XXL Nutrition

Voedingsschema

Peiling Peiling HELUPPPPPP

• Totaal stemmers
    2
Hoezo teveel?
Gaat ts dan snel dood als die 180gr eiwit binnen krijgt? Ben jij z'n arts?
Grote Bro-nonsens dat het teveel is. Hoe noemde je dat? Bro-claims.

Te veel eiwit als in dat hij al dat eiwit niet gaat gebruiken voor spieropbouw maar als energie. 1,8-2 gram is voldoende. Ik kan hier wel een link naar het onderzoek posten maar jij gelooft er toch weer geen reet van, ook al is het wetenschappelijk bewezen. De beschikbaarheid van eiwit is meegenomen in dat onderzoek dus die claim in de post hierboven van je staat op losse schroeven

Wat is trouwens het verschil tussen spierherstel en optimaal herstel? Je hebt herstel of je hebt geen herstel

2 gram per kilo bw is niet per definitie ruim voldoende voor OPTIMAAL herstel.
Dat 2 gram is voldoende is voor eiwitsynthese en herstel voor de gemiddelde persoon in diverse testen betekent niet dat er (iets) boven zitten teveel is voor de gemiddelde bodybuilder.

Misschien eten mensen ook wel verkeerde eiwitbronnen zoals rauwe eieren vs gekookte eieren. scheelt gelijk al 33% in biologische waarde en opname.
Dus dat schreeuwen van diverse mensen dat elk grammetje boven de BW x 2 teveel is is sowieso direct grootste onzin.
Martin, je bent werkelijk zo dom. Maar het eigenlijk probleem is dat je zó dom bent dat je het verschil niet ziet tussen jezelf en mensen die minder dom zijn. Je onderschat dat er mensen zijn die niet net als jij maar wat roepen zonder materie daadwerkelijk te begrijpen zoals je dat zelf doet. Stop daar eens mee kerel, je wijst echt superveel beginners totaal de verkeerde kant op. En je pakt het niet half aan, gewoon constant totale nonsense verkopen.

Daarnaast zou het handig zijn als je zou leren beseffen dat je niet het vermogen hebt relatief simpele informatie te ordenen in je hoofd en goed te interpreteren. Iedereen met een half verstand die meer dan 10 posts van je heeft gelezen beseft dit. De enige personen die dit niet beseffen zijn jij en mensen met hetzelfde verstandelijke onvermogen of mensen die nog te weinig kennis hebben om bullsht te herkennen. Het is gewoon ronduit pijnlijk om te zien en je wilt ook van niemand iets leren of aannemen. Dus kap er gewoon mee en ga lekker trainen. Doe wat je leuk vindt en lekker op je eigen onsuccesvolle manier. Daar is helemaal niks mis mee. Maar in godsnaam stop met na te denken over voeding, fysiologie, wetenschap en de stront die je hersenen ervan maken op internet te zetten als advies. Je snap er geen kont van en dat zal nooit veranderen.

Dus ga lekker trainen, praat gezellig met mede guru's over al die kennis en decennia ervaring die jullie hebben, klap elkaar trots op de schouder en laat het daarbij. Het is onnodig andere mensen in die draaikolk van stront en onzin mee te trekken.

Laatst bewerkt:
Als ik dit zo lees denk ik dat Marnop beter weg kan blijven uit dit subforum

Te veel eiwit als in dat hij al dat eiwit niet gaat gebruiken voor spieropbouw maar als energie. 1,8-2 gram is voldoende. Ik kan hier wel een link naar het onderzoek posten maar jij gelooft er toch weer geen reet van, ook al is het wetenschappelijk bewezen. De beschikbaarheid van eiwit is meegenomen in dat onderzoek dus die claim in de post hierboven van je staat op losse schroeven

Wat is trouwens het verschil tussen spierherstel en optimaal herstel? Je hebt herstel of je hebt geen herstel

Kom maar op met je onderzoek naar eiwitinname en het herstel van TS waaruit blijkt dat TS teveel gebruikt als die op 180 gram zit.

Maar dan kom ik toch niet aan mijn koolhydraten en vetten?

Begin maar gewoon met je aangepaste schema en kijk wat het voor je doet.
De basis is prima om mee te starten. Je zal toch altijd per ca 3 á 4 weken moeten evalueren en kijken wat en of je iets moet aanpassen.

Maar dan kom ik toch niet aan mijn koolhydraten en vetten?

Die krijg je dan toch voldoende binnen via je cheatmeal? Sowieso wat anderen al aangeven is het niet noodzakelijk om meer dan 2gr eiwit per kg lichaamsgewicht per dag te consumeren.

Kom maar op met je onderzoek naar eiwitinname en het herstel van TS waaruit blijkt dat TS teveel gebruikt als die op 180 gram zit.

Effect of protein intake on strength, body composition and endocrine changes in strength/power athletes. Hoffman JR, Ratamess NA, Kang J, Falvo MJ, Faigenbaum AD. J Int Soc Sports Nutr. 2006 Dec 13;3:12-8.

Tarnopolsky, M. A., Atkinson, S. A., MacDougall, J. D., Chesley, A., Phillips, S., & Schwarcz, H. P. (1992). Evaluation of protein requirements for trained strength athletes. Journal of Applied Physiology, 73(5), 1986-1995.

Protein requirements and muscle mass/strength changes during intensive training in novice bodybuilders. Lemon PW, Tarnopolsky MA, MacDougall JD, Atkinson SA. J Appl Physiol. 1992 Aug;73(2):767-75.

Influence of protein intake and training status on nitrogen balance and lean body mass. Tarnopolsky MA, MacDougall JD, Atkinson SA. J Appl Physiol. 1988 Jan;64(1):187-93.

Dietary protein for athletes: From requirements to optimum adaptation. Phillips SM, Van Loon LJ. J Sports Sci. 2011;29 Suppl 1:S29-38.

je paste nu allemaal tekst zonder linkjes. je vraag is sowieso krom. als je wilt cheaten kan je niet altijd (afhankelijk van hoe slecht je cheat is) de macro's halen die je wilt. KEUZES MAKEN :)

Ik weet niet hoe ver je kennis reikt maar zo schrijf je een verwijzing naar een onderzoek. Je kan ze zo makkelijk op pubmed of zelfs google vinden

Effect of protein intake on strength, body composition and endocrine changes in strength/power athletes. Hoffman JR, Ratamess NA, Kang J, Falvo MJ, Faigenbaum AD. J Int Soc Sports Nutr. 2006 Dec 13;3:12-8.

Tarnopolsky, M. A., Atkinson, S. A., MacDougall, J. D., Chesley, A., Phillips, S., & Schwarcz, H. P. (1992). Evaluation of protein requirements for trained strength athletes. Journal of Applied Physiology, 73(5), 1986-1995.

Protein requirements and muscle mass/strength changes during intensive training in novice bodybuilders. Lemon PW, Tarnopolsky MA, MacDougall JD, Atkinson SA. J Appl Physiol. 1992 Aug;73(2):767-75.

Influence of protein intake and training status on nitrogen balance and lean body mass. Tarnopolsky MA, MacDougall JD, Atkinson SA. J Appl Physiol. 1988 Jan;64(1):187-93.

Dietary protein for athletes: From requirements to optimum adaptation. Phillips SM, Van Loon LJ. J Sports Sci. 2011;29 Suppl 1:S29-38.

Dus TS Tjonnesss is 5 x op zijn eiwitbehoefte onderzocht volgens dit?
Hier is gebleken dat TS absoluut teveel krijgt bij 180gram en absoluut niet meer nodig heeft dan jij beweert?

Dream on.

Wat kan je niet? Lezen of rekenen? Je maakt in ieder geval bij een van die twee een fout. Hoe kom je bij 5x te veel eiwit?

Terug
Naar boven