MuscleMeat

Vragen aan Mr. Belgium IFBB 1987 - Jan Timmermans

• Topic Starter Topic Starter
Kijk... nu kunnen we elkaar een hand geven hahaha... dit is de reden waarom we met de [Link niet meer beschikbaar] zijn gekomen..
Ik ben zelf een zeer groot voorstander van vrije essentiele aminozuren en merk en zie verschil als ik deze gebruik. En nu hoor ik dat ook van veel sporters om me heen. Ik wist niet dat ze in die tijd dat al hadden, dat moet rete duur geweest zijn in die tijd lijkt me.

Ik ga toch nog eens herhalen dat ik niet de modale BB-er was. Il las universitaire studies en boeken. Ik heb 7 jaar lang diëetleer gestudeerd op een zeer hoog niveau. Ik importeerde destijds mijn produkten uit de USA en betaalde ze door ze door te verkopen aan gymgenoten, tot de douane lastig begon te doen over de hoeveelheden en er BTW en invoerrechten bij werden geteld. Als ik toen genoeg zakenman was geweest had ik ze in het groot ingevoerd. Je werd toen overstelpt met termen als hydrolyse en voorverteerde eiwitten enz... Tompson voerde toen de toon aan, en maar goed dat die jongens (uit Antwerpen) er nog waren, anders zaten we nu nog opgescheept met die produkten van die oude man uit de States met zijn armen over zijn borst die zichzelf een fortuin heeft eigen gemaakt op de rug van naïeve zielen.

En hij kan met veel andere levenservaringen na zijn carrière terugkijken^^ De gevolgen op lange termijn enz. Zeer interessant allemaal ja :D

Klopt als een bus, als je er middenin zit ben je blind voor bepaalde aspecten, welke twintiger zit nu in godsnaam te tobben over zijn vijftigste verjaardag, en toch breekt die ooit aan. Rond zijn veertigste maakt men een keuze, ofwel beslist men dat men al alles weet en niets meer heeft bij te leren. Men heeft zijn wereldbeeld en wijkt daar niet van af. (Zet je klakje maar op, sticker op de achterruit richting Aldi).

Ofwel besesft men dat hoe meer men weet, hoe meer men beseft dat men eigenlijk niets weet. Zo ga je verder in een evolutie en omarm je elke verandering van zijn eigen visie op het leven. Niemand heeft de absolute waarheid in pacht, omdat de waarheid een evoluerend iets is, als je denkt dat je ze hebt, verandert ze weer door andere inzichten. Iedereen leert van iedereen, en wie daar te goed voor is stagneert vroeg of laat. Kunnen jullie een beetje volgen?

Dan heb ik het over massa, symmetrie.. dus de fysiek.. of iemand daarnaast een leuke , stralende en intelligente vent is, is allemaal leuk maar daar gaat het on stage niet om.

Maar goed is verder allemaal niet belangrijk.. het viel me gewoon op in de topic en wou dat even kwijt.. that's all.. en met ervaring doorgeven is zeker niets mis :thumbs:

Je kan je lichamelijke kwaliteiten niet los koppelen van je geestelijke, waarom wordt iemand kampioen en een ander niet? Als je poseert sta je niet zomaar spieren te showen maar je deelt een emotie met de zaal. Destijds heb ik de reacties na een optreden van mij genoteerd, en ik hoorde steeds hetzelfde, het werd stil in de zaal toen je op het podium verscheen. Ik denk dat het met charisma te maken heeft, sommigen hebben het, anderen niet, en er bestaat daar geen scholing voor. De diepgang van je denkwereld bepaalt mee wat je doorgeeft van op het podium. Kan je je daar een beetje in vinden?

Wat was er gebeurd dan?

U praat over Dboll. We weten dat deze populair was bij Arnold. Kunt u iets meer vertellen over welke AS in het algemeen in die tijd veel gebruikt werd , zowel bulk als precontest?

Mike Christian bleef maar uitpakken met wetenschappelijke feiten over zijn voorbereiding. Alle beginners zaten er er met grote vraagtekens in hun ogen. Bovendien was het een vervelende persoonlijkheid, zonder zelfrelativering en zonder inlevingsvermogen.

ik vind de sups. van nu al redelijk kostelijk,als ik alles optelt van sups wat ik in een maand verbruik ben ik al een heel pak geld kwijt,denk dat bb een van de duurste sporten is als je alles bijeen berekent!

Neen, je kunt al heel wat bereiken door je verstandig te voeden en een multivitaminen/mineralen supplement en een dosis aminozuren. Hoe meer hoe beter gaat niet op. Zo ontstaat dubbel gebruik enz...

