Galen
Peter Bond
Super Mod
Elite Member
15 jaar lid
Supplementen
Anabolen
Technologie
Wetenschap
10.000 likes
10.000 berichten
- Waardering
- 22.778
- Lengte
- 1m96
- Massa
- 102kg
- Vetpercentage
- 11%
Gaat om lokale glycolitische depletie (en een korte staat van hypoxia), dit induceert kortstondig AMPK alfa 2 (stimuleert o.a. mitochondriale biogenese) en leidt tot hypertrofie (chronische hypoxia krijgt de alfa 1 isomeer de overhand, wat dus weer katabool is). Edit: Ho wacht, volgens mij is dit nu net wat insuline zo gaat induceren tijdens de oefeningWat houdt het in dat glucose oxidatie in de spieren geremd en glycogeen synthese gestimuleerd wordt.
En wat is daar erg aan?
En waarom is glycolytische depletie anabole factor? Ik dacht depletie juist catabool was.
Nvm, heb m'n eigen vraag denk ik beantwoord.Zie het 'letterlijk' als een lokale signalering dat ATP op is en vanuit de glycolyse niet kan worden aangevuld en zodoende de spier maar meer glycogeen op moet kunnen slaan.
Bedankt voor de link. Zit helaas wederom niet echt 'n beargumentatie achter, althans, het artikel komt neer op 'Why break the body down, only to rebuild it? When you can simply keep adding onto the Body!' als hoofdargument. Als het werkt ben ik bijzonder benieuwd waarom het werkt. Ken persoonlijk zo uit m'n hoofd geen slin gebruikers.
Laatst bewerkt: