MuscleMeat

voor de beginners

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb de eerste 2 jaar niet echt goed getraind, ben sinds kort echt goed bezig. echt met bodybuilding bezig bedoel ik dan.

Ik doe alle oefeningen. maar kun je me ook een beetje adviseren over supersets en welke oefeningen ik daar voor moet gebruiken.
 
squat = ja, en deze zit vast in het toestel, met 40 kilo gewoon voor erbij haha
deadlift = nee
bent over row = Ja 20 kilo
overhead press = ja liggend met 14 (doe ik niet vaak)
bench press = 50/60

Mijn training:
Kwartier hardlopen, eventueel nog een kwartier fietsen, daarna bench press me 40 (1 set 8x), dan 50 ook 1 set 8 x, dan met 60 als dat nog lukt anders 55 dat ook 1 set 8 x, daarna weer 40 kilo 2 setjes 8 x.
daarna die overhead press (maar dan liggend zeg maar) me 12/14 3 setjes van 10. Daarna nog wat triceps oefening(weet even zo snel niet hoe die heet) met 25..

alvast bedankt!
 
squat = ja, en deze zit vast in het toestel, met 40 kilo gewoon voor erbij haha
deadlift = nee
bent over row = Ja 20 kilo
overhead press = ja liggend met 14 (doe ik niet vaak)
bench press = 50/60

Mijn training:
Kwartier hardlopen, eventueel nog een kwartier fietsen, daarna bench press me 40 (1 set 8x), dan 50 ook 1 set 8 x, dan met 60 als dat nog lukt anders 55 dat ook 1 set 8 x, daarna weer 40 kilo 2 setjes 8 x.
daarna die overhead press (maar dan liggend zeg maar) me 12/14 3 setjes van 10. Daarna nog wat triceps oefening(weet even zo snel niet hoe die heet) met 25..

alvast bedankt!
Hoe doe je een overhead press liggend?
 
ja het heet zo niet:P maar kan niet op die naam komen hoe da heet...
maar zoiets in iedergeval.. 2 dumbels, liggend op zo''n bankje
 
ja het heet zo niet:P maar kan niet op die naam komen hoe da heet...
maar zoiets in iedergeval.. 2 dumbels, liggend op zo''n bankje
Ja, maar als je iets liggend doet kan het onmogelijk een overhead press zijn of er op lijken. Daarvoor moet je rechtstaan of op zen minst zitten.
 
i know, maar probeerde het te omschrijven vriend:)
 
heb de eerste 2 jaar niet echt goed getraind, ben sinds kort echt goed bezig. echt met bodybuilding bezig bedoel ik dan.

Ik doe alle oefeningen. maar kun je me ook een beetje adviseren over supersets en welke oefeningen ik daar voor moet gebruiken.

supersets vind ik een verspilling van je energie


en wat voor schema volg je nu dan?
 
squat = ja, en deze zit vast in het toestel, met 40 kilo gewoon voor erbij haha
deadlift = nee
bent over row = Ja 20 kilo
overhead press = ja liggend met 14 (doe ik niet vaak)
bench press = 50/60

Mijn training:
Kwartier hardlopen, eventueel nog een kwartier fietsen, daarna bench press me 40 (1 set 8x), dan 50 ook 1 set 8 x, dan met 60 als dat nog lukt anders 55 dat ook 1 set 8 x, daarna weer 40 kilo 2 setjes 8 x.
daarna die overhead press (maar dan liggend zeg maar) me 12/14 3 setjes van 10. Daarna nog wat triceps oefening(weet even zo snel niet hoe die heet) met 25..

alvast bedankt!


squat is los toch echt veel beter

bent over row doe je dus zonder gewicht aan de stang?

overhead press is gewoon staand een stang van bovenkant borst tot boven je hoofd drukken.

wat jij beschrijft is volgens mij iets van de tate press of lying triceps extention(triceps oefening met dumbels)

maargoed denk dat ik hier wel iets mee kan :)


Dag 1

Bench press
Incline dumbbell press
Crossover
Overhead press
Side raise
Dippen
Lying triceps extention

Dag 2

Squat
Deadlift
Leg press
Good morning
Romanian deadlift
Standing calf raise
Donkey calf raise (als die niet mogelijk is dan calf press op leg press)

Dag 3

Bent over row
Small grip pulldown
Seated row (op cable station) of T-bar row
Shrugs
Bent over dumbbell raise
Barbell curl
Incline dumbbell curl

Alles 2 sets
6-12 herhalingen
Eerste set tot failure met ongeveer 10-12 herhalingen
Tweede set tot failure met ongeveer 6-8 herhalingen

Neem zoveel rust tussen de trainingsdagen als je voelt dat je lichaam nodig heeft.
Later kun je eventueel minder rust nemen tussen de trainingsdagen

Dus nu doe je bijvoorbeeld
1 dag op 1 dag af
Later doe je 2 dagen op 1 dag f
En weer later 3 dagen op 1 dag af


zoek gewoon ook naar de goeie uitvoering van de oefeningen dan komt het helemaal goed :)
 
Ja, maar als je iets liggend doet kan het onmogelijk een overhead press zijn of er op lijken. Daarvoor moet je rechtstaan of op zen minst zitten.

maybe doelt ie over dumbbell pullover
 
vertel hoe lang je al traint
vertel je doel
vertel het aantal keer dat je wilt/kunt trainen

Ben 1.85 en weeg 68 kilo, vet% ligt zeer laag hehe

-Vanaf maandag, heb vroeger wel getraind
-Mijn doel is massa en.. massa
Eerste weken nadruk op schouders; waarom? Mooi :cool:
-3/4 dagen in de week, ligt eraan wat het effectiefst is. kan alleen di en za niet dan heb ik voetbal dus ma en zo liefst geen beenoefeningen. Ben bereid met de voetbal te stoppen voor een jaartje.


Heb een voedingsschema gepost in de voedingsschema sectie.

Groeten man, keep up the good work :cool:
 
Plzzzzzzzzzzzzzz

Hey ik heb een tijdje geleden al eens gevraag om een schema te maken mr je hebt niet gereageerd..Kun je me aub helpen ..?Ik zoek een schema om heel droog te worden ..Ik heb 4dagen de tijd..en in mijn gym kan ik praktisch alles doen ..dank bij voorbaat;)
 
vertel hoe lang je al traint
vertel je doel
vertel het aantal keer dat je wilt/kunt trainen

Ben 1.85 en weeg 68 kilo, vet% ligt zeer laag hehe

-Vanaf maandag, heb vroeger wel getraind
-Mijn doel is massa en.. massa
Eerste weken nadruk op schouders; waarom? Mooi :cool:
-3/4 dagen in de week, ligt eraan wat het effectiefst is. kan alleen di en za niet dan heb ik voetbal dus ma en zo liefst geen beenoefeningen. Ben bereid met de voetbal te stoppen voor een jaartje.


Heb een voedingsschema gepost in de voedingsschema sectie.

Groeten man, keep up the good work :cool:

aangezien je met het probleem van dat je je benen niet elke dag kunt trainen

eigenlijk is woensdag zon beetje de beste dag, (vrijdag lijkt me niet ivm spierpijn tijdens wedstrijd.

denk dus dat het beste is een 3 dagen split

push/pull/benen split

zondag of maandag de pull training

bent over row
pulldown of chin up
1 arm dumbbell row
bent over dumbbell raise
shrugs
babrbal curl
incline dumbbell curl

woensdga dus benen dag

squat
deadlift
good morning
front squat
standin calf raise


donderdag de push dag

bench press
dumbbell press
incline cable fly
overhead press
side raise
jm press
lying triceps extention


eerste 2 weken alles 3 setjes 15 herhalingen 30-60 sec rust tussen de setjes
volgende 2 weken alles 3 setjes van 12 herhalingen 45-75 sec rust
2 weken erna alles 3 setjes 10 herhalingen 75-90 sec rust
2 weken daarna alles 3 setjes van 8 herhalingen.


eerst concentreren op de techniek dan komen de kilo's pas!!
 
he thx man :)

kan ik er op woensdag ook nog een paar arnold presses of lateral raises bij gooien??
 
heeej mensen
ja ik zou dus ook graag zo een schema willen ontvangen want da is wel geweldig dat gij da doet:D
ik zou graag een beetje spieren bijkweken want ik heb niet echt zo veel spieren vrees ik:D vooral armspieren en buikspieren wil ik
euhm ik ben 16 jaar en ik weeg juist 60 kilogram en ik ben 1meter75
ja ik doe ook tennis en dat is op de zaterdagVM en ik heb hier geen toestellen in huis dus mss iets met push-ups enzo...
alvast bedankt
snowboardland
 
ik krijg geen reactie meer in m'n apart topic, daarom dat jij mss m'n trainingsschema eens zou willen checken die ik gemaakt heb ?
je ziet maar of je tijd hebt...

alvast bedankt !!

dit is de post uit m'n topic:


aangezien ik vanmorgen in de gym een schema kreeg aangeboden voor 2 dagen (en zonder benen !!) heb ik maar zelf één gemaakt.
het is een goede gym met veel toestellen en halters, maar voor schema's doe je het toch beter zelf denk ik.

hier de mijne:


D 1: borst (benchpress,cable cross over,dumbbell fly’s,butterfly,incline bench press) + biceps (dumbbell curls, cable curl, barbell curl, preacher curl)

D 2: rug (barbell shrug,deadlift,chin-ups,front-pulldowns,pull ups,bent over row) + triceps (triceps dip,bench dip, push down,triceps toestel)

D 3: RUST

D 4: benen (squat,seated leg press,deadlift,leg curls,standing calf raise) + buik (seated crunch,twist,bal oefening onderste buikspieren)

D 5: schouders:
Anterior= (barbell military press,front raise,shoulder press,dumbbells: Arnold press,front raise)
Posterior= (barbell rear delt row,dumbbell rear delt row,machine oefening)
Lateral= ( barbell upright row,dumbbell lateral raise,machine oefening )
+ buik

D 6: RUST
D 7: RUST

D 8: herhaling schema

--> 3-4 oefeningen per spiergroep, telkens in 4 sets van 12 reps


enig advies ?
ben ik iets vergeten ?
en vooral, komen lats en traps voldoende aan bod ?
grtz
 
he thx man :)

kan ik er op woensdag ook nog een paar arnold presses of lateral raises bij gooien??

draai de push en pull training om

maak van de side raise bij push maar een dumbbell press (arnold press maar dan zonder de draai.
en op maand

en dan bij benen kun je een lateral raise (=side raise) en/of ene wide grip upright row doen
 
heeej mensen
ja ik zou dus ook graag zo een schema willen ontvangen want da is wel geweldig dat gij da doet:D
ik zou graag een beetje spieren bijkweken want ik heb niet echt zo veel spieren vrees ik:D vooral armspieren en buikspieren wil ik
euhm ik ben 16 jaar en ik weeg juist 60 kilogram en ik ben 1meter75
ja ik doe ook tennis en dat is op de zaterdagVM en ik heb hier geen toestellen in huis dus mss iets met push-ups enzo...
alvast bedankt
snowboardland

kun je geen abbonement nemen bij een sportcentrum?

zonder spullen zul je niet echt spieren kweken.
het is met wat improvisatie eventueel mogelijk, maar een abbo op een sportcentrum zou veel beter zijn:)
 
ja pff da zou wel kunne:p
ma wede zo nix eigelijk da ge daar zonder kunt doen fzo:p
als ge elke dag push-ups doet hé lukt da dan?
en ik heb ook zo ne punchzak zo:p
om op te bokse en da doe ik ook wel graag:p
baajz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven