MuscleMeat

Voorbereiding Korps Mariniers

****ing noob, ga geen dingen roepen als je geen verstand van zaken hebt. Indien topicstarter hoger wil gaan in carbs op basis van een 2800kc dieet, is 50% carbs 350 gram

K*t he had geen rekening gehouden met zulke slimme gasten. Want jij bent slim he?

Maar in zo'n geval moet ik natuurlijk wel even de gelegenheid grijpen wat vragen te stellen, een slim iemand als jij kom ik natuurlijk niet iedere keer 'tegen' als ik hier ergens reply.

Waarom is het relevant dat 350 gram carbs 50 % is van 2800 kcals, en 450 gram 64%?

Met 150 gram eiwitten zit hij trouwens op ruim 2 gram eiwit per kilo VVM. Volgens alle onderzoeken en alle meningen van onderzoekers/wetenschappers die ik op het net ben tegengekomen is dat meer dan volgoende.

Waarom zijn eiwitten een betere brandstof dan koolhydraten? Dat zou ik ook graag eens uitgelegd krijgen.

Zoals gezegd je bent volgens mij erg slim dus ik verwacht er veel van. Bedankt alvast.

Ken zelf een Sgt van Korps dat opleiding geeft. Hij vertelde me dat te veel voorbereiding slecht is ga zelf ook Korps doen achter 2 maanden. Ik trainde minder als jouw en dat was al te veel volgens hem.

Beste is gewoon 2x per week zolang als je kan door bos rennen en veel opdrukken.

Gooi er ook burpees en starjumps doorheen. Die ga je ook vaak doen :D

Ow ja wen ook maar aan de voorligsteun

*klap ze maar uit*

maar even OT; duurtraining heb je veel meer aan en zorg dat je kadaver gewend is aan het lopen met 40kg op je bult

Voor zowel de KM als de KCT geld voor de voorselectie dat het voor 99% tussen de oren zit. Die ene procent is dat je algemene gezondheid in orde is en een beetje conditie kan geen kwaad. Als je op de cooper maar op de grens haalt (geloof ik 2800mtr), zit het wel snor en hoef je echt geen drukte te maken. Het uitgangspunt is dat ze wel smeden wat er in zit en je hoeft je echt niet zo zwaar voor te bereiden. Dan is de teleurstelling alleen maar groter als je afvalt... Hou er rekening mee 90% valt af. Tussen de oren kan je niet trainen, dus laat het maar op je afkomen wat dat betreft. Het zijn twee dagen en de eerste dag ben je test aan het invullen en heb je een gesprek met een psycholoog. Kom je de eerste dag door word je op de tweede dag fisiek een beetje op de proef gesteld icm of je een teamplayer bent.

Als je door de voorselectie komt, krijg je, je kisten mee met het advies om ze een nachtje in een mengsel van spiritus en water te zetten. De volgende dag je poten in te tapen en ze aan te trekken en de hele dag te lopen. Dan loop je ze het vlugste in wat erg belanrijk is tijdens de basistraining. Na de voorselectie gelden drie dingen...... Conditie, Conditie en Conditie.... Geloof me, je bent jezelf dankbaar als je minimaal 20Km aan een stuk voluit kan lopen voordat je aan de basistraining begint.. Dan heb je het een heeeeeeeeeel stuk makkelijker. Intapen lukt het beste met sporttape of leukoplast.

Spiermassa, is leuk maar heb je aan het begin alleen maar last van omdat je hele andere spieren nodig hebt voor dat beroep dan je met sporten kan ontwikkelen.

Laatst bewerkt:
Intapen van je kakken is leuk en aardig.. maar zou het maar niet tijdens de opleiding doen... heb je binnen no-time kader/ziekema over de zeik en krijg je weer het gezever over moedwillig ongeschikt maken voor de dienst :P

paar x per week goed hardlopen half uur tot een uurtje ongeveer,opdrukken en chin ups en als je kan ergens touw klimmen en daar ook af en toe alleen op arm kracht omhoog klimmen

dan gaat het goedkomen

Intapen van je kakken is leuk en aardig.. maar zou het maar niet tijdens de opleiding doen... heb je binnen no-time kader/ziekema over de zeik en krijg je weer het gezever over moedwillig ongeschikt maken voor de dienst :P

Had het dan ook over onder het nat inlopen van je kisten, als je je dan niet intaped loop je, je kapot omdat de huid zacht word van het vocht en krijg je junglerot en das nu net weer niet de bedoeling... Nee, intapen is voor homo's is mij ingeprent.. :P

(PS: Homo is legeriaans voor mietje, vertaling voor diegene die nu net niet in dienst zijn geweest)

Massa kan me gestolen worden, aangezien ik dat toch verlies als ik daar eenmaal zit.

Je zal vast wat afvallen in de opleiding.. Maar je traint ook bijna elke dag.. dus waar je dit vandaan haalt mag joost weten..???

Maar ik wil niet te veel afvallen, aangezien ik straks een zware training en opleiding heb met de minimale voeding e.d. dat een beetje vetreserve wel welkom is!

Minimale voeding?.. Jij denkt dat je 9maanden alleen maar voedselpakketjes te eten krijgt? Je krijgt gewoon normaal te eten hoor.. Alleen als je op bivak ben zal het allemaal niet zo luxe zijn..

Oh en je schema.. Focus je vooral op je conditie en trainen met eigen lichaamsgewicht zoals: pull-ups/push-ups/sit-ups.. En gewoon niet opgeven.. dan kom je er wel!

