AndroidHealthClinic

waarom zou je NIET aan de aas gaan?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Brb even aan een paar gasten op internet vragen of het verstandig is mn lichaam te verkloten.
Dr. X is in the building! :) Wacht ff aan experts vragen of je naar het school moet gaan... w8 nee je moet het gewoon doen je hebt geen keuze.
 
Ik snap dat het voor velen nauwelijks te bevatten en/of onmogelijk is maar stel. Stel..
Stel je nou eens voor dat de geschetste aannames juist zijn. Hierbij wil ik nogmaals benadrukken, STEL:

-1,5 kg toename per jaar is het maximaal haalbare gezien mijn levensstijl, leeftijd en reeds opgebouwde spiermassa.
Met 1.5kg per jaar ben je toch ook al gauw huge? 6-8% lichaamsvet en wat wil je nou nog meer?

Serieus, wat zou je nou met kuren willen bereiken?

Daarnaast wil ik tevens als aanname toevoegen dat ik op psychisch/mentaal en voor mijn part op spiritueel vlak geen kei maar een berg ben. Ik ben prima in staat om een keertje voor de 'fun' te kuren omdat het me simpelweg een leuke ervaring lijkt, leuk om eens mee te maken. Stel dat ik genoegen zou kunnen nemen met een eenmalige transformatie van een tip top in orde fysiek met maar weinig omvang naar een vol, overdreven hard ogend fysiek met de daarbij behorende pr's. Daarna zou ik de terugval prima kunnen handelen en zou ik met gemak kunnen accepteren dat ik die look nooit meer terug zal krijgen.
Dat denk je nu maar hoe ga je denken en hoe ga je je voelen met ingestorte hormoonwaardes die maanden lang moeten herstellen? En de betrekking daarvan op je neurologie/psyche? Is het een 'leuk' experiment om zware medicatie te nemen die je lichaam maandenlang ontregelt waarvan de directe gevolgen zijn dat je je als een depressieve vrouw in de overgang kan gaan voelen? Is het 'fun' om een pilletje te nemen en je daarna een week lang mentaal dood te voelen? En je denkt dat je in die state of mind dan niet weer terug zult willen naar de geweldige high van leven met die stoffen in je lijf?

Ik weet dat dit alles bijna onmogelijk is maar stel dat ik al die geschetste aannames ooit mocht gaan bereiken en ik deze eerste en enige kuur relatief laag doseer en niet stack.
Als je miniem/licht gaat kuren, waarom dan uberhaupt kuren? En steeds weer instorten en verliezen aan het herstel ervan? Netto overhouden wat naturel gezond ook wel lukt?
 
Bedankt voor je reactie. Het zou fijn zijn als je de geschetste aannames in acht zou nemen dan zou je reactie voor mij daadwerkelijk van toegevoegde waarde kunnen zijn.

Ik ben me er terdege van bewust dat mn krachtstats niet indrukwekkend zijn. De (gecontroleerde) manier waarop ik m'n oefeningen uitvoer geven mi wel aan dat ik een stuk verder ben dan de gemiddelde frequente sportschoolbezoeker en niet maar wat aankloot.

Alsjeblieft: Strength Standards
Als je hier je gewicht invult, lbs veranderd in kg en je stats invult, zul je zien dat al je lifts (behalve de bench) nog ruim binnen intermediate lifts vallen. Nou is zo'n berekening natuurlijk niet alles, maar het geeft wel een inschatting. In het geval van de bench is dat miss praktisch al advanced, maar in de squat en de deadlift is dat totaal niet het geval.

Dit houdt in dat je trainingscycli van stress-herstel-adaptatie langer duren dan één training en je trainingschema daarop aangepast dienen te worden, wil je nog vooruitgang boeken. In jouw geval is dat niet het geval dus dat kan twee dingen betekenen: je voeding is niet in orde of je trainingsschema is niet in orde. Aangezien je met 80kg maar 1,5 kg aan gains kunt maken als intermediate zijn wss beide zaken niet in orde.

Ik raad je het boek 'practical programming' van Rippetoe aan. Daar staat redelijk goed uitgelegd wat het verschil is tussen novice, intermediate en advanced lifters en hoe zijn hun schema's aan kunnen passen op hun niveau.

Kuren zou ik zeker afraden.

