AndroidHealthClinic

Voordeel Brinta?

riflexz

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
71kg
Hoi, ik ben tamelijk nieuw in dit wereldje, en wil dan ook een goede voeding binnenkrijgen, want ik ben een ecto, en wil snel in massa aankomen.

Nu heb ik daarnet een doos Brinta gekocht, wat is eigenlijk het voordeel hiervan? Ik was aan het twijfelen tussen dat of havermout, wat is het beste?

Als ik in Google Brinta intyp, kom ik op deze link uit en daar staat er:

Het hoge vezelgehalte in havermout en brinta zorgt ervoor dat het verzadigde gevoel langer aanhoudt. Vooral voor mensen die gewicht willen verliezen en lager in dagelijkse calorie-inname moeten gaan is dit een verwelkomend effect. Daarnaast is havermout en brinta laag in vet, waardoor het totaal aantal calorieën per portie aanzienlijk lager is dan bij een vetrijk ontbijt.
Onderzoek met kinderen heeft aangetoond dat het eten van havermout en brinta de kans tot overgewicht met 50% reduceert. Dit ten opzichte van kinderen die geen havermout of brinta aten.
Maar dat is nu het tegenovergestelde wat ik wil!!!! Ik wil in massa aankomen....

De hoeveelheid van je voeding heeft effect op gewicht verliezen of bijkomen. Het is niet zo dat je van een bord brinta ineens afvalt. Beiden zijn zeer goede kh-bronnen ;).

Dat kom alleen omdat je je langer vol voelt zitten door brinta of havermout.

• Topic Starter Topic Starter
hopelijk is dat niet nefast voor mijn middagmaal, want 's middags eet ik een half brood op + 200gr kippewit, en de laaste sneedjes kippewit moet ik echt naar binnn rammen
Dat lukt wel, het is niet zo dat je er 2 uur vol van zit.

Bambix man, veel beter dan Brinta.

Hoi, ik ben tamelijk nieuw in dit wereldje, en wil dan ook een goede voeding binnenkrijgen, want ik ben een ecto, en wil snel in massa aankomen.

Nu heb ik daarnet een doos Brinta gekocht, wat is eigenlijk het voordeel hiervan? Ik was aan het twijfelen tussen dat of havermout, wat is het beste?

Als ik in Google Brinta intyp, kom ik op deze link uit en daar staat er:

Maar dat is nu het tegenovergestelde wat ik wil!!!! Ik wil in massa aankomen....

Zoveel onwetendheid.. ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen met je vragen te beantwoorden, mar ik doe toch een poging:

eet meer !

Zoveel onwetendheid.. ik zou niet weten waar ik zou moeten beginnen met je vragen te beantwoorden, mar ik doe toch een poging:

eet meer !

ik probeer zoveel als mogelijk te eten hoor, 's ochtends normaal musli, cornfles, 's middags half brood, 200gr kippewit en 's avonds pasta en veel rood vlees, exacte aantal grammen weet ik niet, maar dat schommelt tussen 150 & 200gr vlees

calippo's bulking secret:

u pakt pizza tonno, pollo of spinazi van dr oetker
leg daarop 300 gram tonijn uit blik.

in de oven, vreten, doorspoelen met een liter melk, repeat 3-5 times a day.

Als je dan nog niet bijkomt => bloedtest laten doen voor diabetis en schildklierhormoon.

Good times... Good times...

Laatst bewerkt:
Heb hier een brinta pak voor me:
per 100 g brinta:
Energie: 1370 kJ - 325 kcal
Eiwit: 11 g
Koolhydraten: 65 g
Waarvan Suikers: 4 g
Vet: 2,1 g
Waarvan verzadigd: 0,5 g

Zijn verzadigde vetten niet een killer?
Deze stats lijken me helemaal niet zo super?

per 100 g brinta:

Per 100 gram.. Waarvan je +- 50 nuttigt in 1 maaltijd als bodybuilder zijnde.

per 100 g brinta:

verzadigde vetten zijn NIET slecht. Trouwens is 0,5gram geen drol.

Transvetten moet je mijden. Dat is de killer.

Gewoon naar binne douwe zonder veel vragen te stellen...

ik probeer zoveel als mogelijk te eten hoor, 's ochtends normaal musli, cornfles, 's middags half brood, 200gr kippewit en 's avonds pasta en veel rood vlees, exacte aantal grammen weet ik niet, maar dat schommelt tussen 150 & 200gr vlees
te weinig.
Zorg dat je 6 eetmomenten op een dag hebt met complete maaltijden. Dus niet van die ongein zoals: maaltijd 14.00: een banaan en een mueslireep...

Alles behalve Brinta. Yakkes. Havermout bankdrukt Brinta door de plafond.

havermout is wel goed product maar 99% van de leden hier weer niet dat je het eerst moet laten wellen omdat anders de havermout de opname van mineralen tegengaat (bijv zink)
[Link niet meer beschikbaar]

als dat teveel werk is kun je beter weer bambix nemen.
of liever gewoon pasta omdat daar geen suikers in toegevoegd zijn.

Omg, had nog nooit Brinta geeten, wat een vieze troep! Is net hetzelfde als ik bv mijn brood zou mixen met melk... ieuw!

Vandaag eens havermout gekocht, ben benieuwd naar de smaak.

Hopelijk hebben al deze "minder lekkere" ontbijten wel degelijk een positief effect qua aankomen gewicht

Terug
Naar boven