Je zal vast wat afvallen in de opleiding.. Maar je traint ook bijna elke dag.. dus waar je dit vandaan haalt mag joost weten..???

Ik denk dat de persoon in kwestie waarschijnlijk niet de gelegenheid heeft om zo te eten zoals ie nu doet .Ik denk dat ie dat bedoelt.En ik denk ook niet dat ie van de trainingen van/in de opleiding spiermassa zal aanzetten,maar misschien zit ik er wel naast :p.

een goeie raad van iemand die vroeger veel gelopen heeft. ga niet elke dag 15 minuten lopen. ga eerder 3 of 4 keer per week minstens een half uur lopen waarvan je één keer per week om de twee weken 10 minuten erbij doet tot je 1 keer per week anderhalf uur loopt en twee keer per week minstens een half uur. als je elke dag gaat lopen, is de kans groot dat je problemen gaat krijgen.

Echt niet alleen 'legeriaans' hoor. Mietje is een ander woord voor homoseksueel. Je dacht zeker dat 'mietje' enkel 'watje' betekende?

Bedoelde watje als betekenis, je bent de eerste in jaren die ik tegenkom die de dubbele betekenis kent :P

Voor de TS, als je ergens goed kan nassen is dat wel bij de speciale eenheden... Alleen op oefening zal jet wel soms tegenvallen... Heb heel wat rare dingen geprobeert die soms mee, soms tegenvielen en soms erg lekker zijn maar nooit gedacht had om te proberen..

Als je, je wil voorberijden.. Conditie en oefeningen met eigen gewicht idd.. (was op de armen in het touw klimmen nu nog steeds een vereiste?)

Laatst bewerkt:
en je moet altijd gemakkelijk je benen naar boven krijgen (buikspieren) als je ergens aan een touw of balk hangt. dat herinner ik mij nog. je moest je optrekken en dan je voeten naar de balk brengen waar je aan hing om dan over de balk te draaien. met touwen idem. als dat vlot gaat, gaan de hindernissen op de hindernissenpiste zonder problemen. een beete kunnen optrekken, pompen en lopen. niet vlug lopen maar met bepakking in gevechtskledij toch 16 km speedmarch binnen de 2 uur op t' einde van de opleiding. ik veronderstel dat het bij de mariniers in NL ook iets van die aard is. ze kwamen toen regelmatig bij ons in Schaffen een opleiding valschermspringen volgen.

Pull Ups 8 x 30, succes.

en je moet altijd gemakkelijk je benen naar boven krijgen (buikspieren) als je ergens aan een touw of balk hangt. dat herinner ik mij nog. je moest je optrekken en dan je voeten naar de balk brengen waar je aan hing om dan over de balk te draaien. met touwen idem. als dat vlot gaat, gaan de hindernissen op de hindernissenpiste zonder problemen. een beete kunnen optrekken, pompen en lopen. niet vlug lopen maar met bepakking in gevechtskledij toch 16 km speedmarch binnen de 2 uur op t' einde van de opleiding. ik veronderstel dat het bij de mariniers in NL ook iets van die aard is. ze kwamen toen regelmatig bij ons in Schaffen een opleiding valschermspringen volgen.

Valscherm gebruiken we al heel lang niet meer en in Belgie heb ik HALO gedaan.. Basis op Texel..

Buikspieren niet alleen, de hele core.. Maar dat doen ze wel in de opleding

Dat is idd een pittige opleiding. Bereid je voor op kotsen/hallucinaties en helemaal stuk gaan. Een uitstekende conditie is vereist, kracht niet zo. Maar wel Hardcore!

Train naar een uitstekende conditie, waar je met een grote backpack vol goederen.
snel en lang moet kunnen manoeuvreren. met die backpack om moet je je aan een touw omhoog kunnen trekken.

Degene met te veel spiermassa krijgt het moeilijk, je moet lenig zijn en niet te lang.
Ik heb zelf 11 jaar geleden de 1e opleiding na 7 weken moet afbreken vanwege enkelbreuk.

K*t he had geen rekening gehouden met zulke slimme gasten. Want jij bent slim he?

Maar in zo'n geval moet ik natuurlijk wel even de gelegenheid grijpen wat vragen te stellen, een slim iemand als jij kom ik natuurlijk niet iedere keer 'tegen' als ik hier ergens reply.

Waarom is het relevant dat 350 gram carbs 50 % is van 2800 kcals, en 450 gram 64%?

Met 150 gram eiwitten zit hij trouwens op ruim 2 gram eiwit per kilo VVM. Volgens alle onderzoeken en alle meningen van onderzoekers/wetenschappers die ik op het net ben tegengekomen is dat meer dan volgoende.

Waarom zijn eiwitten een betere brandstof dan koolhydraten? Dat zou ik ook graag eens uitgelegd krijgen.

Zoals gezegd je bent volgens mij erg slim dus ik verwacht er veel van. Bedankt alvast.

Omdat het niet waar is.
2 gram eiwit per kilo VVM redden meisjes van 20 die de hele dag op hun kont zitten het nog niet mee. Alle onderzoeken die zeggen dat 2g genoeg is zijn gedaan dmv van "nitrogen retention". Dit is onjuist omdat het effect op VVM had onderzocht moeten worden, ipv een factor die hier niks mee te maken heeft te nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo,

Heb een paar drukke dagen gehad op het werk dus had nog geen tijd op een response te geven. Wat ik uit alle posts begrijp is, dat ik beter meer op conditie moet focussen dan specifieke krachttrainingen. Maar de krachttrainingen moet vervangen met workouts met lichaamsgewicht, push-ups,chinnen e.d. ?

Terug
Naar boven