Fitness Seller

Vraag omtrent eetgedrag moeder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je draait er nog steeds om heen..

Leer eens lezen.
Zal het voor de laatste keer eens duidelijk zeggen.

Er bestaat GEEN ziekte waardoor je dik wordt van water en lucht. Er bestaan WEL ziektes waardoor je dikker wordt. Een paar van die ziektes heb ik al gezegd. Zal voor de pinda's onder ons een voorbeeld geven:

Diabetes. Is een ziekte. Sommigen die diabetes hebben worden dikker door die ziekte omdat ze van de medicijnen dikker worden. Heeft NIETS te maken met zich vol te proppen met snoep/snacks, of water en lucht. En toch worden deze mensen dik. Ja, gesnopen? -.-

Hoelang houdt Kathleen dit nog vol.. Go Kathleen!

YG6vv_GIF_Collection_of_someone_eating_popcorn-s320x240-181195-580.gif

:roflol: Ik kan prima relativeren.

Ik heb ieder geval nog geen redenen gezien van jou waarom mensen dik zouden mogen zijn.

Ja ik ben ecto en hou daarnaast niet van eten dus ik doe elke dag moeite om genoeg eten binnen te krijgen zodat ik een normaal figuur kan hebben. Dikke mensen doen niet de moeite om eten te laten staan en een normaal figuur te hebben.

Dat is nou het hele principe. Mensen zijn jou geen verantwoording verschuldigd om het feit dat ze dik zijn. Niemand heeft jouw toestemming hiervoor nodig en als je geen respect voor andere kan opbrengen kun je net zo goed gewoon niets zeggen. Jouw mening heeft hierin geen enkel toegevoegde waarde.

Het is alsof ik zou zeggen 'gadverdamme, die vieze ecto's. Ventjes als jij loop ik zo omver op straat... Anorexia patiëntjes, wie geeft hun het recht om zo dun te zijn??'.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Inb4 mad fat kid = mad :D
FYI: Heb een VP van 12%.

Maar je wordt toch niet van niets dik???

Leer eens lezen.
Zal het voor de laatste keer eens duidelijk zeggen.

Er bestaat GEEN ziekte waardoor je dik wordt van water en lucht. Er bestaan WEL ziektes waardoor je dikker wordt. Een paar van die ziektes heb ik al gezegd. Zal voor de pinda's onder ons een voorbeeld geven:

Diabetes. Is een ziekte. Sommigen die diabetes hebben worden dikker door die ziekte omdat ze van de medicijnen dikker worden. Heeft NIETS te maken met zich vol te proppen met snoep/snacks, of water en lucht. En toch worden deze mensen dik. Ja, gesnopen? -.-

:o

Maar waar worden ze dan dik van..

Jij zegt niet door de ziekte..

De 5 dingen die volgens mij in een mens gestopt worden zijn:

Koolhydraten
Vetten
Eiwitten
Water
Zuurstof

Dus als ze niet dik worden door de ziekte dan moeten ze dik worden van 1 van die 5 dingen?

:o

Maar waar worden ze dan dik van..

Jij zegt niet door de ziekte..

De 5 dingen die volgens mij in een mens gestopt worden zijn:

Koolhydraten
Vetten
Eiwitten
Water
Zuurstof

Dus als ze niet dik worden door de ziekte dan moeten ze dik worden van 1 van die 5 dingen?

Ben je blind? Ik heb gezegd waardoor? Achterlijke pinda.

Nou Kathleen, laten we er idd vanuit gaan dat ze (sneller) dik worden door die medicijnen, dan kunnen ze nog steeds minder eten dan voordat ze de medicijnen namen om toch niet teveel kcals binnen te krijgen? Want tenzij die mensen medicijnen van 800kcal slikken, kunnen ze niet van dat pilletje zelf dik worden, toch?

Dat is nou het hele principe. Mensen zijn jou geen verantwoording verschuldigd om het feit dat ze dik zijn. Niemand heeft jouw toestemming hiervoor nodig en als je geen respect voor andere kan opbrengen kun je net zo goed gewoon niets zeggen. Jouw mening heeft hierin geen enkel toegevoegde waarde.

Het is alsof ik zou zeggen 'gadverdamme, die vieze ecto's. Ventjes als jij loop ik zo omver op straat... Anorexia patiëntjes, wie geeft hun het recht om zo dun te zijn??'.
En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Inb4 mad fat kid = mad :D
FYI: Heb een VP van 12%.

Verschil is alleen dat ecto's de maatschappij geen geld kosten en dikke mensen kosten de maatschappij jaarlijks 2 miljard waar ik mijn deel (als ecto) aan bij moet dragen zonder dat ik er voor kies om hun eten in de mond te stoppen.

Prima dat mensen dik zijn maar val mij niet lastig met gezeik en betaal zelf je eigen ziektekosten enz..