Neen, je kunt al heel wat bereiken door je verstandig te voeden en een multivitaminen/mineralen supplement en een dosis aminozuren. Hoe meer hoe beter gaat niet op. Zo ontstaat dubbel gebruik enz...
ja mijn multi vitamine's en vit.C haal ik nu uit het kruidvat is goedkoop daar:)
maar aminozuren en whey moet ik wel halen in de gym.en dan nog maar te zwijgen over de verboden produkten,ik koop ze vrij goedkoop aan omdat ik ze laat meebrengen van oostbloklanden,maar als ik hoor wat andere jongens deze tijd betalen voor 1ampulle sus etc etc...:rolleyes:

ja mijn multi vitamine's en vit.C haal ik nu uit het kruidvat is goedkoop daar:)
maar aminozuren en whey moet ik wel halen in de gym.en dan nog maar te zwijgen over de verboden produkten,ik koop ze vrij goedkoop aan omdat ik ze laat meebrengen van oostbloklanden,maar als ik hoor wat andere jongens deze tijd betalen voor 1ampulle sus etc etc...:rolleyes:

Bezin eer je begint

maak er een topic over,zeker nu in mei/juni zijn er veel die beginnen maar niet echt bezinnen,ze willen er gewoon voor de zomer goed uit zien :D

------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal, ik denk dat we stilaan aan het einde komen, ik heb zo stilaan alles verteld wat ik te vertellen had. Ik ben nog op een andere stek op deze site aan de slag, daar zijn jullie welkom.

Ik antwoord nog tot 23 uur op eventuele vragen en that's it.

Ik krijg ondertussen ook privé-mailtjes van jongeren die ik tracht te helpen, maar ik stel toch mijn vragen bij diegenen die zulke produkten (diëetvoeding) verkopen aan hen. Iets met Taurine in neem je niet om 9u30 's avonds (je drinkt toch ook geen red-bull voor het slapen gaan).

Ik meen dat er een taak is weggelegd voor de verkopers van dit soort producten, een goede begeleiding is van levensbelang. Commercie praat niet alles goed.

Vanaf morgenvroeg geen vragen meer a.u.b. - Bedankt voor de toffe samenwerking, ik heb me goed geamuseerd en het was hartverwarmend, maar ben van mening dat we beter vroeg stoppen dan in herhaling te vallen.

I carry you guys in my hart. ALWAYS

-------------------------------------------------------------------------

Laatst bewerkt:
vind ik ook dat de verkopers te veel comerciele praatjes hebben,zelf een verkoper die een winkel heeft zegt dat veel spul veel belooft maar niet de gewenste effecten geeft,als hij zelf al niet in de producten gelooft die hij verkoopt weet ik al meer dan genoeg.
jantjes was een leuk topic van je,en zekers heel vermoeiend voor je om al die vragen te beantwoorden.
we horen en discuteren wel verder met elkaar in andere topics :)

vind ik ook dat de verkopers te veel comerciele praatjes hebben,zelf een verkoper die een winkel heeft zegt dat veel spul veel belooft maar niet de gewenste effecten geeft,als hij zelf al niet in de producten gelooft die hij verkoopt weet ik al meer dan genoeg.
jantjes was een leuk topic van je,en zekers heel vermoeiend voor je om al die vragen te beantwoorden.
we horen en discuteren wel verder met elkaar in andere topics :)

Wel ja, vermoeiend was het een beetje, ik ging door de prijngrens (LOL).

Maar ik ben blij dat ik iets heb kunnen betekenen, ikzelf zat toen met veel vragen en had haast niemand die op het gewenste niveau kon antwoorden. Internet bestond nog niet, maar ik ging al vlug trainen in andere gyms om met zielsgenoten in contact te kome. Dat is trouwens een goede tip. Ik moet nog lachen met mijn entré in een gym in Leopoldsburg, men zette me haast buiten omdat men dacht dat ik klanten kwam ronselen voor mijn eigen gym. Twisted minds they were ...

Hey Jan,

bestaat die ACB gym in Brugge nog steeds? Je woonde vroeger even in Oostende, trainde je dan in die gym op de zeedijk van Oostende?

Ik vind het tof dat je Frank Zane ontmoet hebt, hij is ook mijn grote voorbeeld. Heb je een foto samen met Zane? :)

Hey Jan,

bestaat die ACB gym in Brugge nog steeds? Je woonde vroeger even in Oostende, trainde je dan in die gym op de zeedijk van Oostende?

Ik vind het tof dat je Frank Zane ontmoet hebt, hij is ook mijn grote voorbeeld. Heb je een foto samen met Zane? :)

Wel ik vraag me ook af of ACB nog bestaat, ik vind ze niet meer op het net. In Oostende trainde in niet op de zeedijk, die zijn waren meer gericht op powerliften. De gym's naam begon met een A en eindigde op een Y.

Neen, geen foto met Zane, spijtig genoeg niet, je bent dan met andere dingen bezig, ik heb wel een gesigneerde foto van hem. Ook leuk.

The Doors with Jim Morrison

This is the end
Beautiful friend
This is the end
My only friend, the end

Of our elaborate plans, the end
Of everything that stands, the end
No safety or surprise, the end
Ill never look into your eyes...again

Can you picture what will be
So limitless and free