MuscleMeat

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
De Grote Vraag voor vandaag:

Komt er morgen weer een Catshuisoverleg en zo ja, wat kom daar uit m.b.t. stap 2 van het openingsplan.
Ik schat de kans dat de sportscholen op 18 mei beperkt opengaan op <5%.
Als ik zou mogen kiezen, kies ik liever voor een weekje langer dicht... Dan open onder allerlei achterlijke voorwaarden. Die voorwaarden kom je niet meer vanaf.

Het wordt erop of eronder. Als ze luisteren naar het OMT veranderd er niks. Als ze luisteren naar de samenleving en kijken naar de prognoses (die zien er vrij goed uit) dan is er misschien wel iets mogelijk. Wellicht passen ze die tweede stap nog aan, en voeren ze sommige versoepelingen wel door? Ik kan mij voorstellen dat ze het openen van dierentuinen minder eng vinden (want buiten) dan het openen van sportscholen. Dat zie ik in ieder geval nog niet over twee weken gebeuren.

De Grote Vraag voor vandaag:

Komt er morgen weer een Catshuisoverleg en zo ja, wat kom daar uit m.b.t. stap 2 van het openingsplan. Ik schat de kans dat de sportscholen op 18 mei beperkt opengaan, gezien het OMT advies dat de instroom in de ziekenhuizen met 20% moet zijn gedaald, op <5%.
Beperkt opengaan lijkt me zeker het geval toch? Zoals een winkel 1 klant per 25m2 mag hebben zal dit ook wel voor de sportscholen gaan gelden. Ik hoop alleen dat hier niet die belachelijke toegangstesten gaan gelden. Ik heb het debat redelijk gevolgd afgelopen donderdag maar nergens word nou duidelijk gezegd welke sectoren wel en niet met toegangstesten gaan werken.

Het wordt erop of eronder. Als ze luisteren naar het OMT veranderd er niks. Als ze luisteren naar de samenleving en kijken naar de prognoses (die zien er vrij goed uit) dan is er misschien wel iets mogelijk. Wellicht passen ze die tweede stap nog aan, en voeren ze sommige versoepelingen wel door? Ik kan mij voorstellen dat ze het openen van dierentuinen minder eng vinden (want buiten) dan het openen van sportscholen. Dat zie ik in ieder geval nog niet over twee weken gebeuren.
Kan me niet voorstellen dat ze nog een keer niet naar het OMT zullen luisteren, dat gokje kon de vorige keer ook vanwege 'gunstige prognoses', dat liep weer net wat anders.
Als het aan het OMT ligt is het geen kwestie van een weekje vrees ik..
Dat ligt niet aan het OMT, die cijfers zijn allemaal mensen die met de finish in zicht geen zin meer hebben. Het is die scène uit The Matrix waarin iemand op de Nebukenessar (?) zegt dat ie niet de code ziet, maar een blondine oid.
Beperkt opengaan lijkt me zeker het geval toch? Zoals een winkel 1 klant per 25m2 mag hebben zal dit ook wel voor de sportscholen gaan gelden. Ik hoop alleen dat hier niet die belachelijke toegangstesten gaan gelden. Ik heb het debat redelijk gevolgd afgelopen donderdag maar nergens word nou duidelijk gezegd welke sectoren wel en niet met toegangstesten gaan werken.
Vermoedelijk bedoelt @imnewhere met beperkt opengaan dingen als geen groepslessen, heel lage aantallen per m2, de strengste regels waaronder ze in het najaar ook open waren.

Laatst bewerkt:
Denk dat er nog niets open gaat. Uit onderzoek blijkt ook dat meer dan de helft van de Nederlanders de versoepelingen die er nu zijn wel even genoeg vindt(helemaal loco).

Denk dat er nog niets open gaat. Uit onderzoek blijkt ook dat meer dan de helft van de Nederlanders de versoepelingen die er nu zijn wel even genoeg vindt(helemaal loco).
Knettergek. Net als die mensen die wel even €7,50 willen betalen voor een sportwedstrijd, dagje uit, en al die andere dingen die vorig jaar zomer gewoon konden

Dit zal zeker meespelen. Een ook: na de eerste versoepelingen op 28 april, waarbij ze het advies van het OMT naast zich neer hadden gelegd, ging het kantje boord nog net niet naar code zwart in de ziekenhuizen. Ik denk niet dat ze nog een keer zo'n gokje willen wagen.

Aan de andere kant gaan de cijfers nu de goede kant op + steeds meer mensen worden gevaccineerd. Daarnaast is het plan om eind van deze maand te beginnen met een miljoen+ mensen per week te vaccineren. Ergens slaat het dus nergens op om met die vooruitzichten niet te versoepelen.

Ik gok het er wel op

Aan de andere kant gaan de cijfers nu de goede kant op + steeds meer mensen worden gevaccineerd. Daarnaast is het plan om eind van deze maand te beginnen met een miljoen+ mensen per week te vaccineren. Ergens slaat het dus nergens op om met die vooruitzichten niet te versoepelen.
Vakantie + slecht weer. Straks weer + 2000 besmettingen als de scholen weer open gaan. Positief denken 🙃

Welke cijfers gaan dan de goede kant op, het aantal nieuwe besmettingen, de ziekenhuisopnames en de ic-opnames zijn al ruim een maand stabiel.

Bijlagen

• D5CF0507-D9AB-4FC3-AC22-DEB8E098125A.png
    D5CF0507-D9AB-4FC3-AC22-DEB8E098125A.png
    273,7 KB · Weergaven: 34
  • 069439D7-B477-4D69-BF83-C918E71CE2A2.png
    069439D7-B477-4D69-BF83-C918E71CE2A2.png
    272,6 KB · Weergaven: 33
  • 4BD5356E-1F82-4B17-A5BB-F50EC81BFC2C.png
    4BD5356E-1F82-4B17-A5BB-F50EC81BFC2C.png
    236,6 KB · Weergaven: 35
Ja precies dit. Veel mensen al gevaccineerd of antistoffen omdat ze ziek geweest zijn, komende weken miljoenen vaccinaties, modellen die laten zien dat de ziekenhuisbezetting af blijft nemen.. Als je het zo bekijkt zou het ook raar zijn om versoepelingen niet serieus te gaan bespreken.

Besmettingen doen er niet toe zolang de ziekenhuizen niet vol stromen.
Daarbij ook nog dat 60+ nu gevaccineerd wordt, de groep die zorgt voor druk op de zorg. Al zou je 1 miljoen positief geteste kinderen hebben komen we nog niet in code zwart op de IC. Naarmate het vaccineren vordert worden besmettingscijfers minder relevant. Voor zover ze dat nog zijn met al die storingen en tijdelijk sluitingen van teststraten door slecht weer.

Besmettingen doen er niet toe zolang de ziekenhuizen niet vol stromen.
Er is wel een verband tussen besmettingen en bezetting, maar omdat er nu meer en meer kwetsbaren gevaccineerd zijn is het niet duidelijk hoe dat verband zich gaat ontwikkelen.

Een mogelijkheid zou ook kunnen zijn dat met (of zonder) versoepelingen juist de niet kwetsbare groepen, die veel meer mensen tegenkomen, zorgen voor heel veel besmettingen, wat kan zorgen dat juist de onbekende kwetsbaren binnen die en andere groepen de zorg instromen.

Nog even volhouden dus

Terug
Naar boven