XXL Nutrition

vraag over powerlifters vs. bodybuilding

Powerlifters houden van trainen
Bodybuilders houden van zichzelf en aandacht

Dat is het verschil

allebei sick af

Wat een grappen en grollen zeg in dit topic, ik hoop dat iedereen hier in het echt ook zo lollig is. Ik lach me een kriek.

Powerlifting = bodybuilding - esthetica.

Komt er op neer dat powerlifters sterker zijn, doordat ze alleen maar bulken en geen cut fases hebben. Bodybuilders verliezen kracht tijdens hun cut fase, als zij niet zouden cutten zouden ze net zo sterk zijn (MISSCHIEN wel sterker, bodybuilders trainen harder).
Ik denk eerlijk gezegd dat het feit dat powerlifters hun 1-3RM en bodybuilders hun 8-12RM trainen er eerder mee te maken heeft.

+1. Een powerlifter begint ook nooit meteen met powerliften. Powerlifters zijn eigenlijk mensen die oorspronkelijk begonnen als bodybuilder, maar telkens opnieuw faalden met het cutten. Uit frustratie blijven ze zich dan maar het hele jaar volproppen met voedsel, en gebruiken het begrip "powerlifter" als excuus om als een vet zwijn te mogen rondlopen.
:roflol:

mesomorph kiest 'gemakshalve' voor bodybuilding.
endomorph kiest 'gemakshalve' voor powerliften.

Dan ga je er van uit dat somatotypering iets is om waarde aan te hechten.

---------- Post toegevoegd 30 June 2013 om 14:25 ----------

ik heb een paar vragen:

waarom denken de meeste mensen dat bodybuilden hetzelfde is als powerliften?

Omdat de meesten geen idee hebben waar het bij beide sporten om draait, je je eigen definitie(s) is hier een bevestiging van.

bodybuilding is cutten en bulken. letten op je voeding, etc. maar waarom denken veel mensen dat bodybuilden alleen maar zwaar liften is?

waarom zijn powerlifters dik? is hun doel alleen maar om zwaar te tillen ofzo? en dat hun uiterlijk niet boeit?

Laatst bewerkt:
90% van het bb-gedeelte doet gewoon aan fitness, ze noemen het voor de gemak maar bodybuilding.
99,5% van het bb-gedeelte zou binnen een paar weken afhaken als ze met ons mee moesten trainen.

Voor de echte bb-atleten heb ik zekers respect, van dichtbij gezien hoe zwaar dat is de laatste weken in de wedstrijdvoorbereiding.

90% van het bb-gedeelte doet gewoon aan fitness, ze noemen het voor de gemak maar bodybuilding.
99,5% van het bb-gedeelte zou binnen een paar weken afhaken als ze met ons mee moesten trainen.

Voor de echte bb-atleten heb ik zekers respect, van dichtbij gezien hoe zwaar dat is de laatste weken in de wedstrijdvoorbereiding.

Lol, waarschijnlijk zou ik al halfweg de training afhaken :p.

Powerlifters zijn diegene die altijd met kniebanden en ellebooglappen rond lopen :)

Geen idee wat dit in de Wetenschap sectie stond te doen, maar moved.

Terug
Naar boven