Jij denkt als je al jaren traint dat je dan nog kilos spiermassa natty kan aankomen? Hahaga dream on.

Ik weet het zelfs zeker. Hoe lang je traint is namelijk niet relevant. Hoe je traint, voeding, slaap en je trainingsniveau bepalen je vooruitgang. Niet hoe lang je al traint. Hoe veel mensen zie je wel niet rondlopen in de gym die al jaren dezelfde 80 kg benchen? Is 80 kg dan de grens omdat ze al 5 jaar hetzelfde drukken? Nee natuurlijk niet. Hun trainingsprogramma is ruk en dus zit er geen vooruitgang meer in.
 
Je neemt risico's met betrekking tot je gezondheid. Daarnaast blijft het vaak niet bij één kuur aangezien het psychisch verslavend is. Indien je off gaat en wat terugvalt kan je depressieve gevoelens ervaren ook al denk je zelf dat je nu sterk in je schoenen staat. Als je geen serieuze wedstrijdambities hebt, maar het puur voor de looks doet, is het gewoon stom. Ik snap echt niet waarom mensen het voor de looks willen doen en daardoor allerlei gezondheidsrisico's nemen.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Oja en je ziet ook wel eens topics voorbij komen van mensen die een half jaar/jaar/jaren later nog steeds geen goed libido meer hebben.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Alsjeblieft: Strength Standards
Als je hier je gewicht invult, lbs veranderd in kg en je stats invult, zul je zien dat al je lifts (behalve de bench) nog ruim binnen intermediate lifts vallen. Nou is zo'n berekening natuurlijk niet alles, maar het geeft wel een inschatting. In het geval van de bench is dat miss praktisch al advanced, maar in de squat en de deadlift is dat totaal niet het geval.

Dit houdt in dat je trainingscycli van stress-herstel-adaptatie langer duren dan één training en je trainingschema daarop aangepast dienen te worden, wil je nog vooruitgang boeken. In jouw geval is dat niet het geval dus dat kan twee dingen betekenen: je voeding is niet in orde of je trainingsschema is niet in orde. Aangezien je met 80kg maar 1,5 kg aan gains kunt maken als intermediate zijn wss beide zaken niet in orde.

Ik raad je het boek 'practical programming' van Rippetoe aan. Daar staat redelijk goed uitgelegd wat het verschil is tussen novice, intermediate en advanced lifters en hoe zijn hun schema's aan kunnen passen op hun niveau.

Kuren zou ik zeker afraden.



Ik weet het zelfs zeker. Hoe lang je traint is namelijk niet relevant. Hoe je traint, voeding, slaap en je trainingsniveau bepalen je vooruitgang. Niet hoe lang je al traint. Hoe veel mensen zie je wel niet rondlopen in de gym die al jaren dezelfde 80 kg benchen? Is 80 kg dan de grens omdat ze al 5 jaar hetzelfde drukken? Nee natuurlijk niet. Hun trainingsprogramma is ruk en dus zit er geen vooruitgang meer in.

Bedankt voor je voor je reactie.
Hoewel ik het waardeer dat je je kennis deelt en de intentie hebt om te helpen denk ik toch dat je niet helemaal begrijpt wat de aanleiding van mijn topic is.
Ik stagneer niet en ik heb er vrede mee dat ik niet maximaal groei. Ik kies er namelijk bewust voor om ook dingen te doen die m'n groei in de weg staan waardoor de resultaten niet maximaal zijn. Vandaar dat ik aan je vroeg om de aangegeven aannames in acht te nemen.
Daar komt ook bij dat ik in eerste instantie train om te groeien en het leuk vind (en enigszins is het natuurlijk ook noodzakelijk, progressive overload) om ook sterker te worden. Maar het sterker worden is in mijn geval bijzaak. Meer kracht leidt niet automatisch tot meer groei. Kortom, ik heb geen advies nodig om betere resultaten te behalen maar toch bedankt.
 
Je neemt risico's met betrekking tot je gezondheid. Daarnaast blijft het vaak niet bij één kuur aangezien het psychisch verslavend is. Indien je off gaat en wat terugvalt kan je depressieve gevoelens ervaren ook al denk je zelf dat je nu sterk in je schoenen staat. Als je geen serieuze wedstrijdambities hebt, maar het puur voor de looks doet, is het gewoon stom. Ik snap echt niet waarom mensen het voor de looks willen doen en daardoor allerlei gezondheidsrisico's nemen.
Laten we het eens erover hebben hoe "serieus" je wedstrijdambities moet nemen... Dus als je in een schuur in Polderdorp staat met een spraytan op je lichaam, dan is opeens alles anders? Die mensen hebben opeens een hoger doel dan mensen die het "gewoon voor de looks doen"?
 
Laten we het eens erover hebben hoe "serieus" je wedstrijdambities moet nemen... Dus als je in een schuur in Polderdorp staat met een spraytan op je lichaam, dan is opeens alles anders? Die mensen hebben opeens een hoger doel dan mensen die het "gewoon voor de looks doen"?
Wanneer je een esthetisch goed fysiek hebt en denkt hoge ogen te kunnen gooien in de wedstrijdwereld als je gaat kuren. Zelf definieer ik serieus meer als top van Nederland en hoger. Een schuur in een polderdorp noem ik niet serieus.
 
Wanneer je een esthetisch goed fysiek hebt en denkt hoge ogen te kunnen gooien in de wedstrijdwereld als je gaat kuren. Zelf definieer ik serieus meer als top van Nederland en hoger. Een schuur in een polderdorp noem ik niet serieus.
Dus je gaat pas kuren in jouw optiek als je de top van NL of hoger bent? Daarvoor ben je gewoon bezig om er wat beter uit te zien en dan is natty beter? Ik probeer serieus even te begrijpen wat mensen hiermee bedoelen.

Vrijwel alle wedstrijden zijn "een schuur in Polderdorp" overigens.
 
Als ik zou kuren zou ik het puur doen voor de ervaring. Voor de fun. Het een keer meemaken, voelen wat het met je doet. proeven van het 'echte' werk. Je jezelf superhuman voelen beeld ik me dan in. Voor de looks hoef ik het niet te doen al lijkt me meer omvang, volheid, hardheid en de nog intensere pomp me leuk om eens mee te maken. Ik weet dat het niet verstandig is om te kuren maar naarmate je ouder wordt en je jezelf voor de zoveelste keer ziet krimpen na je bulk, toen je je huge, super energiek en sterk voelde, dan gaat het toch weer kriebelen en ga je er over nadenken. Je afvragen hoe zou het zijn. De grens vervaagt en ik vraag me dan af of het het niet een keertje waard is om te doen. Gewoon ff één keer meegemaakt te hebben. Mocht ik straks 60 zijn zou ik dan denken waarom heb je het niet een keertje geprobeerd. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zo denkt.
 
Je moet ergens tevreden zijn met een lean fysiek en wat massa vind ik... met aas is dat allemaal gemakkelijker... maar zoals ik in een ander topic al zei kan je best met mentale conditionering, begeleiding en hulp van trainer(s) hetzelfde behalen al dan niet in wat langere periode van werken.

Bij een lage dosis zou het in mijn noobishe gedachten er zo uitzien 6 weken ipv 10.

Maar dat is het hem net ' ergens tevreden ' mee kunnen zijn, we zijn allemaal moeilijke mensen op dat vlak en willen allemaal wel meer veronderstel ik.
Ik praat hier als in, ervaring met AAS, ja het versnelt het proces, maar zelfs op dat punt was ik persoonlijk nog alljd niet tevreden, we kijken teveel op naar mensen via social media, dit forum en dat geeft ons zelf een soort van drang omdat te evenaren, mischien zelfs te overtreffen.

Of hij het wel of niet wilt doen is volledig aan hem, maar vind het gebruik ervan al lang geen taboe meer, of het gezond is ga ik ook niet beweren.. maar over sommige zaken/ bijwerkingen overdrijft het internet wel eens, verschilt nog altijd van persoon tot persoon.

Eerste kuur echt gewoon 1-10 250mg test E 2x ew ( pak 2 vaste dagen )
12-14 Nolvadex 20mg ed
hcg persoonlijke keuze..
Niet meer, niet minder ;)
 
Als ik zou kuren zou ik het puur doen voor de ervaring. Voor de fun. Het een keer meemaken, voelen wat het met je doet. proeven van het 'echte' werk. Je jezelf superhuman voelen beeld ik me dan in. Voor de looks hoef ik het niet te doen al lijkt me meer omvang, volheid, hardheid en de nog intensere pomp me leuk om eens mee te maken. Ik weet dat het niet verstandig is om te kuren maar naarmate je ouder wordt en je jezelf voor de zoveelste keer ziet krimpen na je bulk, toen je je huge, super energiek en sterk voelde, dan gaat het toch weer kriebelen en ga je er over nadenken. Je afvragen hoe zou het zijn. De grens vervaagt en ik vraag me dan af of het het niet een keertje waard is om te doen. Gewoon ff één keer meegemaakt te hebben. Mocht ik straks 60 zijn zou ik dan denken waarom heb je het niet een keertje geprobeerd. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zo denkt.

