XXL Nutrition

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Gisteren heeft Arie Boomsma nog een lans gebroken voor het openen van de sportscholen in het programma Op1. Of het gaat helpen? Ik denk het niet... Maar daarentegen zit hij daar wel om iets te proberen. Kan maar van weinig mensen gezegd worden. Hopelijk zijn het alle kleine beetje bij elkaar die er ook voor gezorgd hebben dat de binnensport in ieder geval voorkomt in het openingsplan. Of het werkelijkheid wordt is nog maar afwachten, maar stil afwachten (of azijn pissen op een forum of Feestboek) helpt in ieder geval niet. Dus Arie, bedankt. :thumbup:

Gisteren heeft Arie Boomsma nog een lans gebroken voor het openen van de sportscholen in het programma Op1. Of het gaat helpen? Ik denk het niet... Maar daarentegen zit hij daar wel om iets te proberen. Kan maar van weinig mensen gezegd worden. Hopelijk zijn het alle kleine beetje bij elkaar die er ook voor gezorgd hebben dat de binnensport in ieder geval voorkomt in het openingsplan. Of het werkelijkheid wordt is nog maar afwachten, maar stil afwachten (of azijn pissen op een forum of Feestboek) helpt in ieder geval niet. Dus Arie, bedankt. :thumbup:
Het was vanuit die hoek de laatste tijd inderdaad erg stil in de media. Dan schreeuwen de terrashouders toch een stuk harder...

Eindelijk een antwoord op de vraag in de topic titel. Althans, voor onze zuiderburen. :)

1618498959436.png

Op nieuwssites lees ik overigens 8 juni.

Zal bij ons ook wel 1 juni worden.

Eindelijk een antwoord op de vraag in de topic titel. Althans, voor onze zuiderburen. :)

1618498959436.png

Op nieuwssites lees ik overigens 8 juni.
Vandaag een mail van een sportschool met die data in NL, met de aantekening dat ze heel enthousiast zijn, maar nog geen idee hebben wat het betekent.

Vandaag een mail van een sportschool met die data in NL, met de aantekening dat ze heel enthousiast zijn, maar nog geen idee hebben wat het betekent.
Volgens NLactief (Nederlandse branchevereniging) zijn de voorwaarden waaronder de sportscholen open mogen nog niet gecommuniceerd door het ministerie van VWS.

Dit kan op z’n vroegst 28 april en alleen als het aantal ziekenhuisopnames van mensen met corona duidelijk afneemt. Op 20 april wordt bekend of deze stap op 28 april gezet kan worden.
Op z’n vroegst wordt 11 mei de tweede stap in het openingsplan gezet. Ook dan moet het aantal nieuwe ziekenhuisopnames van coronapatiënten weer duidelijk verder zijn afgenomen. Dan kan er bijvoorbeeld weer meer als het gaat om sporten. Daarna volgt de derde stap waarin nog meer binnen mag, zoals het onder voorwaarden openen van restaurants, bioscopen en musea. Via linkje

De positieve testen zie je als het goed is, als eerst dalen.Twee weken daarna komen de ziekenhuisopnames, en nog een week later de IC opnames. Dus voordat je een duidelijke afname ziet, ben je drie of vier weken verder. Dan zit je dus al minimaal op 6 mei. Dan schuift die tweede stap op 11 mei ook door, naar 1 juni.
Tegen die tijd zijn alle 60+ hopelijk wel gevaccineerd

Ik ga zelf maar van juli uit, in de hoop dat het meevalt.

Volgens NLactief (Nederlandse branchevereniging) zijn de voorwaarden waaronder de sportscholen open mogen nog niet gecommuniceerd door het ministerie van VWS.
Dat is precies mijn punt:
We weten een paar data die slechts richtlijnen zijn, waarvan de precieze voorwaarden onduidelijk zijn, de gevolgen totaal onbekend en alles kan aan de hand van voortschrijdend inzicht worden aangepast.

Dus eigenlijk weten we niet zo heel veel meer over de sportscholen!

Alleen over de eerste stap is meer duidelijkheid.

De positieve testen zie je als het goed is, als eerst dalen.Twee weken daarna komen de ziekenhuisopnames, en nog een week later de IC opnames. Dus voordat je een duidelijke afname ziet, ben je drie of vier weken verder. Dan zit je dus al minimaal op 6 mei. Dan schuift die tweede stap op 11 mei ook door, naar 1 juni.
Tegen die tijd zijn alle 60+ hopelijk wel gevaccineerd

Ik ga zelf maar van juli uit, in de hoop dat het meevalt.
Om nog een klein beetje aan het optimisme te bijdragen hoop ik dat de verhouding tussen besmettingen en ziekenhuis opnames steeds gunstiger wordt. Door het vaccineren zouden de mensen die corona krijgen daar veel minder last van moeten hebben en zou dit heel veel druk op de zorg schelen.

BigGym doet een uitspraak dat het een grote kans is dat zij 11 mei weer open te gaan:

Rutte zal zeer binnenkort geen actieve herinneringen meer hebben aan zijn routekaart en de persco van afgelopen dinsdag

Terug
Naar boven