XXL Nutrition

waarom zou je NIET aan de aas gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus je wil kuren zodat als je oud bent je geen spijt hebt maar tegen je kleinkinderen kan zeggen (als je nog vruchtbaar bent na je kuur)
"nou m'n jongen, in mijn tijd zette we gewoon nog 500 test e als kuur zonder HCG mee te laten lopen. Dat durft deze jonge generatie niet meer".

1.83 mtr bij 80 kg bij 10%

Waarom niet gewoon tevreden zijn ?
Er zal sowieso met de jaren nog wel wat bij op komen.

Gast ???

• Topic Starter Topic Starter
Dus je wil kuren zodat als je oud bent je geen spijt hebt maar tegen je kleinkinderen kan zeggen (als je nog vruchtbaar bent na je kuur)
"nou m'n jongen, in mijn tijd zette we gewoon nog 500 test e als kuur zonder HCG mee te laten lopen. Dat durft deze jonge generatie niet meer".

Ja alleen daarom wil ik kuren

Begin aug. begin ik met een mini cut naar 8%. Eind augustus gaat het gebeuren.

Ik ga het houden bij een eenmalige relatief lichte kuur test e only

En wat denk je te hebben aan een eenmalige kuur lol?

He-le-maal niks. Ik weet ook niet wat ik kan verwachten. De ervaring lijkt me gewoon leuk, puur voor de lol. Ik weet wel dat ik vol voor benen zal gaan. Hopelijk een dikke vette (ja tijdelijke) squat pr. Dan ben ik al blij

He-le-maal niks. Ik weet ook niet wat ik kan verwachten. De ervaring lijkt me gewoon leuk, puur voor de lol. Ik weet wel dat ik vol voor benen zal gaan. Hopelijk een dikke vette (ja tijdelijke) squat pr. Dan ben ik al blij

Dat ga je niet uit 1 lichte kuur halen, en vervolgens zul je die kracht en massa (als je dit uberhaupt zal krijgen hierdoor) weer kwijt.
Voor de ervaring is echt een stomme reden? Je zult je spiergroei alleen maar saboteren door 1 kuur te doen.

Ik heb het in de gaten :roflol:.

• Like
Waarderingen: Pren
Dat ga je niet uit 1 lichte kuur halen, en vervolgens zul je die kracht en massa (als je dit uberhaupt zal krijgen hierdoor) weer kwijt.
Voor de ervaring is echt een stomme reden? Je zult je spiergroei alleen maar saboteren door 1 kuur te doen.

Ik heb het in de gaten :roflol:.

Ik ben zo eigenwijs om te denken dat ik dat wel uit die kuur zal halen. Ik verwacht niks maar hoop toch wel minimaal 25 kg op mn grote lifts en 15 kg op de kleine. Ik kan zoals gezegd daarna heel goed met krachtverlies en verlies in omvang omgaan aangezien ik dat ieder jaar al doe met cutten. Gewoon keihard blijven trainen, blessurevrij blijven en zoveel mogelijk proberen te behouden.

Daarnaast ga ik ook heel eigenwijs maar nèt boven onderhoud eten om zo min mogelijk in vet aan te komen. Cutten naar 78 op 8% en ik hoop na de nakuur te eindigen op 83/84 kg op 10%.

Een leuke ervaring en voor mijn doen flink wat vvm rijker. Natuurlijk zal ik moeten herstellen maar ik verwacht wel dat ik hier zonder kleerscheuren vanaf zal komen.

Als je er bewust voor kiest om je groei in de weg te zitten, moet je ook niet gaan kuren om meer te kunnen groeien. Dat werkt natuurlijk niet.

En meer kracht resulteert indirect natuurlijk wel in meer massa, als je door die extra kracht meer reps maakt. 10x150 kg is meer volume dan 10x100 kg. Meer volume is meer hypertrofie.

Rippetoe is hoe dan ook strength based. Ik raad iedereen die een esthetisch symmetrisch fysiek wil verkrijgen af een strength based programma te volgen.
Beter richt je je op een voor jouw op maat gericht split schema om je zwakke punten op te halen.
Dat is mijn ervaring en hoe ik t zie.

Rippetoe is hoe dan ook strength based. Ik raad iedereen die een esthetisch symmetrisch fysiek wil verkrijgen af een strength based programma te volgen.
Beter richt je je op een voor jouw op maat gericht split schema om je zwakke punten op te halen.

Rippetoe's 5x5 (en soortgelijk) zijn zeker niet zaligmakend voor BB doeleinden op termijn, maar in een goed (split) schema behoort zeker ook een kracht component ze zitten.
Zoals Pren al zei, zal vergroting van kracht een (indirecte) positieve invloed hebben op hypertrofie op langere termijn.

Het zijn juist die enorm uitgebreide 'bro' splits (jeweetz, voor ieder flutspiertje 4 oefeningen en pompen tot je uit elkaar knalt e.d.) waar aandacht voor krachtontwikkeling volledig ontbreekt.
Naturelle spierontwikkeling stagneert daardoor al snel en er wordt vroegtijdig en onnodig snel naar de AAS gegrepen.

Dát is mijn ervaring en wat ik al jaren om me heen zien gebeuren.

• Like
Waarderingen: Pren
Een van de vele redenen waarom jij niet aan de AAS moet

Rippetoe's 5x5 (en soortgelijk) zijn zeker niet zaligmakend voor BB doeleinden op termijn, maar in een goed (split) schema behoort zeker ook een kracht component ze zitten.
Zoals Pren al zei, zal vergroting van kracht een (indirecte) positieve invloed hebben op hypertrofie op langere termijn.

Het zijn juist die enorm uitgebreide 'bro' splits (jeweetz, voor ieder flutspiertje 4 oefeningen en pompen tot je uit elkaar knalt e.d.) waar aandacht voor krachtontwikkeling volledig ontbreekt.
Naturelle spierontwikkeling stagneert daardoor al snel en er wordt vroegtijdig en onnodig snel naar de AAS gegrepen.

Dát is mijn ervaring en wat ik al jaren om me heen zien gebeuren.

Ik raad een strength based programma af. Ik raad geen bro split aan maar een op maat gemaakt split schema en daar hoort vanzelfsprekend, voor zover mogelijk, voorafgaand aan elke spiergroep een compound oefening met progressive overload aan vooraf te gaan alvorens men begint met enkele isolatie oefeningen. Dat is idd de basis.

Wanneer is het volgens jou wel tijd en nodig om aan de aas te gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven