Fitness Seller

Vraagje over kwark

Elysium

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
0
Ik heb gisteren voor de eerste keer Brinta gegeten, in combinatie met natuuryoghurt en wat suiker, maar ik had deze een paar uur van tevoren klaargemaakt en al doende leert men, want mijn yoghurtje was gelijk een koekske :D en die was nie echt zo smakelijk..

Mijn vriendin heeft nu kwark meegebracht van de Aldi, dat zijn verpakkingen van 200gr halfvolle kwark met ananas, kersen of aardbeien. Moet wel zeggen dat deze YUMMIE zijn met Brinta derin...maar er zit 6.3gr vetten in, zijn dat goeie vetten of slechte vetten en hoeveel brinta moet ik in zo een portie doen?

Zitten behalve vetten zeer waarschijnlijk ook toegevoegde suikers in, en die kan je beter zoveel mogelijk vermijden.

Verzadigde vetten zijn de vetten die je moet vermijden...

maarre er is genoeg kwark te krijgen zonder vet, ik heb die van de C1000 en bevat 0% vet, en 7.3 gr eiwit/100 gr

Bij aldi heb je die grote verpakkingen van 500gr magere kaas. Zit geen vet, geen suikers en veel eiwit in. Zo'n 11.5gr eiwit/100gr.

Ik neem altijd konings kwark die ik haal bij de c1000. Laatst was er een kwarktest op het forum en toen kwam deze kwark heel goed uit de test. Per pot ben je 1euro en 9 cent kwijt. Zeer goed te vreten.

Emile zei:
Ik neem altijd konings kwark die ik haal bij de c1000. Laatst was er een kwarktest op het forum en toen kwam deze kwark heel goed uit de test. Per pot ben je 1euro en 9 cent kwijt. Zeer goed te vreten.

49 cent bij de Bas en vind het ook 1 van de weinige kwarken die me goed smaakt.

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, idd B.A. je hebt zo'n grote potten kwark in den Aldi, maar das nie te vreten man...wat doe jij der dan bij dat het dan zooooo lekker maakt ;)

Same question aan de andere hardcore BB'ers...

Elysium zei:
Ik heb gisteren voor de eerste keer Brinta gegeten, in combinatie met natuuryoghurt en wat suiker, maar ik had deze een paar uur van tevoren klaargemaakt en al doende leert men, want mijn yoghurtje was gelijk een koekske :D en die was nie echt zo smakelijk..

Mijn vriendin heeft nu kwark meegebracht van de Aldi, dat zijn verpakkingen van 200gr halfvolle kwark met ananas, kersen of aardbeien. Moet wel zeggen dat deze YUMMIE zijn met Brinta derin...maar er zit 6.3gr vetten in, zijn dat goeie vetten of slechte vetten en hoeveel brinta moet ik in zo een portie doen?
Neem dan de naturel bij de aldi...

B.A. Baracus zei:
Bij aldi heb je die grote verpakkingen van 500gr magere kaas. Zit geen vet, geen suikers en veel eiwit in. Zo'n 11.5gr eiwit/100gr.

ik kwark zitten wel suikers, namelijk melksuiker (lactose). Lage GI waarde, hoge II waarde. Die skip ik dus tijdens cutten. :yes:

Grijpwijk zei:
49 cent bij de Bas en vind het ook 1 van de weinige kwarken die me goed smaakt.

Dat is flink goedkoper. Deze week ff wat inslaan want bij de c1000 zijn ze vaak uitverkocht. Thanks voor de tip bro :)

Elysium zei:
Hmm, idd B.A. je hebt zo'n grote potten kwark in den Aldi, maar das nie te vreten man...wat doe jij der dan bij dat het dan zooooo lekker maakt ;)

Same question aan de andere hardcore BB'ers...

Euh ik doe er niks bij. Ik vindt dat de smaak heel goed meevalt, veel beter dan in sommige andere supermarkten.

Je zou er bruine suiker bij kunnen doen, maar dat is natuurlijk weer te vermijden :p

Ik vind ze niet te eten, maar jah, dat zijn smaken en die verschillen nu eenmaal hé! ;) Bestaat er niet zoiets als extracten of een soort suikerloze stroop zonder suiker om daar bij te doen om die smaak (voor ik althans) wat beter te maken??

vreten kreng....

Zo, dus van Mugje kan ik geen reactie verwachten...moest er iemand anders zijn die me WEL iets kan aanraden, doen! :bow:

kingnbajam zei:
ik kwark zitten wel suikers, namelijk melksuiker (lactose). Lage GI waarde, hoge II waarde. Die skip ik dus tijdens cutten. :yes:

even offtopic, maar snap nog steeds niet goed wat het precies inhoud. Het verschil endergelijke. Zou jij dit mss willen uitleggen?

je hebt ook van die vifit optimel kwark. is zonder toegevoegde suikers en vet, alleen wat suikers van de stukjes fruit die erin zitten. Is heel lekker, alleen zal is deze kwark vrij duur, iets van 1,80

marcos zei:
even offtopic, maar snap nog steeds niet goed wat het precies inhoud. Het verschil endergelijke. Zou jij dit mss willen uitleggen?

als je op de verpakking van je kwark (en ook bv. vifit/melk/yoghurt) kijkt, zul je zien dat er per 100 gram bijna net zoveel koolhydraten in zitten als eiwitten. De meeste soorten kwark bevatten wel iets meer eiwit, rond de 10 gram eiwit per 100 gram. Toch neemt dit niet weg dat als jij zo'n bak leeg eet, je wel tegen de 25 gram aan suikers eet. Ik vind het tijdens cutten verre van optimaal om de geringere hoeveelheid KH die je in totaal eet, uit melksuiker te halen, omdat er betere bronnen zijn.

Ik heb het dan nog niet over de effecten van zuivel op lichaamscompositie/vocht etc.

Elysium zei:
Ik vind ze niet te eten, maar jah, dat zijn smaken en die verschillen nu eenmaal hé! ;) Bestaat er niet zoiets als extracten of een soort suikerloze stroop zonder suiker om daar bij te doen om die smaak (voor ik althans) wat beter te maken??

stukjes ananas

Ecto..gewoon stukjes ananas?? Niets anders? Is dat genoeg om de smaak van die kwark te verdoezelen?

Terug
Naar boven