Fitness Seller

voor de beginners

Status
Niet open voor verdere reacties.
hey,
ik train nu ongveer al een anderhalve maand.
ben 1meter 81, en weeg 76 kilo, wil vooral meer kracht hebben.
ik kan ongeveer 3 a 4 dagen in de week trainen.

mvg thunderke

Hey rnbflavour..

Ik train nu 3 maanden, 3x per week.
ben 1.80m, nu 72kg, probeer 5x per dag goed te eten
Mijn doel is om spiermassa te kweken.

deze 3 maanden heb ik steeds dezelfde oefeningen gedaan, en heb het gevoel dat zodra ik gestructureerd te werk zou gaan, er veel beter resultaat van zou komen.

hoop dat je nog steeds die schema's voor beginners maakt :rolleyes:
bedankt alvast

Resa

• Topic Starter Topic Starter
hey,
ik train nu ongveer al een anderhalve maand.
ben 1meter 81, en weeg 76 kilo, wil vooral meer kracht hebben.
ik kan ongeveer 3 a 4 dagen in de week trainen.

mvg thunderke

heej :)

eerst wer even wat duidelijk stellen :)

wat voor kracht?

strongman?
powerliften
olympic liften
of gewoon op alle oefeningen veel kilo's doen?

hey,
train nu zo een twee maanden en wil gaan beginnen met een split schema dit omdat ik 4 a 5x per week ga ik train voor massa ben 1,86 en 75kg zou je een schema kunnen samen stellen dat biceps en triceps extra goed aanpakt? verder train ik vaker met apparaten dan met losse dumbbells.
mvg

hey,
train nu zo een twee maanden en wil gaan beginnen met een split schema dit omdat ik 4 a 5x per week ga ik train voor massa ben 1,86 en 75kg zou je een schema kunnen samen stellen dat biceps en triceps extra goed aanpakt? verder train ik vaker met apparaten dan met losse dumbbells.
mvg

ik kan je moeilijk helpen aangezien ik niet weet hoe die machines bij jullie zijn,
ik maak schema's die uitsluitend uit losse gewichten bestaat.

als je echt met machines wil trainen ben je denk ik toch aangewezen op een fitnessinstructeur in jullie centrum.

Hey rnbflavour..

Ik train nu 3 maanden, 3x per week.
ben 1.80m, nu 72kg, probeer 5x per dag goed te eten
Mijn doel is om spiermassa te kweken.

deze 3 maanden heb ik steeds dezelfde oefeningen gedaan, en heb het gevoel dat zodra ik gestructureerd te werk zou gaan, er veel beter resultaat van zou komen.

hoop dat je nog steeds die schema's voor beginners maakt :rolleyes:
bedankt alvast

Resa

ik zie dat je geen complete beginner ben, en ben benieuwd wat je tot nu toe gedaan hebt.

een mooi beginschema:

PHP:
Week 1 t/m 3, trainingstempo 2-0-2 (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , rust tussen sets 60sec, trainings gewicht is niet belangrijk, maar alle sets moeten makkelijk en soepel gaan. Uitvoering is het belangrijkst.

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 4 t/m 6, trainingstempo 1-0-2 (1 sec positief, 0 sec vasthouden, 2 sec negatief) , 2 sec , rust tussen sets 90sec, trainings gewicht iets belangrijker, laatste set moet moeilijk gaan, maar uitvoering blijft het belangrijkst .

10min fietsen
Squat 3*15
Bend over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Mill. press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf rais 2*15
Cool down 5min

Week 7 RUST

Week 8 en 9 zelfde oefeningen alleen 12 reps ipv 15, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 90 sec rust. Door de minder reps kan je het gewicht gaan verhogen. Laatste set moeilijk .

Week 10 en 11 zelfde oefeningen alleen 10 reps ipv 12, 2-0-2 tempo (2 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Laatste 2 sets moeilijk .

Week 12 en 13 zelfde oefeningen alleen 8 reps ipv 10, 1-0-2 tempo (1 seconden positief, 0 seconden vasthouden, 2 seconden negatief) , 120 sec rust. Door de minder reps kan je het weer gewicht gaan verhogen. Alle sets moeilijk .

het zijn de standaard apparaten een beetje maar dumbbell oefeningen zijn ook goed.

het zijn de standaard apparaten een beetje maar dumbbell oefeningen zijn ook goed.

dan word het eigenlijk het schema van hierboven maar maken we der machines van dus:

leg press
row machine
chest press
pulldown machine
shoulder press
barbell curl
dip machine
calf extention machine

Hee,

Ik ben nu iets langer als een jaar bezig met fitness, niet volgens een strak schema, maar wel spiergroepen verdelen over de 2x dat ik ging zeg maar.

