MuscleMeat

Voel nooit spierpijn in biceps

Dit is ook voor mij de enige manier om spierpijn te krijgen in de biceps

Je kan biceps niet of nauwelijks negatief trainen.

Bij biceps kan je eigenlijk alleen de negatieve beweging beter controleren en langzamer uitvoeren.
In ieder geval als je alleen traint of als je nog heel wil blijven.

Bij negatieve reps moet je het gewicht flink verzwaren, daarmee kan je het niet meer alleen omhoog brengen. De negatieve rep is dan in 65 of 6 tellen laten zakken en het gewicht moet dan weer snel door je maatje omhoog getild worden.
Dat is geen doen bij bicepstraining. Is leuk voor een keer, maar verder niet.(vind ik)

Beter is denk ik gewoon het gewicht dat je aankan een stuk langzamer te doen.
Doe dan 3 tellen (seconden) op en 5 tellen neer. Omhoog mag je smokkelen. Doe het met barbell, rechte stang en voel de burn.

Ik heb ook nooit last van spierpijn maar als je veel afwisseling doet heel vaak achter mekaar trainen en dat heel vaak herhalen totdat je er bijna bij neervalt kan ik je garanderen dat je de dag erna wel gaat voelen

Waarom zou je zo graag spierpijn willen, vind 't hoofdzakelijk irritant. Benen wel altijd spierpijn in, lats en traps ook, verder heb ik nooit ergens spierpijn.

spierpijn is eigenlijk een zwakkere spier die zich snel verbeterd heb ik gelezen.

doe eens gek
setjes van 100 reps
dropsets

Ik heb ook precies hetzelfde, ik put alles uit en heb de volgende dag altijd wel spierpijn, mijn biceps alleen vaak niet. Vind het ook niet zo erg... spierpijn is fijn, maar spierpijn in mijn biceps...dat voelt minder prettig.

misschien hou je je onbewust wel in met tot de max gaan omdat je de spierpijn niet fijn vind.

train een maandje niet en ga dan keihard in de gym je biceps trainen, dan zul je de gewenste spierpijjnn wel krijgen ;)

rusttijden verkorten
rep/set schema veranderen
meer tot faling trainen
volume verhogen
2 weken rust nemen

Kan je allemaal proberen, werkt over het algemeen goed.

Ik train niet vaak tot falen. Bij sommige grote spiergroepen doe ik bij de laatste setjes bijvoorbeeld een maximaal aantal herhalingen dat ik denk te kunnen doen, wacht dan 3 seconden en pers er nog 1 extra uit ofzo.

Bij bicep werkt dit alleen minder omdat je dan een enorme kracht op je ellebooggewricht zet en heb daar nu ook al 2 keer last van gehad :( Doe het alleen nog wel af en toe maar probeer het heel gecontroleerd te doen (betweter hè:D)

Zwaarder pakken en probeer chin-ups.

Terug
Naar boven