Fitness Seller

Vrachtwagen Lostrekken

patkrachtser

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
In harnas gestoken een vrachtwagen lostrekken lijkt het moeilijkste. Nekeer dat dat aan het bollen is gaat dat dikwijls vanzelf. Welke technieken gebruik je om de vrachtwagen los te trekken?

01. Met schokken.
02. Met lichaamsgewicht
03. Kleine pasjes en alle kracht eruit persen.

Een combinatie of nog iets anders ?

Wat als je je lichaamsgewicht niet mee hebt ? Je weegt geen 150 bv.

02 en 03 zijn toch de voornaamsten je laat je gewoon hangen zet af met je poten en ziet wat dr gebeurt..
wat ook wel vaak word gedaan is met zon touw erbij.. dus kun je jeelf wegtrekken

volgens hetgeen ik gezien heb:

- voorover laten hangen op BW
- eens in beweging korte krachtige schokken door je voorover te laten vallen en verder te lopen
- en eens ge wa snelheid hebt voorover leunen en lopen

In een halve squat positie starten met je twee voeten naast elkaar, tenen iets naar buiten laten wijzen. Bij de start dan explosief "squatten" terwijl je jezelf voorover laat vallen. Tijdens het lopen moet je eigenlijk kruipen zoals spiderman, dus heel laag blijven met je heupen zo dicht mogelijk tegen de grond.

dies anders wel sterk dacht ik hoor, met zijn spiderpowers enzo?

ik vraag me altijd af met welke krachtstats je het ongeveer kunt vergelijken.

Lol met niets, is echt een onderdeel apart.

Doe het al een tijdje met auto's, en wil dit binnenkort proberen met een vrachtwagen..

Alleen ik zit elke keer met een kapotte trainingsbelt, waar ik een sleepkabel aan vast maak. Wat gebruiken jullie, of wat raden jullie mij aan te gebruiken?

Probeer een soort van Harnas te maken, zodat je niet al het gewicht vanaf je middel hoeft te trekken. Maar ook met 2 schouder straps eraan vast.
En anders gewoon een ouder stevige broekriem over je trainingsriem doen en daar een haak een bevestigen.

Ik zal eens proberen wat in elkaar te flansen, Jarno. Thx.

In harnas gestoken een vrachtwagen lostrekken lijkt het moeilijkste. Nekeer dat dat aan het bollen is gaat dat dikwijls vanzelf. Welke technieken gebruik je om de vrachtwagen los te trekken?

01. Met schokken.
02. Met lichaamsgewicht
03. Kleine pasjes en alle kracht eruit persen.

Een combinatie of nog iets anders ?

Wat als je je lichaamsgewicht niet mee hebt ? Je weegt geen 150 bv.

Als je je lichaamsgewicht niet mee hebt. Zal je vooral heel hard aan het touw moeten trekken om er beweging in te krijgen.
Je moet je lichaam als het ware als hefboom gebruiken.
Goeie stevige grip met de ondergrond is natuurlijk ook heel belangrijk, want als je kracht uit je benen niet kan gebruiken zal je altijd een langzame start hebben. En dat is nou net het belangrijkste: een goeie start!!

nr 2 en 3 zijn in combinatie het beste om een goeie start te hebben

Mensen met een gering lichaamsgewicht zie ik de beste resultaten van als ze met de start zowat bijna op de grond liggen.

voor de mensen die het gezien hebben, als voorbeeld maurice hellebrand op de Sterkste man van Zuid holland, afgelopen Koninginnedag.

Laat de King het maar even voor doen. Check 1:10/4:10

Hij heeft een voetsteun om op af te zetten, meestal is die er niet ;)

Hehe, ik zie door de traps het bos niet meer denk ik..

vet filmpje maar vond m met baard cooler:D

Laat de King het maar even voor doen. Check 1:10/4:10

Leuk om zoiets weer te zien.
Hij verliest de Truckpull trouwens wel dik.

Met alle respect voor Kaz maar denk toch dat Zydrunas de Sterkste Man is die ooit geleefd heeft.
Misschien als Kaz in deze tijd aktief geweest was dat hij sterker zou zijn geweest. Maar als je zijn sterkste man resultaten naast die van Zydrunas legt. Wint de The Big Z het toch duidelijk.

De sport is de laatst jaren kwa niveau toch gigantisch omhoog gegaan.
En er wordt volgens mij nu door de mannen ook veel meer op onderdelen getraind en toen was het iets wat men erbij deed.

Neemt niet weg dat Kaz samen met Magnus Ver. levende legendes zijn

Terug
Naar boven