AndroidHealthClinic

vraagje over schoudertraining

Babuino

Novice
Waardering
0
ik heb ergens gelezen dat de schouders het best aangepakt worden met iets meer reps per set dan de klassieke 6 tot 8, eerder rond de 10 tot 12 reps per set. Tot nu toe trainde ik met presses 6reps 2sets, dan side raises ook 6reps 2 sets en dan bent over side raises, rond de 10 reps. Heb ook een tijdje 15reps gedaan voor achterkant schouders en daar reageerden die wel goed op. Iemand enig advies hierover? Heb ook gehoord dat schouders snel overtraind raken? Thanks

Ik hou het op 6 tot 8 reps, maar ik heb het nu wel verdeeld over 3 dagen, dus voor,zij en achterkant op 1 aparte dag. Mischien ook het proberen waard?

Schouder raken snel overtraind omdat je bv voorkant voordurend bij borsttrainig gebruikt en achterkant bij rug.

Babuino zei:
ik heb ergens gelezen dat de schouders het best aangepakt worden met iets meer reps per set dan de klassieke 6 tot 8, eerder rond de 10 tot 12 reps per set. Tot nu toe trainde ik met presses 6reps 2sets, dan side raises ook 6reps 2 sets en dan bent over side raises, rond de 10 reps. Heb ook een tijdje 15reps gedaan voor achterkant schouders en daar reageerden die wel goed op. Iemand enig advies hierover? Heb ook gehoord dat schouders snel overtraind raken? Thanks

Als jij er goed op reageert dan kan het natuurlijk nooit verkeerd zijn. Maar het kan geen kwaad om zo nu en dan te veranderen. Ik heb zelf de beste resultaten met zware sets tussen de 8 en de 12 reps om ze vervolgens met een lichtere oefening af te branden met wat meer reps. De schouders zijn een ideale groep om lekker in de fik te zetten. Ik zou het dus gewoon combineren. Een oefening met zware sets en daarna de schouders in vuur en vlam zetten met lichtere oefeningen.

Terug
Naar boven