in de week bootcamp, dit is voornamelijk kracht en uithoudingsvermogen alleen heb sinds deze week een blessure dus even nemen rust.

9.00 whey - 40 gram - kcal 103 - eiwitten 32 - koolhydraten 4 - vet 0

11.00 tonijn - 180 gram - kcal 410 - eiwitten 38 - koolhydraten 0 - vet 29
11.00 banaan - 1 stuk - kcal 124 - eiwitten 1 - koolhydraten 30 - vet 0

13.00 koolvis - 400 gram - kcal 288 - eiwitten 72 - koolhydraten 0 - vet 0

15.00 sardine - 180 gram - kcal 407 - eiwitten 43 - koolhydraten 2 - vet 25

18.00 kipfilet - 400 gram - kcal 444 - eiwitten 84 - koolhydraten 0 - vet 12
18.00 broccoli - 250 gram - kcal 50 - eiwitten 5 - koolhydraten 8 - vet 0

21.00 kwark - 500 gram - kcal 280 - eiwitten 49 - koolhydraten 17 - vet 0
21.00 musli - 50 gram - kcal 159 - eiwittten 6 - koolhydraten 30 - vet 2

Totaal 2534 kcal - 340 eiwitten (53%) - 114 koolhydraten (18%) - 83 vetten (29%)

Beetje scheve verhoudingen maar dit is wat ik lekker vindt. Wat ik zou ik kunnen aanpassen?

Weet je zeker dat er zoveel vet in de tonijn zit?

Het is natuurlijk puur persoonlijk maar waar ik lekker op ga is dit, Ik smelt vet weg met dit schema.

Bijlagen

Ik zie dat je whey als aparte maaltijd hebt staan. Ik zou hier wat kwalitatieve trage koolhydraten bijvoegen zoals een kleine hoeveelheid musli of havermout

De whey pak ik direct als ik wakker wordt en daarna doe ik direct een uur cardio. De whey is tegen spierverlies en omdat ik direct cardio doe gaat de vetbranding veel sneller.

---------- Post toegevoegd Mon 23 Jan 2012 om 14:37 ----------

Weet je zeker dat er zoveel vet in de tonijn zit?
Ja, heb het uit een excelsheet gehaald met honderden producten die ik veel mensen gebruiken. Zal zo nog even op het etiket kijken.

Je zou ook wat kunnen afwisselen met carbs. Dat schema wat je post is prima maar voeg dan bijv. ook nog 2 dagen toe waarin je wat hoger in carbs zit.

Bijvoorbeeld:
Maandag/Dinsdag/Woensdag dit schema
Donderdag/Vrijdag vetten en eiwitten iets lager en carbs een stuk hoger

Oke ga het proberen. Morgen eet ik bij me ouders dus dan heb ik al minder eiwitten en meer koolhydraten. De sardine in olie is btw moeilijk weg te krijgen :(

de verhoudingen bijv; 40-40-20 / 35-45-20

Oke ga het proberen. Morgen eet ik bij me ouders dus dan heb ik al minder eiwitten en meer koolhydraten. De sardine in olie is btw moeilijk weg te krijgen :(

Beetje tegenstrijdig dit...

Maar goed, verder ga ik er vanuit dat je je energie behoefte hebt uitgerekend en dat deze macro's daar bij passen? Anders dit nog ff doen. Wat jouw lichaam verbruikt (en waar je dus onder wilt zitten ivm cut) is erg persoonlijk en daarom kun je ook niet zomaar TristanU's schema gebruiken omdat hij daar toevallig goed op gaat. Als inspiroatie bron is het natuurlijk wel prima.

Verder klopt het totaal van je carbs volgens mij niet als ik alle losse onderdelen optel en sowieso lijkt het me dat veel te weinig carbs neemt, als ben ik geen expert en kan ik dit dus niet wetenschappelijk onderbouwen...

Suc6

rob waarom 53% eiwitten en 18% carbs? alleen omdat je dat lekker vind? carbs zijn ook zeer belangerijk hoor ze leveren oa energie

Alles klopt zeker qua berekeningen, heb alles ingevoerd in een excel sheet.

Heb dit gekozen omdat ik het aardig lekker vindt, behalve de sardine in olie, dat is iets moeilijker weg te krijgen. Verder is laag in de carbs wel goed, zie het ketodiet. Ga dit even twee weken aan kijken dan kan ik een conclusie trekken. De eerste 1.5 week is het goed vol te houden. Heb zelden honger en eet echt schoon wat wel is anders geweest.

Maakt het nog uit wat ik direct na mijn cardio sessie eet? Wissel dat namelijk een beetje af. Gisteren had ik musli met kwark en vanmorgen heb ik 4 boterhammen volkoren brood met filet de american gegegeten.

Terug
Naar boven