MuscleMeat

vraag naturel groei na paar kuren

Je snapt het idee geloof ik niet.
Als je aan echte TRT begint dus geen bridge/blast dan doe je dit met het idee dat je er voor de rest van je leven aan vast zit.
Tijdens TRT is het mogelijk dat je vruchtbaarheid afneemt omdat je testes op non actief staan doordat je zelf testosteron toedient.
Wil je tijdens je TRT dan wél kinderen kan je er voor kiezen om (tijdelijk) hCG te gebruiken om je eigen aanmaak weer te stimuleren.

Je beslist niet na 5 jaar TRT ''ja nu ben ik er klaar mee'', dat had je je dan van te voren moeten bedenken.

Door gebruik van hCG kan je TIJDENS het gebruik inderdaad debieltjes krijgen m.b.t. sperma, geloof dat dit geen broscience is.
Of je dan dus ook compleet van je TRT en hCG gebruik af moet zijn om weer vruchtbaar te worden weet ik niet.

Wordt vaak wel gedaan. Reden dat je dan HCG bent blijven zetten is dat je eigen aanmaak eerder weer opstart > eerder vrouwtje zwanger prikken > eerder weer op TRT. Het debieletje krijgen schijnt wel bro-science te zijn omdat het zwakke zaadje in principe bijna altijd de 'race' naar het zo fel begeerde eitje zal verliezen van de sterkere zaadjes.

TRT heeft in principe niet speciaal iets met BB'en te maken, is gewoon een medisch iets.

Wordt vaak wel gedaan. Reden dat je dan HCG bent blijven zetten is dat je eigen aanmaak eerder weer opstart > eerder vrouwtje zwanger prikken > eerder weer op TRT. Het debieletje krijgen schijnt wel bro-science te zijn omdat het zwakke zaadje in principe bijna altijd de 'race' naar het zo fel begeerde eitje zal verliezen van de sterkere zaadjes.

TRT heeft in principe niet speciaal iets met BB'en te maken, is gewoon een medisch iets.

Klopt de misvormde zaadcellen kunnen nooit in het eitje binnendringen ,ze zijn in principe gewoon te zwak.
Ik ga pas hcg zetten als ik een kind op de wereld wil zetten. Genoeg jongens die zelfs tijdens hun cycle gewoon hun vriendin zwanger maken.

Klopt de misvormde zaadcellen kunnen nooit in het eitje binnendringen ,ze zijn in principe gewoon te zwak.
Ik ga pas hcg zetten als ik een kind op de wereld wil zetten. Genoeg jongens die zelfs tijdens hun cycle gewoon hun vriendin zwanger maken.

Niet bang dat, als dat over bijvoorbeeld 10 jaar is ( ben je jaar of 10 a 12 on dus ) het dan vrij lang gaat duren? Ik zit er namelijk ook over te twijfelen, ik weet uberhaupt niet of ik ooit kids zou willen, heb er niks mee en om dan nu al ik weet niet hoe lang HCG te gaan zetten.. Ook al kost 't natuurlijk niet veel

Niet bang dat, als dat over bijvoorbeeld 10 jaar is ( ben je jaar of 10 a 12 on dus ) het dan vrij lang gaat duren? Ik zit er namelijk ook over te twijfelen, ik weet uberhaupt niet of ik ooit kids zou willen, heb er niks mee en om dan nu al ik weet niet hoe lang HCG te gaan zetten.. Ook al kost 't natuurlijk niet veel

Ja ergens ben ik er wel bang voor natuurlijk maar heel die tijd hcg zetten kan toch ook niet goed zijn ?
Als ik ooit aan kinderen begin zullen ze toch allemaal na elkaar verwekt moeten worden :p

haha er is nergens een bewijs dat zaadcellen misvormen door het toedienen van exogenen testosteron ;) das een grote misvatting dat word gemaakt over kuren en je vrouw ooit zwanger maken, het enige wat gebeurd is dat je eigen testo aanmaak op een lager pitje komt na vele kuren en zo dus minder actieve zwemmers in de dosis kwak snappi? :D maar zijn genoeg voorbeelden van kuurders die na langdurig of zelfs tijdens kuren perfecte baby's verwekken

edit : En de mensen dat hier praten over TRT begrijpen duidelijk niet echt wat de bedoeling is. Het moet niet echt een vrije keuze lijken, om gewoon zomaar aan te beginnen alsof je beslist nog eens een zomerkuurtje te doen, TRT is onder begeleiding van een endocrinoloog en is bestemd voor oudere mannen die de boel gewoon niet meer kunnen gebruiken en de laatste jaren doen bodybuilders het ook wel die toch al 10jaar kuren en hun eigen zaakje opgeblazen hebben om het cru uit te drukken :) en niet van plan zijn om te stoppen dus gewoon verder blijven exogeen toedienen

Laatst bewerkt:
Het probleem met TRT is dat de doseringen die daarvoor gebruikt worden vaak volstaan als een lichte testkuur. Immers, een normale testproductie ligt in de range van 4-7 mg per dag in alleen de testes terwijl een dosis van 250 mg test e per week neerkomt op 25 mg test per dag. Een sustinjectie per 3 weken zou eerder in de buurt moeten komen van TRT maar daar begint men hier zeker niet aan.

