Fitness Seller

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Ik denk dat het de laatste 10 á 20 jaar wel minder is geworden. Waarschijnlijk is de opkomst van het internet daar mede schuldig aan, onzin is daardoor wel erg makkelijk te verspreiden.
Vroegah liep iedereen blind achter de overheid aan. Tegenwoordig zijn we kritisch als onderzoeken A zeggen en we om ons heen B zien gebeuren.

Niks mis mee.

Want vroeger was men dat wel?
1605617337144.jpg
Nou, vanaf de jaren 50 wel. Mensen zagen namelijk exact wat wetenschap voor ze deed. Het was tastbaar. Geen polio, antibiotica zorgde dat je niet meer dood ging aan longontsteking, wasmachines, mensen op de maan, kernenergie.

Nu nemen we dat allemaal voor lief met de linkerhand en steken met rechts de middelvinger op naar de wetenschap. Het is allemaal eng, maar net zoals bij de eerste treinen de koeien niet stopten met melk geven, zal deze vaccinatie verder weinig doen behalve ons leven teruggeven.

Juist protesteren tegen hetgeen wat je je vrijheid gaat geven, en dan wel hard ‘vrijheid’ roepen. Hoe dom kun je zijn.

Maar in het algemeen denken dat wetenschap ‘ook maar een mening’ is klopt niet. Maar daarvoor zijn deze mensen te dom en/of te slecht opgeleid.

Hier ook. Trainingswetenschap wordt hier overal gebruikt mbt intensiteit en volume, programmering, maar ook voeding, deload en voor sommigen ook nog de hormonen waarvan je groeit. Allemaal wetenschap. Het werkt beter dan alles wat we hiervoor hadden. Is het perfect? Nee! Zal het nooit worden ook, dat is nu juist het goede. Wetenschap is nooit klaar. Ze zal altijd de vraag opwerpen: is dit echt in alle omstandigheden ‘waar’? En zo zie je dat voor normale aardse zaken de mechanica van Newton heel goed klopt. Totdat je met satellieten die vrij hard bewegen de tijd gelijk wilt zetten, dan ineens heb je de nog beter kloppende theorieboek van Einstein nodig.

De meeste wetenschappelijke feiten zijn ‘waar’ in hun gemeten omgeving, of een fout. Door dat te herhalen op andere manieren kun je zien of iets in veel omgevingen waar zijn. Of misschien zelfs universele natuurwetten. Zoals zwaartekracht. Newtons berekening van zwaartekracht was prima op aarde en vrij goed in ons zonnestelsel. Maar als je wilt weten wat de invloed is van zwarte gaten op licht heb je meer dan dat nodig.

Vroegah liep iedereen blind achter de overheid aan. Tegenwoordig zijn we kritisch als onderzoeken A zeggen en we om ons heen B zien gebeuren.

Niks mis mee.
Kritische mensen die alles denken beter te weten en meer vragen kunnen stellen dan antwoorden kunnen geven. Tfoe.

Niks mis mee.
De overheid is geen wetenschap. De overheid is een club incompetente prutsers die we samen de macht geven. Goede mensen werken nauwelijks nog voor de overheid. Ikzelf zou niet willen. Ze kunnen me niet eens betalen trouwens.

De overheid is geen wetenschap. De overheid is een club incompetente prutsers die we samen de macht geven. Goede mensen werken nauwelijks nog voor de overheid. Ikzelf zou niet willen. Ze kunnen me niet eens betalen trouwens.
De overheid is in dit geval wel degene die de wetenschap moet vertalen en omzetten naar de praktijk. Vandaar dat het ook ene grote kolere zooi is.

Wat vind je ervan dat er maandenlang werd gemodelleerd er ondanks alle geldende maatregelen binnen enkele weken 1500+ IC bezettingen zouden zijn misschien wel meer dan 2000. Elke keer weer nee volgende week, nee volgende week, nee nu echt volgende week wordt het erg. En men toen de R-waarde van de Britse variant steeds weer bij moest stellen, tot er uiteindelijk helemaal niks van de rampscenario's die ze voorspelden is gekomen. Ondanks versoepelingen die ons werden gegeven terwijl ze eigenlijk niet konden.

En kunnen we al die paniek om de Braziliaanse en weet ik het welke andere varianten dan net zo (niet) serieus nemen? Of is van dit geblunder geleerd en wordt het nu beter ingeschat en dus volgende week wel echt naar verwachting zo erg.
Hoezo niks van de rampscenarios is uitgekomen? De IC in België zitten weer bomvol met covid-patienten met de Britse variant... Het is enkel de verstrengingen van 2 weken geleden die ervoor gezorgd hebben dat het niet absolute chaos was.
Een van mijn beste vrienden is onderhoofd IC waar ik woon, we proberen nog steeds een gaatje te vinden om eens te d&den.

R-waardes zijn niet absoluut om te beginnen... Ik denk dat je kutbronnen hebt gebruikt om je in te lichten.

Nou, vanaf de jaren 50 wel. Mensen zagen namelijk exact wat wetenschap voor ze deed. Het was tastbaar. Geen polio, antibiotica zorgde dat je niet meer dood ging aan longontsteking, wasmachines, mensen op de maan, kernenergie.

Nu nemen we dat allemaal voor lief met de linkerhand en steken met rechts de middelvinger op naar de wetenschap. Het is allemaal eng, maar net zoals bij de eerste treinen de koeien niet stopten met melk geven, zal deze vaccinatie verder weinig doen behalve ons leven teruggeven.

Juist protesteren tegen hetgeen wat je je vrijheid gaat geven, en dan wel hard ‘vrijheid’ roepen. Hoe dom kun je zijn.

Maar in het algemeen denken dat wetenschap ‘ook maar een mening’ is klopt niet. Maar daarvoor zijn deze mensen te dom en/of te slecht opgeleid.

Hier ook. Trainingswetenschap wordt hier overal gebruikt mbt intensiteit en volume, programmering, maar ook voeding, deload en voor sommigen ook nog de hormonen waarvan je groeit. Allemaal wetenschap. Het werkt beter dan alles wat we hiervoor hadden. Is het perfect? Nee! Zal het nooit worden ook, dat is nu juist het goede. Wetenschap is nooit klaar. Ze zal altijd de vraag opwerpen: is dit echt in alle omstandigheden ‘waar’? En zo zie je dat voor normale aardse zaken de mechanica van Newton heel goed klopt. Totdat je met satellieten die vrij hard bewegen de tijd gelijk wilt zetten, dan ineens heb je de nog beter kloppende theorieboek van Einstein nodig.

De meeste wetenschappelijke feiten zijn ‘waar’ in hun gemeten omgeving, of een fout. Door dat te herhalen op andere manieren kun je zien of iets in veel omgevingen waar zijn. Of misschien zelfs universele natuurwetten. Zoals zwaartekracht. Newtons berekening van zwaartekracht was prima op aarde en vrij goed in ons zonnestelsel. Maar als je wilt weten wat de invloed is van zwarte gaten op licht heb je meer dan dat nodig.
Men heeft niet per se geen vertrouwen in de wetenschap.

Men heeft geen vertrouwen meer in de politiek.

Hoezo niks van de rampscenarios is uitgekomen? De IC in België zitten weer bomvol met covid-patienten met de Britse variant... Het is enkel de verstrengingen van 2 weken geleden die ervoor gezorgd hebben dat het niet absolute chaos was.
Een van mijn beste vrienden is onderhoofd IC waar ik woon, we proberen nog steeds een gaatje te vinden om eens te d&den.

R-waardes zijn niet absoluut om te beginnen... Ik denk dat je kutbronnen hebt gebruikt om je in te lichten.
Ik had het over NL. Wist niet dat je Belg was. Nevermind dan. Ging om de officiële verwachtingen.

Outdoor mag toch al. :scratch:

Klopt, RIVM (overheid) wordt links en rechts door Twitter-hobbyisten ingehaald en verbeterd, is een matige bron, maar zijn wel de 'officiele' cijfers.

Media virus. De WHO heeft de IFR recent aangepast naar 0.15%, voor mensen < dan 70 naar 0.02 dat weet je hopelijk wel toch. Toevallig hetzelfde als infuenaza waar we al millenia mee leven. Wie had dat nou in Maart 2020 gedacht :rolleyes:

Kan hoor, dat je er nu pas achter komt dat er mensen dood gaan MET influenza maar dan nog... Vind jij, rationeel bekeken dat een virus met gelukkig zo'n lage IFR een reden is om de samenleving te muteren in het gedrocht dat we nu met zijn allen aan het maken zijn?
Als je behandeld kunt worden wel. In brazilie gaan ze nu gewoon dood omdat er overal tekort aan is. Als hier de IC bedden op zijn gaan mensen ook gewoon dood. Daarnaast is nu de IFR lager omdat in landen waar uberhaupt geregistreerd wordt ouderen inmiddels gevaccineerd worden.

Sowieso werd ik keihard uitgelachen vorig jaar door een stel kneuzen hier toen ik voorrekende dat het zonder maatregelen misschien 80.000 doden zou kunnen kosten. Inmiddels zitten we toch als op bijna 20.000. We lachen niet meer zo hard. De IC's liggen alweer maanden vol, dat heeft niemand erbij bedacht end at zijn geen acteurs. Een flink aantal van de geinfecteerden heeft misntens nog maanden last, sommigen schade aan organen. Leuk een IFR aanpassing, paar maanden geleden was die hele WHO toch geheel niet betrouwbaar? Als je alleen de informatie serieus neemt die in je denkbeelden past..... Kijk eens wat verder dan de kanalen waar de cherrypickers jou voeden met precies de informatie die je heel handig het idee voeden en daarna bevestigen met het selecteren van informatie.

Dan weet je ook dat zij hier aan de verkeerde kant staan. Dat de overheid een prutsende club losers is wisten we al langer. Maar Willem Engel is een kwaadaardige narcist, die aandacht zoekt ten koste van honderden of misschien wel duizenden doden. De mensen die zowel de positieve als negatieve kanten durven belichten zijn het minst te wantrouwen, maar dan nog moet je gewoon zelf blijven nadenken.

Sowieso werd ik keihard uitgelachen vorig jaar door een stel kneuzen hier toen ik voorrekende dat het zonder maatregelen misschien 80.000 doden zou kunnen kosten.
100-600k zei je
Inmiddels zitten we toch als op bijna 20.000. We lachen niet meer zo hard.
Ik lach nog steeds om je schatting, maar volgens mij was die geldig voor 2020. Dat waren er 16k, net geen 100k. Of blijf je gewoon herhalen dat je het voorspelt hebt tot het uiteindelijk eens op je cijfers uitkomt?

100k in 10 jaar geloof ik ook wel ja.

Werd er een tijdje terug niet ook door officiele kanalen gezegd dat er zonder maatregelen in 2020 wel 150k doden zouden zijn geweest?

Laatst bewerkt:
Sowieso werd ik keihard uitgelachen vorig jaar door een stel kneuzen hier toen ik voorrekende dat het zonder maatregelen misschien 80.000 doden zou kunnen kosten. Inmiddels zitten we toch als op bijna 20.000. We lachen niet meer zo hard.
Je hebt niet toevallig een strakke groene broek?

Terug
Naar boven