- Waardering
- 2.024
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 120kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En mijn manier is die goed? ( kijk vorige post )Als de spotters veel te laag staan squat dan buiten het rack indien mogelijk. Als je echt onverwacht failt van je af gooien en eronder vandaan springen.
Kan je niet dan gewoon nog doorzakken totdat de bar erop valt? dat doe ik altijd.
Maar ik kan echt squatten tot ik zo sta:
http://www.birthdiaries.com/diary/birth044/birth044.3.jpg![]()
Na een jaar kan je wel af en toe tot fail trainen hoor je moet ook groeien he als ik geen zware gewichten pak en niet 1 a 2 reps van fail afblijf dan groie ik ook niet, maar dat is voormezelf.
"Ik ben een beginner"... Ter verduidelijking: ik ben 11 maanden geleden begonnen. Doe sinds 14 weken SL. SL wordt geacht een goed programma te zijn voor beginners, zo is mij verteld, juist omdat je veel gelegenheid hebt aan de techniek te werken. Ook ik ben met de lege stang begonnen. Eigen aan het programma is, dat je op een gegeven moment gaat failen, en dan moet deloaden etc.
Als ik de stang naar achter gooi, dan is beslist de vloer kapot. Gooi ik hem op de rails, dan is beslist de 10 kg stang gebogen of beschadigd. Ik denk dus dat ik op de een of andere manier nog moet doorzakken en voorover vallen.
Ik tracht het niet zover te laten komen.
Sinds gisteren: 112,5 kg SQ 5x5
3XL swa, in die programma's moet je elke week verhogen, dan is het toch logisch dat je een keer failt al vreet je nog zo veel en rust je nog zo hard.
Wekelijk verhogen hoeft geen failure op te leveren. Is gewoon een zaak van goed plannen.

En drie keer per week? Toch mooi 7,5 kg per week. 10 weken 75, 20 weken 150, 30 weken 225 etc. Zal toch wel eens een keertje fout gaan![]()
Je voelt meestal wel of je de volgende rep gaat falen, ga je toch door vraag ff een spotter.
Toen ik tot fail ging zonder spot was het altijd handen los en naar voren springen
Dan snap jij toch niet helemaal hoe progressief trainen werkt. Daarom is goed deloaden zo belangrijk, alleen is je begin of eind punt een aantal kilo's horger dan je vorige cycle.
Volgens SL aanpak moet je na drie keer failen op zelfde gewicht deloaden (10%). Wat moet ik nog meer snappen?
last nog gefaild met een squat set.. gewoon helemaal doorgezakt tot de bar op de safety terecht kwam, geen probleem met een squatrek toch..?
Snap zoiezo de reacties niet dat je er dn ondervandaan zou moeten springen.. de kans op blessures lijkt me zo vele malen groter of zie ik dat verkeerd ?