XXL Nutrition

Voorbereiding Korps Mariniers

McCormick

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
110kg
Hallo BB’ers,

Ik ga me voorbereiden voor het Korps Mariniers, ik wil me hier fysiek erg goed voor voorbereiden. Dit omdat het een behoorlijke pittige keuring en opleiding is. Ik wil niet uitvallen omdat ik te weinig conditie heb, aangezien het dan me eigen schuld is en dat is niet de bedoeling!

Ik wou graag wat feedback op mijn schema, om te kijken of ik het een beetje een goede kant opstuur en het niet veel te zwaar, of juist veel te licht is.

Ik begin nadat met korte tijden en bouw dit langzaam op. Ik heb bepaalde doelen gesteld voor mezelf. Deze tijden hoeven niet hoger te worden, ik ga zodra ik me doel heb gehaald de afgelegde afstand in die tijd vergroten, oftewel sneller de training(en) uitvoeren.

Ik wil met mijn training spierconditie en kracht ontwikkelen. Massa kan me gestolen worden, aangezien ik dat toch verlies als ik daar eenmaal zit. Ik zal alle oefeningen met gewichten op lage gewichten trainen en op veel herhalingen en een redelijk hoog tempo.

Fietsen is ook een onderdeel, maar dat pak ik nu nog niet mee. Ik heb 4 jaar lang gewielrent, dus dat pak ik erg snel op. Dat wil ik over 10 á 12 weken gaan doen, als ik een nieuw schema opstel om nog beter te worden.

Het hardlopen wissel ik tussen een interval training en een duurloop. Het meeste hardloop werk gebeurt in het bos, maar soms ook op een atletiek baan. Zo kan ik goed bekijken welke tijden ik loop voor de keuring.

Mijn doelen:
Hardlopen 60Min
Zwemmen 30Min nonstop
Squat 8x30
Pull ups 8 x 10
Sit ups 8 x 40
Pull ups 8 x 30
Deadlift 8 x 18
Militairy presses 8 x 18
Benchpresses 8 x 18

Hieronder mijn schema:

Maandag:
Hardlopen in het bos 15minuten
Zwemmen 5 x 5minuten nonstop
Sit ups 5 x 15
Push ups 5 x 15

Dinsdag
Squat 5 x 20
Pull ups 5 x 3
Sit ups 5 x 15
Push ups 5 x 15
Deadlift 3 x 18

Woensdag
Sit ups 5 x 15
Push ups 5 x 15
Militairy presses 3 x 18

Donderdag
Squat 5 x 20
Pull ups 5 x 3
Sit ups 5 x 15
Push ups 5 x 15
Zwemmen 5 x 5minuten nonstop

Vrijdag
Sit ups 5 x 15
Push ups 5 x 15
Benchpresses 3 x 18

Zaterdag
Rustdag of eventueel een stuk wandelen/marcheren met bepakking, afhankelijk van wat het lichaam zegt.

Zondag
Hardlopen op de atletiek baan indien zaterdag een rustdag was.

Qua voeding pas ik weinig aan op me huidige schema, eet gewoon tegen de 2800Kcal per dag. Heb er om te overleven volgens sommige formules 2000Kcal per dag nodig. Een best zware training en mijn extra zware werk(it’er op het gemeentehuis) heb ik er 800 bij opgeteld. Als het te veel of te weinig is kan ik het altijd nog aanpassen.

De verhouding is ongeveer 40%-40%-20%

Al het advies is welkom, daar heb ik namelijk alleen maar wat aan!

Groetjes McCormick

wat voor gewichten ga je voor je KT gebruiken en welk gewicht wil je behalen?
Hoeveel ervaring heb je al met KT?

heb je verder ook nog het doel af te vallen of aan te komen?

Voor hardlopen raad ik aan een lange duurloop af te wisselen met een lange interval.

De ene keer 20 minuten interval (sprintjes afwisselen door rustig joggen) en dan 45 tot 60 minuten op een rustig (doch steeds wat sneller) tempo hetzelfde tempo lopen.

Aan het begin altijd eerst even rustig joggen om warm te worden en aan het einde uitlopen (wandelen uiteindelijk) om af te koelen.

Massa kan me gestolen worden, aangezien ik dat toch verlies als ik daar eenmaal zit. Ik zal alle oefeningen met gewichten op lage gewichten trainen en op veel herhalingen en een redelijk hoog tempo.

