MuscleMeat

Vraagje over bloedonderzoek etc.

baajes

Dutch Bodybuilder
Waardering
0
Hallo,

Ik ben nu ongeveer al een 3 tal weken ziek, heb enorm veel last van braakgevoel enzo. Nu maandag bij dok geweest, pillen gekregen en bloed genomen. Pillen + heel veel rusten (ga wel nog werken maar even nietmeer traine) lijkt wel goed te helpen. Elke dag voel ik me tikje beter, dus langzaam maar zeker genees ik.

In toekomst mag ik nietmeer te zwaar en te vaak traine van dok, het zet stress op men maag? Ik mag nog max 2 maal in de week.
Slaat die dok stront uit zen nek ofzo? Moet ik hiermee rekening houden?

Uit men bloed is gebleken:
alles uitstekend op 2 puntjes na.

*Mijn hematocriet staat te hoog: 50 , referentie is tussen 39 - 49

*Mijn Triglyceriden zijn veel te laag: 33 , referentie is tussen 40 - 190

Kan er iemand hier iets uit opmaken?

Dok zegde dat ik wat meer vet mocht eten en vooral minder intensief moet sporten :(.

Ik sport 4 maal per week, 1 X legs, 1 X borst/voorschouders, 1 X rug/achterschouders, 1 X armen/abs + 1 potje zaalvoetbal.

Dit is de 2de maal dat ik zo zwaar ziek ben, dit is telkens als ik een schema heb waarin ik zwaar DL/Shrug/Bench. Kan het dan echt dat men lichaam de zware gewichten echt niet aankan :(. Iemand ook zo een ervaringen? Beetje feedback plz :).

thx!

[Link niet meer beschikbaar]
Triglyceriden

De dokter zou het altijd beter weten. De opmerkingen komen van de labo in een gesloten brief, en hij geeft daarna zijn conclusie, tot zover ik weet.

Volg hem na voor een redelijke periode en ga weer na de dokter om te kijken of het al beter geworden is. (dit gewoon mijn mening).

Hi Baajes,

deze twee bloedbepalingen zeggen erg weinig en ik kan me niet voorstellen dat dit het enige is wat bepaald is en onderzocht is. Ook kan ik me niet voorstellen dat je dokter niet meer gezegd heeft. Je zegt dat je pillen mee hebt gekregen, wat voor pillen? Van mij zou je in ieder geval alleen op basis van deze uitslagen geen pillen meekrijgen ( en van geen enkele arts in Nederland). Dus je dokter moet gewoon meer tegen je gezegd hebben en meer onderzocht hebben!

Deze testen zijn weinig specifiek ( ik ben van deze getallen trouwens niet onder de indruk) en kunnen op van alles wijzen. Hoog hematocriet kan o.a. wijzen op uitdroging ( misselijkheid, braken, etc.) en laag trigl. kan wijzen op slecht eten, leverproblemen, darmproblemen. Dat je dokter zegt dat je even niet meer moet sporten is logisch als je ziek bent heeft je lichaam alle kracht nodig om te herstellen. Nooit meer intensief sporten lijkt me vreemd, maar goed...ik ken je verder niet, heb je nooit gezien, niet zelf onderzocht dus waarom hij dat gezegd heeft weet ik niet.

Ben je het er niet mee eens ( wat je dokter zegt) dan zou ik zeggen ga voor een 2nd opinion bij een andere arts.

Ik hoop dat je wat met deze info kunt.

Grtz

• Topic Starter Topic Starter
hellow,

nou je kunt nu toch niet gaan verwachten dat ik men ganse bloedonderzoek ga posten. Al de andere waarden waren perfect in orde.

Hij heeft me gezegt minder te sporten naar de toekomst toe bij mijn eerste consultatie. Tijdens deze consultatie heeft hij mijn bloeddruk genomen (10 op 6), wat naar de lage kant en heeft hij ook mijn bloed genomen en mij gewoon laten uitleggen wat ik voel. Op basis van dit heeft hij mij 1 doosje maagpillen voorgeschreven en een doosje multivita/mineralen en vooral veel rust. Hij zegde dat het zware trainen stress veroorzaakte op mijn maag en dat ik het in de toekomst rustiger aan moet doen. Mijn bloedonderzoek resultaten is men vader gaan afhalen daar ik geen tijd had met werk.

Dus men lage trigl. gehalte is in alle geval niet van lever of darm problemen want uit men bloedonderzoek waren deze waarden perfect OK. Men hoog hematocriet zal in alle geval moeilijk van uitdroging komen aangezien ik ruim 2 lieter water + nog andere vloeistoffen drink. Mijn voeding is denk ik best goed, ik snoep zelden, en thuis wordt er altijd goede kost gekookt, veel groenten en fruit enz.

Toch bedankt voor de reacties mense!

Bloeddruk 10 op 6 ?????? Ben jij wel naar een dokter geweest??

• Topic Starter Topic Starter
Terug
Naar boven