NSDM
Cool Novice
- Waardering
- 8
Omdat de gemeente en de eigenaar van de TT-Hal het verkeerd in hebben geschat wat de geluidslimiet is.
Kijk organisaties zeggen vaak geen geluidslimiet maar er is altijd wel een grens vast gesteld door gemeente en eigenaar.
Vorig jaar zijn er na het evenement Moh Pole Position veel klachten geweest van omwonenden.
En de gemeente moet wel maatregelen nemen dan. De gemeente kan niet zeggen van ja ze moeten niet zo zeuren het is maar 1 keer per jaar.
Dus de gemeente en eigenaar zijn echt wel rond de tafel geweest om te bespreken.
Maar wat laat je voor het harde geluid moet je naar de Turbinnehallen Oberhausen of The Sand Amsterdam. Of naar Intoxiated 19 September in SPORTHALLEN ZUID te Amsterdam.
Persoonlijk schat ik in dat het allemaal wel meevalt met het terugdraaien van het geluid ten opzichte van 2008. De gemeente heeft met veel wapengekletter laten weten
dat 'zoiets hier niet kán!'. Ik denk dat dat voornamelijk bedoeld is om de omwonenden gerust te stellen.
Te veel overlast, te veel drugs gerelateerde incidenten, enzovoorts, enzovoorts, enzovoorts. Niet te veel waarde aan hechten. Per slot van rekening klagen deze omwonenden altijd bij de gemeente. Of het nu om TruckStar gaat, om de TT, om Iron Maiden of om MOH.
75% van deze mensen, over het algemeen net met pensioen, komt uit het westen van het land, en leeft in de illusie van boven Zwolle men het wiel nog niet heeft uitgevonden. Men verwacht hier in alle rust en stilte het loodje te kunnen leggen.
Wanneer zich er dan een gelegenheid voordoet waarbij deze mensen niet aan hun 10 uur slaap per nacht toekomen, klagen zij steen en been over geluidsoverlast.
Let wel; dit is dus het type volk wat al meer dan 30 jaar, élk jaar, loopt te klagen over het geluidsoverlast van de baan.
Conclusie; de gemeente kent deze mensen, en hecht er niet zoveel waarde aan.
Temeer, omdat de TT-Hallen gebouwd zijn om ervoor te zorgen dat er grotere evenementen in Assen georganiseerd kunnen worden. Nu worden deze eindelijk georganiseerd, worden er sloten met geld binnen gehaald,
en nu zal de gemeente omwille een aantal klagers
(en altijd dezelfde..!), het begin van een goede naamsopbouw teniet doen door het geluid terug te draaien...
Het lijkt me stug, maar van mijn mag het..

)