Fitness Seller

Waardoor kom ik aan!?

dikkehols

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
80kg
Vetpercentage
24%
Ik wil van mijn hoge 26% vet af (bij 84 kg en 1,83m). Ik wil deze zomer eens droog zijn, dus wil hier vroeg mee beginnen!

Dit is wat ik nu al een tijd lang eet, schematisch ziet dat er zo uit:

-1e maaltijd rond 7.15 uur:
28 gram whey met water
50 gram brinta met magere melk (wordt nu water)

-2e maaltijd rond tussen 9.30-11.00 uur:
4 stukken brood met kipfilet

-3e maaltijd rond 12.30 uur:
rijst met kip en beetje roerbakgroente
1 glas karnemelk

-4e maaltijd rond 14.30 uur tot 16.00
4 stukken brood met pindakaas

-5e maaltijd rond 18.00 uur:
eten wat de pot schaft (meestal vlees,aardappelen,groenten)

-6e maaltijd rond 22.00 uur:
250 gram kwark

Over de rest van de dag zuip ik veel koffie, 2 glazen water schat ik (voor vocht) en voor de afwisseling soms thee. Snoepen/snacken is er voor mij bijna nooit bij geweest.

Het volgende heb ik inmiddels aangepast:
- magere melk is nu water
- om 10.00 en 15.00 uur neem ik ook 28 gram whey met water om mijn eiwitbehoefte aan te houden

Wat ik nog van plan ben aan te passen:
- van 8 stukken brood in totaal op een dag, 6 maken met alleen kipfilet.
- 3x p/w een uur fietsen met juiste hartslag (vrijwel nooit cardio gedaan naast kt).

Ik volg een 3daagse splitschema.

Ik vraag mij toch echt af hoe ik aan zo een hoog vetpercentage kom? Komt dit alleen door 3 dagen kt, kantoorbaan en verder geen sport?
Misschien post ik nog wel ff een foto van mijn fysiek op dit moment. Ik denk bij 26% aan dikke mensen, maar zie mijzelf nog net niet als dik zijnde.:rolleyes:

* Dus waar komt het door?
* En hoe kom ik er weer vanaf?

Bvd!

Hallo,

Begin is met het uitrekenen van calorieen.
Pindakaas bijv. is niet slecht maar je moet wel je kcal tellen, als je 4 snee dik belegd met pindakaas dan vind ik dat to much.

Denk dat je te hoog zit in je Koolhydraten.
In de middag rijst+ avond eten en ook nog 8 snee brood.

Onthou: Koolhydraten zijn niet slecht, maar een overschot wordt omgezet in vet.

Daarnaast heb je een baan waar je veel zit dus heeft je lichaam ook niet zoveel kans om je koolhydraten te verbranden.

Zo maak een nieuw schema aan de hand van een kcal teller!
Ik wi zien; Veel eiwitten (genoeg water drinken)
Minder koolhydraten
Beetje goede vetten uit pindakaas en/of noten

Kwark voor het slapen mag overigens wel naar 500 gram.

in 1 zin lees ik:

26%
voor de zomer droog zijn
dus er vroeg aan beginnen

hoeveel % denk jij per maand te verliezen?

• Topic Starter Topic Starter
Thnx voor de reacties!

@ kaboutert, ik moet het nog eens nauwkeurig uitrekenen. Denk zelf dat het idd ook aan mijn kh inname ligt. Zal deze eens omlaag schroeven door wat minder brood. Denk dat ik met mijn plannen, al een stap in de goede richting ben.

@ critmonster, daar zeg je wat. Ik wil wel naar de 12-15%, maar vraag me af in hoeverre dat haalbaar is. Het moet in ieder geval omlaag! Begin dan misschien toch nog niet vroeg genoeg.

(Ik neem btw sinds kort ook omega-3 pillen voor goede vetten en nog een vitaminepilletje...)

Laatst bewerkt:
Hoe heb je je vetpercentage gemeten?

Als je vet wilt verliezen, moet je betere alternatieven vinden voor brood. Ik hoop dat het trouwens bruin (eventueel volkoren) brood betreft?

Magere melk kan geen kwaad, man. Dus laat het zeker erin.

Wat moet je met pindakaas? Weg ermee!

Je moet ook regelmatiger eten, iets tussen 9.30 en 11.00 is véél te vaag en bovendien ongezond. Eet zeker elke drie uur, liefst 2 uur. Afvallen in vet doe je door je metabolisme te laten werken, jouw lichaam moet weten dat het kcal MAG verbranden. Als je een maaltijd overslaagt (<3 uur) dan gaat je lichaam spaarzaam zijn = (mogelijke) vetopslag.

"Wat de pot schaft" is leuk, maar probeer dit zoveel mogelijk aan te passen. Magere vlees zoals kipfilet of vis zoals zalm moet op jouw nummer 1 staan. Groenten zijn altijd een grote plus vanwege de vezels en vitaminen.

Wanneer train je trouwens en op welke manier?
Reken zeker jouw kcal uit, dan heb je een beter overzicht.
Bereken zeker ook jouw BMR hier:
http://forum.dutchbodybuilding.com/...k-berekenen-bmr-vetverlies-voorspellen-34649/

Je moet ook regelmatiger eten, iets tussen 9.30 en 11.00 is véél te vaag en bovendien ongezond. Eet zeker elke drie uur, liefst 2 uur. Afvallen in vet doe je door je metabolisme te laten werken, jouw lichaam moet weten dat het kcal MAG verbranden. Als je een maaltijd overslaagt (<3 uur) dan gaat je lichaam spaarzaam zijn = (mogelijke) vetopslag.

Dat is ABSOLUUT NIET WAAR. Het enige wat je stofwisseling verhoogt is de hoeveelheid eten die je gemiddeld per dag binnen krijgt, niet de tijdstippen waarop.

Vet% doormiddel van een 4 punts meeting gedaan (rug 22/tricep25/bicep15/buik 30 = totaal 92 = 26%).

Het betreft idd bruin brood.

Magere melk wil ik vervangen door water, omdat melk voor een 'dikke' huid kan zorgen? Maar dit lijkt me ergens ook minimaal...

Dacht dat pindakaas goede vetten betreft? Zal dit wel vervangen door kipfilet. 6 stukken brood met kipfilet.

Wat betreft die maaltijden, ik probeer de 2e maaltijd om 10.00 uur te plannen. Maar meestal heb ik het eerste stukje brood op om 9.30 uur. Vandaar de vage tijdsaanduiding. Ik verdeel het tussen de 9.30 en 11.00 uur. 6 maaltijden moet toch goed zijn naar mijn idee... Maar zal er rekening mee houden dat ik de 3 uur niet passeer in de ochtend en middaguren.

Wat betreft eten wat de pot schaft: hier heb ik niet veel invloed op. Ik wil thuis niet lopen zeiken over ander eten, dit neem ik dan maar voor lief, zolang ik thuis woon. :(

Ik train overigens 3x per week:
Aan elke training gaat 5 minuten warming-up vooraf op de crosstrainer.
Doe 3 setjes: 10-12 herhalingen / 8-10 / 6-8. Oefeningen als bench press, DL en squat doe ik warming up.

maandag: Borst/bicep
woensdag: rug/tricep (+ oefening onderarmen)
vrijdag: schouders/benen

Dinsdag/donderdag en evt zaterdag wil ik dan een uur cardio doen.

Behoefte zal ik nog eens berekenen.

Thnx voor je hulp! :thumbs:

Dat is ABSOLUUT NIET WAAR. Het enige wat je stofwisseling verhoogt is de hoeveelheid eten die je gemiddeld per dag binnen krijgt, niet de tijdstippen waarop.

Wanneer je een maaltijd mist, gaat je lichaam automatisch in een hongersnood-modus. Jouw lichaam gaat dan gewoonweg minder verbranden om te 'overleven' en dat is niet bevorderend om vet te verliezen.

Je kan 2 monsterporties eten per dag, denk je dat dit jouw stofwisseling gaat verhogen? De hoeveelheid is inderdaad een belangrijk aspect, maar niet zo belangrijk als regelmaat (het gaat dus ook niet om tijdstrippen, dit beslis je zelf). Je lichaam is een machine die steeds brandstof nodig heeft, krijgt ze niks, dan krijg je sneller vet.

Nog goede suggesties voor beleg op brood om af te wisselen naast kipfilet?

Je kunt ook gewoon een potje tonijn van 150gr meenemen. Kies er een dat je zo open kan doen en hopsakee, je bent gemiddeld 45gr eiwitten rijker.

Pindakaas bevat ook nog redelijk veel suikers en vooral veel vet.

Ik denk niet dat je zo snel een dikke huid ga krijgen door melk. Ik heb dit bij mijzelf nooit gemerkt en drinkt min. een half liter per dag, soms tot 2 liter.

Tja, het hangt natuurlijk van je ouders af, maar misschien kan je ze het vragen. Wie weet zijn ze wel flexibel.

Doe zeker minstens 3 keer cardio per week. Voor je krachttraining pak je best compound-oefeningen, oefeningen waarmee je dus het hardst voor moet werken. Bench, squat en deadligt zijn goede voorbeelden, inderdaad. Focus ook vooral op losse gewichten.

Wanneer je een maaltijd mist, gaat je lichaam automatisch in een hongersnood-modus. Jouw lichaam gaat dan gewoonweg minder verbranden om te 'overleven' en dat is niet bevorderend om vet te verliezen.

Je kan 2 monsterporties eten per dag, denk je dat dit jouw stofwisseling gaat verhogen? De hoeveelheid is inderdaad een belangrijk aspect, maar niet zo belangrijk als regelmaat (het gaat dus ook niet om tijdstrippen, dit beslis je zelf). Je lichaam is een machine die steeds brandstof nodig heeft, krijgt ze niks, dan krijg je sneller vet.

:orly:

Ik zou als ik jou was deze zomer nog ff door bulken.
Omdat je het nu over een vrij kort tijdsbestek hebt.

Suc6 in ieder geval

@ Apollyon, thnx! :)

@ fre4k, dat gaat uhm niet worden. Ik moet toch ergens beginnen en aangezien ik nooit droog heb gestaan. Elke % minder is mooi meegenomen!

Zo klinkt het anders niet + hij post iig wat nuttigs naar mijn mening... :yes:
Onderbouw anders waarom aub, heb ik er ook wat aan.

Laatst bewerkt:
Allereerst is er niets mis met volkorenbrood.

Ten tweede is er ook niets mis met pindakaas mits het binnen je voedingsschema past qua calorieen.

Ten derde is dat stukje van regelmatig eten pure onzin (kijk post van wazzup)

Ten vierde noemt ie zalm magere vis :rolleyes:

niet luisteren naar die apollyon.

Die r*tard praat onzin

Wat Apollyon post zijn een beetje Men's Health verhaaltjes. Het idee van een verlaagde stofwisseling door minder vaak grotere porties te eten is onzin. Het is makkelijk voor mensen die veel moeten eten om (gezond) aan te komen. Toch is er ook niets mis met meerdere maaltijden. Het is persoonlijke voorkeur.

Ten tweede is er ook niets mis met pindakaas mits het binnen je voedingsschema past qua calorieen.

Er is niks met volkorenbrood, maar de man in kwestie wilt vet verliezen. Brood mag dan wel een beetje minder.

Nogmaals, hij wilt vet verliezen, dus zoiets past er niet in. Er zijn veel betere alternatieven voor goede vetten en genoeg eiwitten binnen te krijgen. (Bijvoorbeeld zalm!)

Waarom dan? :rolleyes:

Ik zei mager vlees zoals kip OF vis zoals zalm. Ik zie geen adjectief staan voor het woord "vis", je wel?

Als dit volgens jou onjuist is, kan je dan ook de juiste info geven?

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven