XXL Nutrition

Waarom bemoeit Amerika zich met Noord-Korea?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rawplayer

Freaky Bodybuilder
Waardering
0
Ik vraag mij nu werkelijk af waarom Amerika zich met Noord-Korea aan het bemoeien is ivm kernbommen. Laat die gasten toch fijn hun gang gaan, Amerika heeft toch geen ruk met dat land te maken? Amerika wilt gewoon wereldmacht hebben en zelf in de gaten hebben waar atoombommen zijn. Die mong*len snappen niet dat het gewoon niet mogelijk is om ieder land of werelddeel in eigen handen te hebben en dat ze de aars van Amerika gaan likken.

Non proliferatie zegt je zeker niets?

Niet alleen Amerika bemoeit zich ermee, bijna elk westers land heeft reeds direct of indirect met N-Korea te maken gehad wat betreft hun nucleaire programma.

En eerlijk is eerlijk, daar ben ik blij om ook! Dat kleine pokkelandje is ERG gevaarlijk!

Met de gestoorde machthebbers in Noord-Korea en de mogelijkheden die ze hebben met hun Taepo Dong kruiskraketten moet je ook niet willen dat ze over kernkoppen beschikken. Die raketten halen de kust van de USA waarschijnlijk en ze halen zeker Japan.

Korea heeft hoogswaarschijnlijk al kernwapens in het geheim
Als ik kim neukertje was had ik ze iig al klaarstaan
Moeilijke kwestie hele moeilijke
Want hoe stop je ze? Oorlog ? economische sancties?
Trouwens al halen die rakketen de vs3, so what
Alsof de vs die rakketen niet zouden kunnen tegenhouden

Rawplayer zei:
Korea zit daar niet meer bij sinds 2003

Daarom wordt er nu juist druk uitgeoefend. Dat verdrag kan je niet zomaar eenzijdig opzeggen. Ook al vinden China en Zuid-Korea het vreemd genoeg wel goed dat Noord-Korea een eigen kernprogramma ontwikkelt voor civiele doeleinden.

Als Noord-Korea een kernoorlog ontketend dan zit de hele wereld met een probleem. Het is echter moeilijk om te bepalen welk land een grotere bedreiging vormt voor de wereldvrede, Noord-Korea of de VS, ik zou zeggen dat het ongeveer gelijk opgaat.

• Topic Starter Topic Starter
Nou ik denk VS, want de VS zit weer aan de Verenigde Naties waar Frankrijk ook weer in zit en hun hebben ook weer kernwapens en aangezien de VS ook weer het 1 en ander met Rusland heeft zal Rusland ook handje schudden met de VS

Wat dacht je van Iran straks... Dat leger is ook niet mis! Met dat gezeik in Irak, Afghanistan en ook nog Noord-Korea erbij, mijn god, waar gaat ome Bush en de rest van de 'westerse wereld' de manschappen (en het geld!) vandaan halen om dit de kop in te drukken.

2010 had Nostradamus het toch over :scared:

U.S. Aerial Espionage against DPRK at Dangerous Stage

Pyongyang, July 6 (KCNA) -- The U.S. imperialists flew strategic and tactical reconnaissance planes with different missions to commit aerial espionage acts against the DPRK on more than 1,000 occasions in the first half of the year. They intensified aerial espionage from the beginning of the year while kicking up hullabaloo to extremely coil up the situation on the Korean Peninsula.
In January, they conducted over 190 aerial espionage acts with such strategic and tactical reconnaissance planes as U-2, RC-135, E-3, EP-3, RC-7B, RC-12.
In February the number of aerial espionage acts by U-2s, RC-135s, E-3s and EP-3s exceeded 30.
The U.S. was hell bent on espionage over military objects of the DPRK in March when it staged large-scale RSOI and "Foal Eagle" joint military exercises, bringing about the dark cloud of nuclear warfare.
In particular, on March 9 it made 15 sorties of reconnaissance planes. And almost every day from March 25 to 31 it let E-3 command some 2,000 fighters and spy on the DPRK.
The invariable wild ambition of the U.S. to stifle the DPRK by force of arms as the target of preemptive attack was revealed in bolder relief in June following April and May.
In the month, its espionage activities totaled more than 220. Everything of the DPRK including the areas along the Military Demarcation Line, major targets, military movements and seabed became its espionage objects.
The aerial espionage acts are 1.3 times those in the corresponding period of the last year.
All the facts prove that the military movements of the United States to unleash a nuclear war on the Korean Peninsula at any cost have reached the extremely dangerous stage.
To cope with this, the army and people of the DPRK are increasing the military deterrent so as to mercilessly frustrate any provocations of the aggressors