Voor krachttraining zou ik toch sowieso niet teveel herhalingen doen en gewichten blijven opvoeren. Of je er nu (wat) massa mee wint of niet, krachttraning is anders niet zo effectief. Maar ik zie in je schema dat je weinig herhalingen doet. Dat is wel goed.

• Topic Starter Topic Starter
ik heb beschikking tot max 280KG, voordeel van een prive sportschool haha, ik wil gewoon laag beginnen.

Ik ga ongeveer beginnen op 50% van me max. Deze moet ik nog even ondervinden.

Het doel dat ik wil halen in ongeveer 70% van me max en dan het groote aantal reps dat ik al eerder had genoemd met een kleine rust tussen de sets (30-45sec)

Qua ervaring zit het wel goed, heb al 2 jaar krachtsport erop zitten eigelijk. Niet dat ik elke week 5 keer ging, maar sowieso wel 1x.

Op het gebied van me gewicht, hoe minder ik weeg hoe beter, aangezien ik dit allemaal moet meeslepen. Ik mag echter niet onder de 65KG komen, weeg nu 80kg, dus zal niet zo snel gebeuren.

Maar ik wil niet te veel afvallen, aangezien ik straks een zware training en opleiding heb met de minimale voeding e.d. dat een beetje vetreserve wel welkom is!

Gooi er ook burpees en starjumps doorheen. Die ga je ook vaak doen :D

Ow ja wen ook maar aan de voorligsteun

Je kan ze tussendoor bij je hardlopen doen, maar je kan ze ook solo trainen
Probeer er gewoon zoveel mogelijk te maken. Je moet ze in een groep doen en zorg gewoon dat je niet de slechtste bent. Hoe meer hoe beter. Je maakt het jezelf alleen maar makkelijker als je er bijvoorbeeld 100 kan doen :D

Deze folder is erg leuk, maar dit is voor de keuring. Mijn schema is tegelijkertijd voorbereiding voor de opleiding, aangezien deze een stuk zwaarder is dan de keuring!

@Pat21

aah oke bedankt voor de tip! aan wat voor een reps,sets moet ik gaan denken?

Ooh,oke! Misschien kan je je (hard)looptraining per keer wat langer maken en dit misschien om de dag doen,i.p.v. elke dag 15 minuten.

Ooh,oke! Misschien kan je je (hard)looptraining per keer wat langer maken en dit misschien om de dag doen,i.p.v. elke dag 15 minuten.

ja deze 15 minuten, ga ik wekelijks opbouwen met 5 Minuten. maar ik dacht ik ga hier niet 10/12 weken schema maken dat is een veel te grote post :eek:

Je schouders en onderrug goed trainen lijkt me ook niet verkeerd.Maar ja,ik ken er ook één die met zo'n 3 keer hardlopen zo de hele opleiding is door gekomen.En hij rookt ook als een schoorsteen:eek:.

aah oke:) wat is een goede oefening voor de onderrug? naast de deadlift die ik al train?

Laatst bewerkt:
Hoe ziet je voedingsschemaeruit trouwens met dit toch wel zware trainings schema.

ik heb me voedingsschemaeven geplaatst in een bijlage:)

Bijlagen

Ik zou alles zo veel mogelijk trainen zoals je het straks ook bij de opleiding doet.Daarnaast kan je al beginnen om te lopen met de bepakking etc.

ja, inderdaad, maar die pak ik naar deze weken, aangezien ik dan al veel spierconditie en kracht heb opgedaan door deze 10/12 weken training:)

Je hoeft je niet voor te bereiden voor het KM. Toelatingseisen zijn strict, das een lachertje :laugh: Beetje conditie is wel op zijn plaats, daar zou je aan kunnen werken.

Vergeet niet om naast het hardlopen ook gewoon te gaan speedmarsen. Dat ga je ook gewoon veel doen

Meer eiwitten dan koolhydraten? Waar is dat goed voor? Bijna 300 gram aan eiwitten is sowieso een overkill, en helemaal voor jouw doel. 150 gram is meer dan voldoende. Koolhydraten kan je dan verhogen van 280 naar 450 gram.

Meer eiwitten dan koolhydraten? Waar is dat goed voor? Bijna 300 gram aan eiwitten is sowieso een overkill, en helemaal voor jouw doel. 150 gram is meer dan voldoende. Koolhydraten kan je dan verhogen van 280 naar 450 gram.
****ing noob, ga geen dingen roepen als je geen verstand van zaken hebt. Indien topicstarter hoger wil gaan in carbs op basis van een 2800kc dieet, is 50% carbs 350 gram

Terug
Naar boven