Fitness Seller

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Mwa, ik vind dat toch wel een beetje stemmingmakerij en kort door de bocht. Vrijwel in iedere leeftijdscategorie zie je een koningsdagstijging, behalve 70+ en 0-9. Telt hun stijging dan niet mee? Het is op zich ook niet onlogisch dat de leeftijdscategorie die in normale omstandigheden veel meer feest dan anderen dat nu ook doet.
Volgens mij probeert Marino van Zelst met deze tweet alleen maar te laten zien dat er daadwerkelijk sprake is geweest van een Koningsdag-effect. Hij noemt daarbij de sterke piek bij de 20-29 jarigen, omdat dat precies de groep is die veel in de parken te vinden is met mooi weer. Dus volgens mij zitten jullie op één lijn.

Knap... Op het dashboard staat geen hockeystick, laat staan zo extreem

Screenshot_20210506_191559_com.android.chrome_edit_423614821288.jpg
Is dat deze?

Aantal positieve testen per leeftijdsgroep door de tijd heen
Deze grafiek laat zien hoeveel mensen in een bepaalde leeftijdsgroep positief getest zijn op het coronavirus, per 100.000 inwoners. In de grafiek worden gemiddelden over de afgelopen zeven dagen getoond. Let op dat de cijfers niet overeenkomen met het aantal positief geteste mensen dat op andere plekken op deze pagina staat. Dit komt doordat de gegevens uit een andere databron komen. In dit bestand worden andere datums gebruikt, namelijk vooral de eerste ziektedag. Lees hier meer over in de cijferverantwoording.

De "Oranje lijn" :roflol:

ik hoop dat al die 20-29 jarigen sterven. Die zijn toch al bijna aan het einde van hun leven. Dor hout

We zouden beter alle 20-29 jarigen in quarantaine stoppen zodat die arme oudjes weer gewoon naar festivals kunnen enzo

Al dat gejank dat die groep het zo zwaar heeft ben het meest heeft ingeleverd en dan doen ze dit.

Kunnen ook niet met hun vrijheid omgaan.

Wat is nou precies de ‘vroegste’ datum dat sportscholen eventueel open mogen? 18 mei?

Wat is nou precies de ‘vroegste’ datum dat sportscholen eventueel open mogen? 18 mei?
Geen idee, volgens mij is er niet echt een datum bekend. Maar er werd gesproken over dat het eerst aan de ziekenhuisopnames te zien moet zijn, en dan ben je al snel drie weken verder. En met dit druilerige weer schiet het helemaal niet op.
Maar om het positief te houden: ze houden zich toch nooit aan hun eigen plan

Geen idee, volgens mij is er niet echt een datum bekend. Maar er werd gesproken over dat het eerst aan de ziekenhuisopnames te zien moet zijn, en dan ben je al snel drie weken verder. En met dit druilerige weer schiet het helemaal niet op.
Maar om het positief te houden: ze houden zich toch nooit aan hun eigen plan
Het zal gvd eens tijd worden :treuren:

Volgens mij probeert Marino van Zelst met deze tweet alleen maar te laten zien dat er daadwerkelijk sprake is geweest van een Koningsdag-effect. Hij noemt daarbij de sterke piek bij de 20-29 jarigen, omdat dat precies de groep is die veel in de parken te vinden is met mooi weer. Dus volgens mij zitten jullie op één lijn.

Och och en nog denken dat het allemaal besmettingen in parken zijn :roflol:
Hoeveel feestjes en borrels zijn er wel niet gewoon bij mensen thuis geweest voor Koningsdag, die mensen willen een lekker koud biertje dat gaat thuis 10x beter dan alles meezeulen naar het park.
Wat zou de grootste groep zijn die thuis grote groepen uitnodigt om te gaan drinken, die 20-29 misschien?

Dat is een mogelijkheid, of mensen met lichte klachten doen een zelftest en bij een positieve uitslag denken ze het zal wel en gaan niet naar de GGD als hun klachten niet verergeren. Hoe dan ook verandert de correlatie tussen positieve uitslagen en de ziekenhuis opnames op een moment dat dat niet handig is.

Het werkt eerder andersom. Iemand die negatief test met een zelftest zal niet nog eens een Corona straat inrijden.

Mensen met een positieve zelftest willen iets meer zekerheid en zullen dit via de GGD nogmaals laten checken. Daardoor kan je met minder tests in verhouding toch meer positieven gaan krijgen.

Och och en nog denken dat het allemaal besmettingen in parken zijn :roflol:
Hoeveel feestjes en borrels zijn er wel niet gewoon bij mensen thuis geweest voor Koningsdag, die mensen willen een lekker koud biertje dat gaat thuis 10x beter dan alles meezeulen naar het park.
Wat zou de grootste groep zijn die thuis grote groepen uitnodigt om te gaan drinken, die 20-29 misschien?
Zit best een punt in, maar in hoeverre is dat belangrijk?

Voor een deel sluit ik niet uit dat het proberen te compenseren van het geringe risico buiten door maar lekker tegen elkaar aan te kruipen en elkaar in het gelaat te hijgen afdoende gelukt is.

Het werkt eerder andersom. Iemand die negatief test met een zelftest zal niet nog eens een Corona straat inrijden.

Mensen met een positieve zelftest willen iets meer zekerheid en zullen dit via de GGD nogmaals laten checken. Daardoor kan je met minder tests in verhouding toch meer positieven gaan krijgen.
Dat zou wel uitzonderlijk dom zijn, aangezien van een boel zelftesten bekend is dat eigenlijk alleen de positieve uitslag enigszins betrouwbaar is. Er zijn veel valse negatieven.

Het zou goed kunnen dat je gelijk hebt, veel mensen zijn op zoek naar dat soort 'zekerheid'.

Terug
Naar boven