Met enige bedoel ik de enige natty die weet dat het niet goed is, het eigenlijk liever niet wil doen gezien de risico's maar naarmate de tijd verstrijkt de grens vervaagt en het eigenlijk toch wel graag eens mee wil maken.
 
Dus je gaat pas kuren in jouw optiek als je de top van NL of hoger bent? Daarvoor ben je gewoon bezig om er wat beter uit te zien en dan is natty beter? Ik probeer serieus even te begrijpen wat mensen hiermee bedoelen.
Nee, dat zeg ik niet. Laat ik het dan zo definiëren: ik zou enkel gaan kuren wanneer je genetische aanleg hebt om de top te gaan bereiken en ook serieus die wedstrijdambities hebt. De mensen die ontiegelijk veel atleten hebben begeleid of beoordeeld kunnen een redelijke inschatting maken wat voor potentie je hebt. Met average genen ga je gewoon nooit wat bereiken en is het in mijn ogen niet waard om zulke ongezonde hoeveelheden naar binnen te werken.

Vrijwel alle wedstrijden zijn "een schuur in Polderdorp" overigens
Ja, het komt allemaal aan op precieze definitie en interpretatie. Soms probeer ik de strekking/context maar te pakken wat dat betreft.
 
Bedankt voor je voor je reactie.
Hoewel ik het waardeer dat je je kennis deelt en de intentie hebt om te helpen denk ik toch dat je niet helemaal begrijpt wat de aanleiding van mijn topic is.
Ik stagneer niet en ik heb er vrede mee dat ik niet maximaal groei. Ik kies er namelijk bewust voor om ook dingen te doen die m'n groei in de weg staan waardoor de resultaten niet maximaal zijn. Vandaar dat ik aan je vroeg om de aangegeven aannames in acht te nemen.
Daar komt ook bij dat ik in eerste instantie train om te groeien en het leuk vind (en enigszins is het natuurlijk ook noodzakelijk, progressive overload) om ook sterker te worden. Maar het sterker worden is in mijn geval bijzaak. Meer kracht leidt niet automatisch tot meer groei. Kortom, ik heb geen advies nodig om betere resultaten te behalen maar toch bedankt.

Als je er bewust voor kiest om je groei in de weg te zitten, moet je ook niet gaan kuren om meer te kunnen groeien. Dat werkt natuurlijk niet.

En meer kracht resulteert indirect natuurlijk wel in meer massa, als je door die extra kracht meer reps maakt. 10x150 kg is meer volume dan 10x100 kg. Meer volume is meer hypertrofie.
 
Maar dat is het hem net ' ergens tevreden ' mee kunnen zijn, we zijn allemaal moeilijke mensen op dat vlak en willen allemaal wel meer veronderstel ik.
Ik praat hier als in, ervaring met AAS, ja het versnelt het proces, maar zelfs op dat punt was ik persoonlijk nog alljd niet tevreden, we kijken teveel op naar mensen via social media, dit forum en dat geeft ons zelf een soort van drang omdat te evenaren, mischien zelfs te overtreffen.

Of hij het wel of niet wilt doen is volledig aan hem, maar vind het gebruik ervan al lang geen taboe meer, of het gezond is ga ik ook niet beweren.. maar over sommige zaken/ bijwerkingen overdrijft het internet wel eens, verschilt nog altijd van persoon tot persoon.

Eerste kuur echt gewoon 1-10 250mg test E 2x ew ( pak 2 vaste dagen )
12-14 Nolvadex 20mg ed
hcg persoonlijke keuze..
Niet meer, niet minder ;)
Het heeft inderdaad met spiegeling aan andere te maken... denk dat meeste mensen die in de media komen en aas nemen zwaar ervoor betaald worden en jij niet... jij wil er gewoon uitzien als hun en je er blauw voor betalen. Terwijl zullie geld ermee verdienen. Snapje dat plaatje niet dan kan zul je wellicht graag willen gaan kuren als je kon. Ik raad mensen wel aan om zich daarvan te weerhouden en een beetje accepterend en complimenterend tegenover elkaars moeite te staan in de gym. We hebben allemaal nood aan bevestiging.
 
weet je waarom ik er nooit aan zal beginnen ?


ik ben zo narcistisch en verslavingsgevoelig aangelegd dat ik op een gegeven moment

autoradio's ga stelen om mijn aas te kunnen betalen en nog meer spiegels ga kopen om op

mezelf te geilen :roflol:
 
weet je waarom ik er nooit aan zal beginnen ?


ik ben zo narcistisch en verslavingsgevoelig aangelegd dat ik op een gegeven moment

autoradio's ga stelen om mijn aas te kunnen betalen en nog meer spiegels ga kopen om op

mezelf te geilen :roflol:
Een paar spiegeltjes kopen toch niks mis mee lekker konijntje. Ik kan wel 400 gr van je opeten met aardappel puree
 
Jammer, ik dacht dat de titel en vraag gericht naar ons was. Ga er alsnog op die manier op antwoorden :P.

Ik zou pas aan de aas gaan als ik 50 jaar ben en dan alleen year round trt of iets dergelijks om nog op redelijk niveau te kunnen blijven sporten. Voor de rest zou ik niet aan de aas gaan omdat ik het nut er niet van in zie.

- Ik kan nu nog zat makkelijk kracht opbouwen, maak natuurlijk meer dan genoeg hormonen aan.
- Zolang ik nog enigszins progressie kan maken ook al gaat het sloom heeft het geen nut naar mijn mening
- Zodra je aan de aas gaat terwijl je nog kunt gainen zul je misschien dezelfde progressie maken die als natty over een langere periode zou kunnen bereiken. Zodra je daar bent zul je alleen maar weer meer aas moeten nemen om verder progressie te maken (correct me if i'm wrong)
- Zolang ik nog geen 15+ jaar train zie ik mijzelf nog als een beginner of een geadvenceerde beginner, beginners gebruiken geen aas in mijn wereld!
- Gezondheidsrisico's, geldkosten, alleen maar meer willen en alsnog niet tevreden zijn.
- Wedstrijden zou ik ook graag aan mee willen doen, mijn doel is om op echt hoog niveau te komen. Ik wil ooit op het wk staan, i know grote doelen :D.
 
Als ik zou kuren zou ik het puur doen voor de ervaring. Voor de fun. Het een keer meemaken, voelen wat het met je doet. proeven van het 'echte' werk. Je jezelf superhuman voelen beeld ik me dan in. Voor de looks hoef ik het niet te doen al lijkt me meer omvang, volheid, hardheid en de nog intensere pomp me leuk om eens mee te maken. Ik weet dat het niet verstandig is om te kuren maar naarmate je ouder wordt en je jezelf voor de zoveelste keer ziet krimpen na je bulk, toen je je huge, super energiek en sterk voelde, dan gaat het toch weer kriebelen en ga je er over nadenken. Je afvragen hoe zou het zijn. De grens vervaagt en ik vraag me dan af of het het niet een keertje waard is om te doen. Gewoon ff één keer meegemaakt te hebben. Mocht ik straks 60 zijn zou ik dan denken waarom heb je het niet een keertje geprobeerd.

Klinkt als het prototype verslavingsgevoelig persoon.

Je geeft hiermee eigenlijk al een volledig ja als antwoord op je eigen vraag, bezien vanuit jouw psychologisch perspectief.

Er zit dus niets anders op dan doen en de eventuele harde leerschool in de praktijk te ervaren.


Deze discussie kan in dat opzicht gewoon gesloten worden, go get it boy!
 
Klinkt als het prototype verslavingsgevoelig persoon.

Je geeft hiermee eigenlijk al een volledig ja als antwoord op je eigen vraag, bezien vanuit jouw psychologisch perspectief.

Er zit dus niets anders op dan doen en de eventuele harde leerschool in de praktijk te ervaren.


Deze discussie kan in dat opzicht gewoon gesloten worden, go get it boy!

Yeahh! Live n learn. Je hebt helemaal gelijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven