MuscleMeat

Waardoor kom ik aan!?

Je komt aan doordat je meer kcal eet dan je verbruikt. Eén van de weinige dingen in het leven die écht simpel zijn :)

Er is niks met volkorenbrood, maar de man in kwestie wilt vet verliezen. Brood mag dan wel een beetje minder.

Nogmaals, hij wilt vet verliezen, dus zoiets past er niet in. Er zijn veel betere alternatieven voor goede vetten en genoeg eiwitten binnen te krijgen. (Bijvoorbeeld zalm!)

Waarom dan? :rolleyes:

Ik zei mager vlees zoals kip OF vis zoals zalm. Ik zie geen adjectief staan voor het woord "vis", je wel?

-Je zegt dat het brood eruit moet, omdat er betere alternatieven zijn. Volkorenbrood is een uitstekende bron voor carbs en vezels

-Pindakaas is een prima bron voor onverzadigde vetzuren mits, zoals ik al zei, binnen z'n schema past.

-Dat van meer maaltijden zorgt voor een snellere stofwisseling is onzin. Zijn talloze studies van te vinden op het internet en common knowledge voor iemand die wat weet over het menselijk lichaam.

-Hij moet dus kiezen tussen mager vlees OF vette vis... lekkere vergelijking :rolleyes:

Aan de topicstarter:

bereken je onderhoud, pas een ekv verhouding toe, maak een schema (informatie hiervoor staat in de sticky topics)

maak vooral een schema met dingen die je lekker vind (en die verantwoord zijn natuurlijk). eet je graag brood smiddags, eet brood, eet je graag rijst smiddags en voel je je daar lekker bij omdat 90% hier dat ook doet, doe dat, ookal eet je (volkoren) macaroni, dat maakt niet uit.

Wanneer je een maaltijd mist, gaat je lichaam automatisch in een hongersnood-modus.

LOL.... hongersnood... yeah right.... NOT.

Jouw lichaam gaat dan gewoonweg minder verbranden om te 'overleven' en dat is niet bevorderend om vet te verliezen.

Je kan 2 monsterporties eten per dag, denk je dat dit jouw stofwisseling gaat verhogen? De hoeveelheid is inderdaad een belangrijk aspect, maar niet zo belangrijk als regelmaat (het gaat dus ook niet om tijdstrippen, dit beslis je zelf). Je lichaam is een machine die steeds brandstof nodig heeft, krijgt ze niks, dan krijg je sneller vet.

Je hoeft toch ook niet iedere 10 kilometer te tanken met je auto :)

• Topic Starter Topic Starter
Goed, iig, ik zal mijn behoefte eens uitrekenen en dan hoogstwaarschijnlijk minderen in koolhydraten.

LOL.... hongersnood... yeah right.... NOT.

Je hoeft toch ook niet iedere 10 kilometer te tanken met je auto :)

Hongersnood-modus, zei ik. Lezen is een vak, blijkbaar.

Je auto hoeft ook niet te zakken in vetpercentage. Wat een vergelijking.

Goed, ik heb mijn punt gemaakt en ik blijf erbij. Er zijn zoveel onderzoeken die elkaar tegenspreken, dus op een bepaald moment ga je af op logica of gewoonweg ervaring. Of liever beide, met ondersteunende onderzoeken, en ja, die bestaan ook over regelmatig eten.

@ manofsteel

Voor de zoveelste keer, hij wilt zijn vetpercentage laten zakken. Er zijn dan wel betere alternatieven voor volkorenbrood en zeker pindakaas. Vette vis > vette pindakaas met suikers, moge het duidelijk zijn. Als iets niet slecht is wilt niet zeggen dat je er zoveel van mag eten als je wilt, zeker niet als je bepaalde doelen hebt.
En het waren trouwens gewoon wat voorbeelden. Staar je er niet zo blind op.

Lol... Apollyon nu maak je jezelf wel erg belachelijk met je laatste post. Ga je nu maar ergens schamen in een hoekje

Topic-conclusie

Appollyon is full of shit

Hongersnood-modus, zei ik. Lezen is een vak, blijkbaar.

Je auto hoeft ook niet te zakken in vetpercentage. Wat een vergelijking.

Goed, ik heb mijn punt gemaakt en ik blijf erbij. Er zijn zoveel onderzoeken die elkaar tegenspreken, dus op een bepaald moment ga je af op logica of gewoonweg ervaring. Of liever beide, met ondersteunende onderzoeken, en ja, die bestaan ook over regelmatig eten.

Toon mij 1 serieus onderzoek dat dezelfde voeding verdelen over meer dan 3 maaltijden effect heeft (en niet met die bokser studie aankomen die belachelijk weinig eiwit kregen en een vloeibaar-only dieet deden).

Hee, als je liever iedere 2 uur eet is dat prima, maar ga niet doen alsof het verschil maakt.

Dat is ABSOLUUT NIET WAAR. Het enige wat je stofwisseling verhoogt is de hoeveelheid eten die je gemiddeld per dag binnen krijgt, niet de tijdstippen waarop.

Dus een koolhydraten bom voor het slapen, maakt niet uit wil je zeggen:rolleyes:

Volgens mij is om de 2-3 uur eten alleen nodig om genoeg eiwitten over de dag binnen te krijgen (aminozuurprofiel)

koolhydraten en vetten moet je eerst afbreken om het kunnen te gebruiken.

Dus een koolhydraten bom voor het slapen, maakt niet uit wil je zeggen:rolleyes:

Zelfs dat is correct. (sterker nog, kon zelfs wel eens verstandig zijn na KT.)

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:22 ----------

Volgens mij is om de 2-3 uur eten alleen nodig om genoeg eiwitten over de dag binnen te krijgen (aminozuurprofiel)

Alleen eiwit doet er langer over om afgebroken te worden.. een beetje maaltijd geeft sowieso 6 tot 8 uur amino's af aan de bloedbaan.

Rosbief is een goed alternatief maar ik zou als ik jou was je brood maaltijden vervangen door rijst van brood zet je juist aan.

Is het nu eens afgelopen met al die flauwekul... van brood zet je aan en van rijst val je af... kom op zeg zeg me dat je een grapje maakt.

Zelfs dat is correct. (sterker nog, kon zelfs wel eens verstandig zijn na KT.)

---------- Toegevoegd om 13:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:22 ----------

Oo nou ik dacht dat koolydraten voor het slapen gaan juist slecht waren.. Aangezien je koolhydraten "goed moet opbranden" en tijdens het slapen verricht je geen inspanning, waardoor die koolydraten juist vet aanzetten.. En dit je vetpercentage doet stijgen, waardoor dit je fysiek niet ten goede komt. Maar aangezien u al aardig wat posts hebt en u al aardig op leeftijd bent:p (verstand komt met de jaren) zult u wel gelijk hebben dan:)

Wanneer je een maaltijd mist, gaat je lichaam automatisch in een hongersnood-modus. Jouw lichaam gaat dan gewoonweg minder verbranden om te 'overleven' en dat is niet bevorderend om vet te verliezen.

Je kan 2 monsterporties eten per dag, denk je dat dit jouw stofwisseling gaat verhogen? De hoeveelheid is inderdaad een belangrijk aspect, maar niet zo belangrijk als regelmaat (het gaat dus ook niet om tijdstrippen, dit beslis je zelf). Je lichaam is een machine die steeds brandstof nodig heeft, krijgt ze niks, dan krijg je sneller vet.

jij bent geindoctrineerd met domme supplementen industrie ideeën, wazzup heeft wel degelijk gelijk. Zou zeggen; probeer het zelf eens uit en je zult het zien :)

---------- Toegevoegd om 21:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:03 ----------

jij denkt dat je lichaam niets verbrandt tijdens het slapen? :o jij denkt dat je die 200gram rijst die je s'ochtends eet direct de hele tijd door verbrandt en totaal niet als vet wordt opgeslagen ? :o deze ideeën lijken er echt ingehamerd te zitten bij mensen. Jij denkt zeker ook dat teveel vet eten je vet maakt

Aan TS:
Bereken je onderhoud.

Stel een voedingsschema op met voldoende eiwitten, vetten en koolhydraten, wat ongeveer 500 kcal onder je onderhoud zit.

Doe wat cardio na je KT.

-->
Vetverlies. :)

• Topic Starter Topic Starter
Thnx!
Maar ik hoor voornamelijk dat cardio op niet kt dagen beter is dan na kt...

Origineel gepost door dikkehols:
Nog goede suggesties voor beleg op brood om af te wisselen naast kipfilet?

Inderdaad rosbief zoals hierboven al gezegd is, maar ook runderrookvlees, kalkoenfilet, bepaalde soorten ham (check voedingswaarde), blikje tonijn en hutenkase (ook wel cottage cheese). Runderrookvlees bevat wel aardig wat zout dus dat moet je ook weer niet te vaak eten, maar het is in ieder geval wel heel mager vlees (magerder dan meeste kipfilet).

Dus.. afwisseling genoeg dacht ik zo:)

Terug
Naar boven