Fitness Seller

Voel nooit spierpijn in biceps

probeer eens wat strickter te trainen met de helft van het gewicht. Bij een bb curl je ellebogen in je zij houden en niet meer bewegen! spierpijn verzekerd...

probeer eens wat strickter te trainen met de helft van het gewicht. Bij een bb curl je ellebogen in je zij houden en niet meer bewegen! spierpijn verzekerd...

Nee niet waar is bij iedereen verschillend

Ik heb gewoon nog nooit spierpijn in mijn schouders gehad hoe zwaar ik ze ook train maakt geen verschil. maar je hoeft ook geen spierpijn te hebben

Ik had het vroeger ook en nu bijna nooit meer... Erger er me niet aan. Ik weet dat ik meer aanleg heb voor triceps dan biceps. Maar ze zijn niet uit verhouding dus ik klaag niet :).

Train ze gewoon hard , heb je geen spierpijn , zoveel te beter imo , spierpijn in de biceps is niet echt leuk.

Ten 1e: spierpijn is geen indicatie voor groei. Je kunt ook groeien zonder spierpijn te hebben.

Wil je per sé spierpijn hebben? Probeer eens je bicep training af te sluiten met concentration curls. Dan heb ik het niet over zware gewichten maar lichte gewichten met vele herhalingen. Je begint met je ene arm, gaat naar de andere. Geen rust, meteen door. 4e setje hoeft niet strict, smokkel maar wat. Zonder rust zul je uiteindelijk wel moeten.

Anders is 21'en een optie.

Maar nogmaals, spierpijn is geen indicatie voor groei.

Succes! :)

Biceps :)

Sorry, maar wat een onzin.
Even ter vergelijking:
Als een maat van mij en ik samen borst en biceps trainen, trainen we met hetzelfde gewicht, ongeveer even strikt (100% hetzelfde kan nou eenmaal niet) en even veel sets/reps.

Ik verga de volgende dag van de spierpijn in me borst, hij voelt niks.
Hij vergaat de volgende dag van de spierpijn in zijn biceps, ik voel niks in mijn bi's.

En nu mag jij drie keer raden hoe het komt dat sommige wel spierpijn krijgen en anderen niet?;)

Ach, ga flink Deadliften en rowen, dan voel je de volgende dag wel wat!

Biceps heb ik bijna nooit spierpijn. Toch is mijn biceps een van me sterkste punten.

Nee niet waar is bij iedereen verschillend

Ik heb gewoon nog nooit spierpijn in mijn schouders gehad hoe zwaar ik ze ook train maakt geen verschil. maar je hoeft ook geen spierpijn te hebben
Onee niet waar? mag ik vragen hoelang je al traint...? Strikt trainen bij biceps is wel degelijk functioneler. Natuurlijk hebben cheated setjes ook hun nut. Probeer je schouders maar eens met wat minder gewicht te trainen en de spanning er goed op te houden, rustpauzes van 30 seconden. Reken maar dat jij spierpijn hebt!

probeer eens fst-7 voor je bi's! werkte bij mij ook!

(na je normale bicep training 7 sets van 10-12 reps met 1 oefening bv EZ curls, met max 45 sec rust en proberen zoveel mogelijk je bi's te rekken tijdens je 45 sec rust)

lekker op de kracht uithoudingsvermogen zitten :bang:. Volgens mij is zijn doelstelling in massa toenemen en dus zijn de aantal reps misschien nog niets een zo verkeerd maar 7 sets? met 45 sec max rust?

Laatst bewerkt:
Las net een artikel hier over 21en. Ziet er best zwaar uit. Heb het nog niet geprobeerd maar kijk eens zou ik zeggen

21's zijn dodelijk... doe ik soms als afsluiter

Nu we toch zijn aangekomen bij het thema: "21'en" wil ik gelijk even vragen wat jullie daar van vinden ;)

Want wat is dat nou eigenlijk voor een oefening? Je doet een set met 21 herhalingen?? :S Kan iemand mij uitleggen wat de gedachte achter 21'en is? En wat voor prikkel dat heeft op je biceps?

Nu we toch zijn aangekomen bij het thema: "21'en" wil ik gelijk even vragen wat jullie daar van vinden ;)

Want wat is dat nou eigenlijk voor een oefening? Je doet een set met 21 herhalingen?? :S Kan iemand mij uitleggen wat de gedachte achter 21'en is? En wat voor prikkel dat heeft op je biceps?

21'en is de beweging in 2 delen hakken, onderste deel en bovenste deel van de beweging. Dat doe je beide 7x daarna doe je de hele beweging nog eens 7x, dan kom je op 3x7 is 21'en.
Eerst het onderste deel om de spanning op te bouwen vanaf de aanzet, dan het bovenste deel continu aangespannen bewegen is volle pomp, daarna kapot op de superpomp in de hele beweging.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/21en-precies-236750/
succes.

Terug
Naar boven