En ik kan inderdaad vrij weinig respect opbrengen voor mensen die teveel eten en daardoor dik worden.. Net zoals ik weinig respect heb voor mensen die kotsend hier in de tuin liggen omdat ze teveel gedronken hebben.

Dikke mensen krijgen van mij alle respect van de wereld wanneer zij zeggen: ik ben dik omdat ik teveel vreet en daar ga ik wat aan doen.

Waarom doet iedereen net alsof dikke mensen verantwoording verschuldigd zijn aan de rest van de wereld? :roflol:

Iedereen maakt zijn eigen keuzes, wat boeit het nou voor jullie of iemand dik geworden is van medicijnen of van 30 hamburgers per dag. Dik = dik en het is toch niet jullie probleem? Iedereen heeft zo zijn eigen definitie van gelukkig zijn.

Nou Kathleen, laten we er idd vanuit gaan dat ze (sneller) dik worden door die medicijnen, dan kunnen ze nog steeds minder eten dan voordat ze de medicijnen namen om toch niet teveel kcals binnen te krijgen? Want tenzij die mensen medicijnen van 800kcal slikken, kunnen ze niet van dat pilletje zelf dik worden, toch?

Dat pilletje heeft geen kcal. Het gaat erom wat dat pilletje doet in hun lichaam.

Als je een gewoon persoon hetzelfde laat eten als iemand met diabetes zal degene met diabetes door dat pilletje dikker worden. De "gewone" persoon slaat niet alles op wat hij/zij eet, terwijl degene met diabetes dat wel doet. DOOR dat pilletje.

Neen dat heb je niet gezegd. Je zei dat ze dik worden door medicijnen. Medicijnen bevatten geen 500 kcal per pilletje, dus daardoor kunnen ze niet vetter worden.

Waar die medicijnen wel voor kunnen zorgen is dat je minder eten per dag nodig hebt.

Stel je eet 2000 kcal, en je hebt 2000 kcal nodig: gewicht blijft hetzelfde.

Door één of andere oorzaak (die ziekte waar jij het over hebt bv), gaat je onderhoud naar 1700 ipv 2000. Hierdoor eet je 300 kcal per dag TE VEEL, en word je dikker. Daarom moet je minder beginnen eten.

Nogmaals: Vet is opslag van OVERTOLLIGE ENERGIE. Die energie kan komen uit vetten, eiwitten en koolhydraten, niet uit medicijnen. Je lichaam kan geen vet maken zonder een bepaalde energiebron, dat is fysisch onmogelijk. Ik neem aan dat je fysica hebt gehad? Wet van behoud van energie?

ON TOPIC: Zoals 69 Chipmunks zegt, het blijft natuurlijk hun eigen keuze dus daar bemoei ik me ook niet mee. Ik ben blij met de manier waarop ik eet, hoe andere mensen eten is hun zaak.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom doet iedereen net alsof dikke mensen verantwoording verschuldigd zijn aan de rest van de wereld? :roflol:

Iedereen maakt zijn eigen keuzes, wat boeit het nou voor jullie of iemand dik geworden is van medicijnen of van 30 hamburgers per dag. Dik = dik en het is toch niet jullie probleem? Iedereen heeft zo zijn eigen definitie van gelukkig zijn.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672.../02/Overgewicht-kost-3-miljard-per-jaar.dhtml

Ja door de ziekte..

Ga eens op google zoeken naar de wet van massabehoud

En daarna naar hoe vet ontstaat.

Vet ontstaat alleen uit een kcal overschot.

Het enige waar ziektes voor kunnen zorgen is dat je kcal behoefte minder wordt.. Dan moet je gewoon minder kcal naar binnen werken..

Dat pilletje heeft geen kcal. Het gaat erom wat dat pilletje doet in hun lichaam.

Als je een gewoon persoon hetzelfde laat eten als iemand met diabetes zal degene met diabetes door dat pilletje dikker worden. De "gewone" persoon slaat niet alles op wat hij/zij eet, terwijl degene met diabetes dat wel doet. DOOR dat pilletje.

Ja klopt, dus moet die MET het pilletje gewoon minder eten. Zeker irritant, zeker oneerlijk in vergelijking met de andere, maar ik denk dat mensen die aan een ziekte zoals kanker lijden, dan nog wel iets meer reden tot klagen hebben.

Ik ben het met je eens dat je dik wordt van teveel te eten I Xyzyx I. En dat ziektes slechts een erg klein percentage uitmaken van de obese mensen en dan nog is er wel een mouw aan te passen.

Dat ze echter "profiteren" van de maatschappij kan mij geen bal schelen ( is volgens mij ook niet waar aangezien zij ook evenveel werken en ze toch zelf lekker doen met hun geld wat ze willen ). Als dikke mensen gelukkig zijn met dik zijn en hun plezier halen uit eten dan kan het mij voor de rest geen bal schelen. Leven en laten leven.

Dat is ongeveer hetzelfde als dat wij plezier halen uit onze sport en ons "gezond" leven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven