Fitness Seller

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Het IFR van WHO heeft als assumptie dat de gezondheidszorg niet overbelast wordt. Je valt voor de preventieparadox. Het is net door dat gedrocht aan maatregelen dat het zo laag is.

1618656725264.png
Kan het niet zo goed lezen maar is dit dezelfde grafiek die de afgelopen maanden zelfs met alle maatregelen nog 2-3x keer zoveel IC bezettingen voorspelde? En dat het niet zo ver is gekomen komt enkel en alleen door die maatregelen waar er meer van moeten komen omdat mensen zich er niet aan houden?

Laatst bewerkt:
Kan het niet zo goed lezen maar is dit dezelfde grafiek die de afgelopen maanden zelfs met alle maatregelen nog 2-3x keer zoveel IC bezettingen voorspelde? En dat het niet zo ver is gekomen komt enkel en alleen door die maatregelen waar er meer van moeten komen omdat mensen zich er niet aan houden?
Calyptus heeft het boek Fucken met statistieken gelezen.

Kun je nagaan hoe snel griep muteert. Wij hebben ook diverse vaccins voor griepvarianten. En toen kwam toch ineens Mexicaanse griep. Die viel mee. Spaanse griep viel niet mee.

Vaccinatie wordt niet vertrouwd maar is gek genoeg misschien we het meest natuurlijke om ons te wapenen tegen ziektes. Het enige wat we doen is je afweersysteem trainen tegen een ziekte. Het is heel
Effectief, het heeft minder bijwerkingen dan medicatie en toch vertrouwt niemand het.

Dat komt doordat mensen ultiem dom zijn. Niet luisteren. Slecht opgeleid zijn en luisteren naar idioten zoals Engel. Wetenschap heeft ons elke keer gewoon aantoonbaar geholpen. Ik snap niet dat je je zo laat besodemieteren door mensen die jou sprookjes vertellen.

Ja, er zijn mensen die goed geld verdienen aan medicijnen en geneesmiddelen. En nee, een bedrijf als Astra zeneca gedraagt zich achterlijk. Maar de wetenschap achter de vaccins klopt en is gewoon prima.

je hebt 8-10x meer kans op trombose van Corona dan van Astra zeneca. Goedkoop vliegen naar een vreetresort in Turkije heeft meer kans op trombose. Hell, inspuiten met AAS met onbekende shitzooi geeft helemaal onbekende risico’s.
Denk dat het paarlen voor de zwijnen is maar hier een immunoloog die waarschuwt voor die massale vaccinaties, en ik garandeer je ook dit hele gedoe gaan we nog keihard terug op ons bord krijgen.

Spaanse griep viel niet mee.
Kleine kanttekening. De Spaanse griep als virus was niet het grootste probleem. Feit was dat je net een wereldoorlog had gehad en hierdoor een groot deel van de bevolking zwaar verzwakt was door ondervoeding.

Zelfde geld eigenlijk nu ook, maar dan hebben we het over overvoeding.

Kleine kanttekening. De Spaanse griep als virus was niet het grootste probleem. Feit was dat je net een wereldoorlog had gehad en hierdoor een groot deel van de bevolking zwaar verzwakt was door ondervoeding.

Zelfde geld eigenlijk nu ook, maar dan hebben we het over overvoeding.
Klopt en wat te denken van de slechte hygiene van die tijd. De slecht geventileerde huizen waar schimmelvorming binnen vaker norm dan uitzondering was en laten we vooral de ziekenzorg in die tijd niet vergeten.

Nee, dit is gewoon de uitleg van de preventieparadox.

Het is het tegengestelde van een self-fullfilling prophecy. Een self-defeating prophecy. Omdat het exponentieel gaat groeien grijpen we in om de prophecy niet waar te laten worden.
Achteraf, als je exponentiële statistiek niet kent, kan het de illusie geven dat het best wel meeviel en dat de maatregelen overbodig waren. Maar het viel net best mee door die maatregelen.

Dat mensen zich niet aan de maatregelen houden vind ik een non-argument uit de politiek, en rhetoriek om de verantwoordelijkheid bij de burgers te leggen nadat het fout loopt. Je weet sowieso dat een percentage van de bevolking zijn voeten aan maatregelen veegt. Pas daar je beleid op aan.

Het gaat niet goed met Britney Spears :(

Als er een criticus van de coronamaatregelen is die ik serieus neem is het houterkabouter. Zijn voorspelling is bemoedigend, maar houdt geen rekening met de Indische versie natuurlijk. Je ziet vooral dat de IFR blijft verlagen, door verdere vaccinatie van de belangrijkste groepen. Waarschijnlijk vind Invorm dat dit ook bewijst dat het maar een griepje was, de IFR wordt immers bijgesteld naar 0.1 !!!!111einz

1618661865833.png

De Indische variant

Pee Wee Reaction GIF

Denk dat het paarlen voor de zwijnen is maar hier een immunoloog die waarschuwt voor die massale vaccinaties, en ik garandeer je ook dit hele gedoe gaan we nog keihard terug op ons bord krijgen.

Ja leuk. Maar als je kijkt is vaccinatie simpelweg de meest succesvolle medische behandeling die we kennen. Enorm effectief met extreem lage risico’s en bijwerkingen.

Misschien moet je eens kijken wat een ziekte als polio doet. Effectief is die ziekte door vaccinatie uitgeroeid. Enorme hoeveelheden mensen/kinderen raakten daardoor verlamd. Difterie, tetanus, kinkhoest. Allemaal ziektes die vrijwel geen risico meer vormen door vaccinatie. Baarmoederhalskanker. Ook al zo’n nare ziekte.

Ik weet dat sommige artsen vinden dat je bij gezonde mensen niets zou moeten doen. Ik vind dat een rare gedachte. Dan zou je dus ook niet gezond moeten eten, of gaan sporten. Het zijn allemaal zaken die je doet om gezond te blijven. Vaccineren ook.

Daarnaast vreten al die wappies wel dozen veel te dure en ongeteste kruiden, waarvan de werkzame stoffen soms behoorlijk link kunnen zijn, of vervuild met zware metalen.

Probleem is dat mensen niet meer vatbaar zijn voor argumenten, logica en wetenschap. Ze vallen voor iemand die hun eigen psychologie tegen ze gebruikt.

Is je al eens opgevallen dat 99% van de antivaxers types zijn met laag iq, geestelijke problemen etc? Het zijn mensen die makkelijk vatbaar zijn voor volksmennerij.

Je hoeft echt van mij geen vaccin te nemen. Jouw lichaam is het jouwe. Maar vaccineren werkt bewezen, is extreem veilig tov dagelijkse bezigheden zoals autorijden, fietsen of alcohol drinken. Niet vaccineren betekent ook dat je anderen risico lat lopen, geef gewoon toe dat jouw keuze een effect op anderen heeft. En daarnaast dat een hoop complottheorieën echt compleet geschift zijn, maar dat er echt wel een hoop mis is met de farma -industrie, de manier waarop de overheid incompetent is etc.

Als je denkt dat de overheid echt zulke complotten kan organiseren.... ze kunnen niet eens eenduidig communiceren over de vaccinaties. Niet over de avondklok. Eigenlijk kunnen ze niets. Het is een puinhoop, dus laat staan een complex complot smeden, dat goed uitvoeren zonder dat iemand daar bewijs voor vindt. Want er is geen bewijs. Alleen voor een falende overheid. Al jaren. En falend onderwijs, vandaar al die achterlijke en ontzettend domme demonstranten op het Malieveld of waar ook.

Is dat de immunologische consensus?
Nee. Hij wordt gezien als een klapmongool. Het is ook een notoir kanaal voor conspiracy-gekkies, dus geen wonder dan invorm het quote als "kijk hier, esoterische kennis die ik heb en de rest niet".
Ik weet niet waarom je dit grappig vindt, we wisten dat dit eraan zat te komen en we zijn er gelukkig beter op voorbereid dan in december 2019.

Nee, dit is gewoon de uitleg van de preventieparadox.

Het is het tegengestelde van een self-fullfilling prophecy. Een self-defeating prophecy. Omdat het exponentieel gaat groeien grijpen we in om de prophecy niet waar te laten worden.
Achteraf, als je exponentiële statistiek niet kent, kan het de illusie geven dat het best wel meeviel en dat de maatregelen overbodig waren. Maar het viel net best mee door die maatregelen.
Wat vind je ervan dat er maandenlang werd gemodelleerd er ondanks alle geldende maatregelen binnen enkele weken 1500+ IC bezettingen zouden zijn misschien wel meer dan 2000. Elke keer weer nee volgende week, nee volgende week, nee nu echt volgende week wordt het erg. En men toen de R-waarde van de Britse variant steeds weer bij moest stellen, tot er uiteindelijk helemaal niks van de rampscenario's die ze voorspelden is gekomen. Ondanks versoepelingen die ons werden gegeven terwijl ze eigenlijk niet konden.

En kunnen we al die paniek om de Braziliaanse en weet ik het welke andere varianten dan net zo (niet) serieus nemen? Of is van dit geblunder geleerd en wordt het nu beter ingeschat en dus volgende week wel echt naar verwachting zo erg.

Terug
Naar boven