Het probleem met TRT is dat de doseringen die daarvoor gebruikt worden vaak volstaan als een lichte testkuur. Immers, een normale testproductie ligt in de range van 4-7 mg per dag in alleen de testes terwijl een dosis van 250 mg test e per week neerkomt op 25 mg test per dag. Een sustinjectie per 3 weken zou eerder in de buurt moeten komen van TRT maar daar begint men hier zeker niet aan.
Je gaat toch niet eens in de drie weken sustanon injecteren. Vanwege de korte esters kun je dat het beste eod zetten, dus eens in de drie weken kan echt niet. Je zit dan de eerste vier dagen met veel te hoge testwaardes, en de laatste anderhalve week zit je met waardes onder de 4 mg per dag. Eens in de drie weken 250 mg test e lijkt me het beste om natuurlijke testosteronwaardes na te bootsen. Je zit dan een paar dagen met te hoge/lage waardes.

haha er is nergens een bewijs dat zaadcellen misvormen door het toedienen van exogenen testosteron ;) das een grote misvatting dat word gemaakt over kuren en je vrouw ooit zwanger maken, het enige wat gebeurd is dat je eigen testo aanmaak op een lager pitje komt na vele kuren en zo dus minder actieve zwemmers in de dosis kwak snappi? :D maar zijn genoeg voorbeelden van kuurders die na langdurig of zelfs tijdens kuren perfecte baby's verwekken

edit : En de mensen dat hier praten over TRT begrijpen duidelijk niet echt wat de bedoeling is. Het moet niet echt een vrije keuze lijken, om gewoon zomaar aan te beginnen alsof je beslist nog eens een zomerkuurtje te doen, TRT is onder begeleiding van een endocrinoloog en is bestemd voor oudere mannen die de boel gewoon niet meer kunnen gebruiken en de laatste jaren doen bodybuilders het ook wel die toch al 10jaar kuren en hun eigen zaakje opgeblazen hebben om het cru uit te drukken :) en niet van plan zijn om te stoppen dus gewoon verder blijven exogeen toedienen

Ik had het over hcg ;)

Huh, ik dacht dat hcg er juist voor zorgde dat je sperma helemaal verkloot wordt..

edit:
Hier had ik dat gelezen;
http://www.ergogenics.org/hcg-na-anabolenkuur-verslechtert-vruchtbaarheid.html
Snap je ook waarom dat gebeurt?
Dat komt hoogstwaarschijnlijk niet zo zeer door hCG, maar door afwezigheid van FSH. Doordat jij hCG zet wordt er testosteron geproduceerd in de testes, en is het intratesticulaire niveau van testosteron hoog genoeg om spermatogenese te stimuleren. Echter ontbreekt nu FSH, die een belangrijke rol speelt bij de spermatogenese. Ik ben zelf niet zo goed bekend met de spermatogenese, maar in z'n algemeenheid stimuleert testosteron de mitose en daaropvolgend meiose, en vervolgens ontbreekt de activatie van de FSHR door FSH die benodigd is voor de spermatid remodelling, een laatste stap in de spermatogenese. Daaruitvolgend is het tijdelijk, slechts zolang je hCG zet en FSH onderdrukt is en ligt er niks 'schadelijks' aan ten grondslag. Notabene is dit ook in overeenstemming met het volledige kwalitatieve herstel van de spermatogenese wat in een klinische studie geobserveerd werd.

Nadeel is alleen wel dat er na een tijd geen weg terug meer is en je de rest van je leven er aan vast zit. Moet er zelf niet aan denken dat als ik een keer op vakantie ga steeds naalden en test mee moet nemen

Ja, of een echte blessure oplopen, zit je daar op je 30e, kun je amper nog trainen maar wel voor de resterende 50 jaar elke week test prikken .
Of het trainen gewoon beu zijn. Lijkt misschien moeilijk voor te stellen als je nog heel jong bent maar er kan heeeel veel veranderen in 30 jaar, alleen die TRT kan niet veranderen helaas.

Ja, of een echte blessure oplopen, zit je daar op je 30e, kun je amper nog trainen maar wel voor de resterende 50 jaar elke week test prikken .
Of het trainen gewoon beu zijn. Lijkt misschien moeilijk voor te stellen als je nog heel jong bent maar er kan heeeel veel veranderen in 30 jaar, alleen die TRT kan niet veranderen helaas.

TRT heeft niks met BB'en te maken, goddorie. Vanaf je 30/35e gaan je testlevels toch naar beneden en is het verdomd prettig die omhoog te houden met TRT. Natuurlijk hoeft dit niet, ik zou het wel doen en zou dan ook geen spijt krijgen van m'n TRT.

Terug
Naar boven