Maar sinds een paar weken ben ik begonnen met boksen, dus ga ik mijn fitnessabbo opzeggen en wil ik thuis wat gaan trainen naast het boksen.
Heeft iemand een paar suggesties voor mij voor een goed schema / een goed schema?

Lengte: 1.88 Gewicht: 72 kg. Ik weet niet of dit nuttige info is, maar ik denk ik zet het er maar ff bij.

Bedankt!

Hee,

Ik ben nu iets langer als een jaar bezig met fitness, niet volgens een strak schema, maar wel spiergroepen verdelen over de 2x dat ik ging zeg maar.

Maar sinds een paar weken ben ik begonnen met boksen, dus ga ik mijn fitnessabbo opzeggen en wil ik thuis wat gaan trainen naast het boksen.
Heeft iemand een paar suggesties voor mij voor een goed schema / een goed schema?

Lengte: 1.88 Gewicht: 72 kg. Ik weet niet of dit nuttige info is, maar ik denk ik zet het er maar ff bij.

Bedankt!

bedenk goed hoe belangrijk BB voor je is.
als je besluit thuis te trainen zul je en grote investering in 1 keer moeten doen

ik zou als ik jou was gewoon een goedkope gym zoeken
meestal zijn dat gym's zonder veel cardio, zonder veel machines etc.

maar wel alles wat je nodig hebt voor een goede training.

als bb heel belangrijk voor je is kun je natuurlijk besluiten spul voor thuis te komen. weet je niet zeker of bb wat voor je is en doe je het er een beetje bij zou ik toch zeker je abbo op de sportschool houden. die kun je zo opzeggen. maar als je net allemaal mooi spul hebt gekocht is het zonde van je geld.

ook als je wel serieus BB doet kun je naar mijn idee beter een abbo behouden.

als je thuis wil traininen moet ik wel weten wat je tot je beschiking hebt en wat je doel precies is [fitness is een wijd begrip]

Moet je op thuis goed te kunnen trainen perse zoveel spullen aanschaffen eigenlijk? Ik heb pasgeleden dit aangeschaft: Kijkshop.NL - Halterset
Het moet toch mogelijk zijn een schema te maken waarbij je alleen dit nodig hebt? Mijn doel is ook niet om een 'echte' bodybuilder te worden, maar gewoon om wat gespierder te worden zeg maar.
Zit ik een beetje goed te denken, of is wat ik wil gewoon geen optie naar jullie mening :rolleyes:

En wat kost een goedkope sportschool eigenlijk? Ik betaal nu bijna 30 euro in de maand voor 1x in de week en samen met het geld wat ik aan boksen kwijt ben (20 euro) vind ik dat best veel.

Gewoon op alle oefeningen veel kilo's doen maar mijn benen moeten niet zo getraind worden. :)

mvg thunderke

waarom je benen niet?:eek:

verder heb ik hier een beginschema voor je.

(voor de gevordenen die meelezen. ik gebruik niet meer het beginschema van 3xl. ik denk dat de oefeningen niet optimaal inverhouding zijn.)

squat
bench press
deadlift
bent over row
overhead press
optrekken of pulldown machine of assisted pull up
dippen (los, assisted of op machine)
barbell shrugs
leg curl (liggend, of zittend, of staand).
leg extentention
barbell curl
lying triceps extention
calf raise

alle oefeningen in 1 training
1 dag trainen en dan minstens 1 dag rust.
eerst op de techniek letten dan op kilo's

eerst 2 week 3 setjes met 15 herhalingen
dan 2 week 3 setjes met 12 herhalingen
dan 2 week 3 setjes met 8 herhalingen.

doordta je in herhalingen naar beneden gaat kun je iets zwaardere gewichten gebruiken, maar blijf op de techniek letten.

als je klaar bent met dit schema kun je eventueel een nieuw schema vragen in het topic training voor gevordenen. je kunt ook zelf een training in mekaar zetten met de info die je op dit board vind :)

waarom je benen niet?:eek:

verder heb ik hier een beginschema voor je.

(voor de gevordenen die meelezen. ik gebruik niet meer het beginschema van 3xl. ik denk dat de oefeningen niet optimaal inverhouding zijn.)

squat
bench press
deadlift
bent over row
overhead press
optrekken of pulldown machine of assisted pull up
dippen (los, assisted of op machine)
barbell shrugs
leg curl (liggend, of zittend, of staand).
leg extentention
barbell curl
lying triceps extention
calf raise

alle oefeningen in 1 training
1 dag trainen en dan minstens 1 dag rust.
eerst op de techniek letten dan op kilo's

eerst 2 week 3 setjes met 15 herhalingen
dan 2 week 3 setjes met 12 herhalingen
dan 2 week 3 setjes met 8 herhalingen.

doordta je in herhalingen naar beneden gaat kun je iets zwaardere gewichten gebruiken, maar blijf op de techniek letten.

als je klaar bent met dit schema kun je eventueel een nieuw schema vragen in het topic training voor gevordenen. je kunt ook zelf een training in mekaar zetten met de info die je op dit board vind :)

Ok erg bedankt dat je dit hebt willen maken voor mij zal er maandag aan mee beginnen. :)

mvg thunderke

Goed initiatief dit zeg echt !

Ik ben 16 jaar, 1 meter 85 weeg tussen de 90 en de 95 schommelt nogal,
fitness nu 3,5 maand. doe cardio, en bankdrukken(60kg), leg press, oefeningen met dumbbells enzo, ben wat gezetter gebouwd, ben sinds ik train 5 kilo afgevallen en gegroeid qua spiermassa, ook al ben ik wat dikker, mijn doel is zoiezo wat strakker buikje, betere conditie en wat gespierder worden. Het gaat nu wel de goede kant op al, maar hopelijk heb je een schema wat wat beter/sneller werkt dan wat ik nu doe.. train 2 avonden in de week en dan 3 uur.

Groetjes

ik ben 20 jaar, 1,73 en weeg 70 kilo

train nu ongeveer 3 jaar waarvan de laatste paar maanden echt gericht op bodybuilding. ik train zo gemiddeld 4 x in de week

echt geweldig dat je iedereen zo op weg helpt, super man

;) ik train trouwens niet veel langer dan een uur, uur en 15 minuten

538, met een barbell en/of een set verstelbare dumbbells kan je héél goed thuis trainen, zeker als het om kracht gaat.
Koop je er een verstelbare bank bij dan kan je de oefeningen uitbreiden en exact dezelfde resultaten bereiken als op een sportschool.
Je spieren zien nl niet waarmee je traint.
Het draait vooral op karakter, discipline en doorzettingsvermogen!

Moet je op thuis goed te kunnen trainen perse zoveel spullen aanschaffen eigenlijk? Ik heb pasgeleden dit aangeschaft: Kijkshop.NL - Halterset
Het moet toch mogelijk zijn een schema te maken waarbij je alleen dit nodig hebt? Mijn doel is ook niet om een 'echte' bodybuilder te worden, maar gewoon om wat gespierder te worden zeg maar.
Zit ik een beetje goed te denken, of is wat ik wil gewoon geen optie naar jullie mening :rolleyes:

En wat kost een goedkope sportschool eigenlijk? Ik betaal nu bijna 30 euro in de maand voor 1x in de week en samen met het geld wat ik aan boksen kwijt ben (20 euro) vind ik dat best veel.

die halter is echt niks srry :o
daar kun je echt niet veel mee.

zoek even in de buurt naar een sportschool vraag eens of je rond mag kijken en wat het kost.

let erop dat er dus mogelijkheid is dumbbells te gebruiken.
hoe zwaardere dumbbells hoe beter

vraag of je er kunt deadliften en squatten (LOS!!!!) dus NIET smith machine

als ze ja zeggen en de prijs is beetje goed heb jij je gym gevonden :)

ik ben 20 jaar, 1,73 en weeg 70 kilo

train nu ongeveer 3 jaar waarvan de laatste paar maanden echt gericht op bodybuilding. ik train zo gemiddeld 4 x in de week

echt geweldig dat je iedereen zo op weg helpt, super man

;) ik train trouwens niet veel langer dan een uur, uur en 15 minuten

heej:)

zie dat je al 3 jaar traint.
niet echt een beginner lijkt me

hoe zit het met de volgende oefeningen?

squat
deadlift
overhead press
bent over row
bench press

???

doe je ze?
hoelang doe je ze?
welk gewicht gebruik je?

Goed initiatief dit zeg echt !

Ik ben 16 jaar, 1 meter 85 weeg tussen de 90 en de 95 schommelt nogal,
fitness nu 3,5 maand. doe cardio, en bankdrukken(60kg), leg press, oefeningen met dumbbells enzo, ben wat gezetter gebouwd, ben sinds ik train 5 kilo afgevallen en gegroeid qua spiermassa, ook al ben ik wat dikker, mijn doel is zoiezo wat strakker buikje, betere conditie en wat gespierder worden. Het gaat nu wel de goede kant op al, maar hopelijk heb je een schema wat wat beter/sneller werkt dan wat ik nu doe.. train 2 avonden in de week en dan 3 uur.

Groetjes

3 avonden in de week 2 uur zou al heel wat beter zijn :)

hoevaak kun je trainen in de week?

ook belangrijk is voeding.
neem dus ook even een kijkje in voeding voor beginners :)

neem daar het cutschema

verder zie ik dat je al een tijdje traint.

ben dus beniwued hoe et zit met de volgende oefeningen

squat
deadlift
bent over row
overhead press
bench press

doe je ze?
zoja hoekang al?
zoja met welk gewicht.

dan komen we wel verder :)

je mag me anders ook wel op msn toevoegen: rnbflavour2@hotmail.com

Status