AndroidHealthClinic

Volgende stappen naar goed lichaam

SporterTygo

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
66kg
Vetpercentage
12%
Beste forumlezers,

Momenteel weeg ik 65kg, ben ik circa 1,75m lang en heb een vetpercentage van rond de 13/14%. Ik heb tips gekregen van meerdere mensen om eerst aan te komen zodat ik meer spieren kon omzetten. Dit is gelukt, maar doordat ik ging aankomen is er natuurlijk ook vet bijgekomen. (9% -> 14%)

Ik wil dus nu na het bulken, weer het gezonde oppakken. Maar het is zo, dat ik enorm snel afval. Ik ben bang dat als ik mijn eten minder en het volledig gezond aanpak, dat ik weer enorm veel ga afvallen.

Mijn doel is nu om mijn lichaam weer een stuk droger te krijgen, zodat ik voor de zomer op het ideale zit, met een goed gewicht en dus een goed vetpercentage.

Kunnen jullie mij helpen met de volgende stappen, hoe ik het moet aanpakken? :D

Doorbulken, bereken je onderhoud en ga er 500 boven.
65 kilo blijft niks van over met cutten.

Je kan vet niet omzetten naar spieren en het verhaal van eerst vet aankomen is al helemaal onzin

Zoals hierboven is gezegd gaan trainen en boven onderhoud eten

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil echter wel mijn buikvet een stuk verminderen. Alleen wil niet teveel afvallen dan.. iemand tips..?

Ik wil echter wel mijn buikvet een stuk verminderen. Alleen wil niet teveel afvallen dan.. iemand tips..?

Je hebt meer aan bulken dan dat je nu gaat cutten. Kan me haast niet voorstellen dat je echt een "buik" hebt. Anders gaan cutten als jij dat wil.

Just bulk!

Bulken & als je echt buikvet wilt verliezen zonder dat je spieren eraan leiden raad ik je aan om pindakaas (merk calve) op je buik te smeren ( helpt blijkbaar echt). Dus bijvoorbeeld voor te gaan slapen smeer je zo'n 3 eetlepels pindakaas op je buik ( als ik me niet vergis) , niet te veel want anders verbrand je ook spieren en da's niet de bedoeling.

Bulken & als je echt buikvet wilt verliezen zonder dat je spieren eraan leiden raad ik je aan om pindakaas (merk calve) op je buik te smeren ( helpt blijkbaar echt). Dus bijvoorbeeld voor te gaan slapen smeer je zo'n 3 eetlepels pindakaas op je buik ( als ik me niet vergis) , niet te veel want anders verbrand je ook spieren en da's niet de bedoeling.

Haha, hier trap ik niet in ;)

Nu gaan cutten lijkt mij ook niet echt verstandig. uitgaande van de 14% bf die je nu hebt met je stats zou dat betekenen dat je zeker een kilo of 4 gaat afvallen als je terug wilt naar 9/10%. Je bent dan wel droger, maar je hebt dan gewoon weinig massa in vergelijking met je lengte. Als je toch wilt cutten dan kun je ook eens proberen om wat conservatiever te cutten. Ipv de 'gebruikelijke' -500 onder onderhoud eten zou je kunnen beginnen met 200/300 kcals onder je onderhoud te eten. Even afkijken hoe je lichaam reageert en evt. bijstellen.

Het is niet persé dat ik wil cutten om droger te worden, want ik weet dat ik met doorzetten en cardio etc vanzelf wel vet verlies, maar wat nou als ik is een stuk wil hardlopen, ik ben bang dat ik dan te veel afval..

Congrats. Nu hoor je er pas echt bij.

Terug
Naar boven