[Link niet meer beschikbaar]

Dit soort taal wordt dus al jaren door Noord-Korea geuit, maar het blijft telkens bij een hoop geschreeuw en weinig wol.

Mijn vrees ericR
is dat eens mischien de bom toch wel echt barst
Eeen keer maar dan is het over

Onze Noord-Koreaanse vriendjes hebben zelf geen olie of gasvoorraden. Alles moeten ze dus importeren. Als ze recalcitrant blijven doen en de dreiging te groot wordt moeten ze snel toeslaan, anders zitten ze zonder energie.

EricR zei:
Onze Noord-Koreaanse vriendjes hebben zelf geen olie of gasvoorraden. Alles moeten ze dus importeren. Als ze recalcitrant blijven doen en de dreiging te groot wordt moeten ze snel toeslaan, anders zitten ze zonder energie.

Die olie en gas voorraden komen wel uit de landen waar Europa/VS enige verdragen mee hebben? Want dat kan misschien nog een geluk zijn om zo'n problemen te voorkomen. Ik snap sowieso niet echt wat Noord-Korea nu wil....

Die olie komt uit China, Rusland, Zuid-Korea en de USA o.a., maar die landen zijn niet zo gek om WO III te riskeren omdat Noord-Korea zijn spierballen wil laten zien. USA levert nu overigens niks meer, alleen als Noord-Korea weer eens meegaand is wordt er nog wat geleverd. Koehandel dus.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ze kunnen dus in het meest extreme geval de hele USA bereiken. De USA heeft nooit een effectief anti kruisrakket schild ontwikkeld, ze willen dus geen risico lopen dat er een raket in hun achtertuin land.

Iran en Jemen hebben overigens waarschijnlijk de technologie van Noord-Korea aangeschaft, daarmee is Europa ook niet echt veilig als Iran gekke plannen heeft.

Ik denk dat ze daar nu wel mee bezig zijn, maar mij is niet duidelijk wat Noord-Korea eigenlijk wil bereiken met deze raketten, willen ze alleen laten zien dat hun ook een "groot land" zijn zoals Amerika?

Ik ben zeker niet pro Amerika , anderzijds zijn het de paranoia amerikanen wel die toch al flink wat spanning hebben opgelost . ( veroorzaakt ook )

Plus hun technologische hoogstaande wapens , toch lekker zo'n bondgenoot .:D

Ik leef iig liever in de wereld hoe hij nu is dan dat het ijzeren gordijn aan de noordzee had gestaan .

Rawplayer zei:
Ik denk dat ze daar nu wel mee bezig zijn, maar mij is niet duidelijk wat Noord-Korea eigenlijk wil bereiken met deze raketten, willen ze alleen laten zien dat hun ook een "groot land" zijn zoals Amerika?

Die ideologie gaat wel iets verder, het boeit ze geen zak wat het buitenland over hun denkt. In hun ideologie zijn ze nu al de grootste natie op aarde. Aan Kim Jung Il (de dode eeuwige President) wordt een goddelijke status toegedicht. Op scholen wordt dat ook keihard er in geramd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven