Fitness Seller

The basics- wat moet je weten als beginner

RubenSossa zei:
leuk stukje, maar over dat niet meer dan 3 a 4x per week trainen en max. 45 min. vind ik grote bullshit.

5 tot zelfs 6x per week trainen is goed te doen, mits je gebruik maakt van periodisatie, wat betekent het gebruik maken van meso en microcycles. Afgestemd op frequentie, volume en intensiteit.

Verder vergeet je één belangrijke oefening te noemen, de barbell row! Pullups vind ik er ook bijhoren en Dips beschouw ik waardevoller als de French press.

Qua voedingstips zit het wel snor.

rubensossa, het kan aan mij liggen, maar ik zie in bovenstaand alleen info over voeding, en niks over training.

Ben ik barbell rows vergeten? haha inderdaad een schande, die is btw wel degelijk in mijn profielwerkstuk opgenomen.

Niet meer dan 3 a 4 keer per week trainen? Heb ik dat geschreven???

Maar goed, voor beginners raad ik dat inderdaad wel aan.

Verder kun je inderdaad door de nodige aanpassingen in je schema vaker in de week trainen, toch ben ik daar niet zo'n voorstander van, maar dat is een ander verhaal.

Groetjes

Bring
Up
My

haha idd

maar om even terug te komen op je verhaal wat op zich wel aardig in elkaar zit.
De hoeveelheid eiwitten die je aankaart voor een hardgainer: 3-4 gram per kilo lichaamsgewicht per dag is toch echt wel iets teveel van het goede.

SHUTTERSPEED zei:
haha idd

maar om even terug te komen op je verhaal wat op zich wel aardig in elkaar zit.
De hoeveelheid eiwitten die je aankaart voor een hardgainer: 3-4 gram per kilo lichaamsgewicht per dag is toch echt wel iets teveel van het goede.

in eerste instantie wel. Maar als een hardgainer niet met minder aankomt, zou ik zeggen verhogen

mass_builder zei:
er wordt niks aangeraden, alleen aangehaald.

Iedereen weet dat low intensity cardio goed is voor vetverbranding

Ik raad niemand veel ongezonde vetten aan, maar ik raad iedereen aan om af en toe ongezonde vetten te eten. Echt heel af en toe.

Als er betere info voor newbies beschikbaar is, geef dan maybe een tip;)
Kan me voorstellen dat newbies gaan denken dat ze cake en koekjes gaan eten omdat dat in het lijstje staat. Kzou toch iets duidelijker zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat je veel kcal verbrand als je een uur gaat wandelen. Ik vind low intensity meer rustig hardlopen of fietsen. Wandelen hoort daar imho niet bij.

Je raad niemand ongezonde vetten aan maar je suggereert dat ecto's veel meer vet kunnen/mogen eten dan endo's. Daar ben ik het niet mee eens.

Goede info voor newbies vind je al op heel veel sites. Maar ook bijvoorbeeld de stickies op dbb geven aardige info als je net begint. Maar neem me kritiek niet te persoonlijk, goede artikels schrijven is moeilijk. ;)

prophet- zei:
Kan me voorstellen dat newbies gaan denken dat ze cake en koekjes gaan eten omdat dat in het lijstje staat. Kzou toch iets duidelijker zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat je veel kcal verbrand als je een uur gaat wandelen. Ik vind low intensity meer rustig hardlopen of fietsen. Wandelen hoort daar imho niet bij.

Je raad niemand ongezonde vetten aan maar je suggereert dat ecto's veel meer vet kunnen/mogen eten dan endo's. Daar ben ik het niet mee eens.

Goede info voor newbies vind je al op heel veel sites. Maar ook bijvoorbeeld de stickies op dbb geven aardige info als je net begint. Maar neem me kritiek niet te persoonlijk, goede artikels schrijven is moeilijk. ;)

over je opmerking over cardio en vetten ben ik het niet eens, sorry man, even goede vrienden

Terug
Naar boven