XXL Nutrition

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Zit best een punt in, maar in hoeverre is dat belangrijk?

Voor een deel sluit ik niet uit dat het proberen te compenseren van het geringe risico buiten door maar lekker tegen elkaar aan te kruipen en elkaar in het gelaat te hijgen afdoende gelukt is.

Dat je het best thuisfeestjes deels kan voorkomen door buiten meer toe te staan. Wordt er buiten geen koud bier geschonken, gaan ze wel thuis drinken.

Het EK staat straks voor de deur. Dat worden thuisfeestjes van jewelste. Kan beter buiten op terras gebeuren.

Och och en nog denken dat het allemaal besmettingen in parken zijn :roflol:
Hoeveel feestjes en borrels zijn er wel niet gewoon bij mensen thuis geweest voor Koningsdag, die mensen willen een lekker koud biertje dat gaat thuis 10x beter dan alles meezeulen naar het park.
Wat zou de grootste groep zijn die thuis grote groepen uitnodigt om te gaan drinken, die 20-29 misschien?
Er is niet eens een verhoging, kijk maar op 't dashboard.

Dat je het best thuisfeestjes deels kan voorkomen door buiten meer toe te staan. Wordt er buiten geen koud bier geschonken, gaan ze wel thuis drinken.

Het EK staat straks voor de deur. Dat worden thuisfeestjes van jewelste. Kan beter buiten op terras gebeuren.
Terras is niet vergelijkbaar met wat er in parken gebeurt.

Lijkt me wel mooi een wedstrijdje mee te pakken op een terras, maar meer voor de gezelligheid. Zal wel weer veel gezeur over geluidsoverlast opleveren.

Dat zou wel uitzonderlijk dom zijn, aangezien van een boel zelftesten bekend is dat eigenlijk alleen de positieve uitslag enigszins betrouwbaar is. Er zijn veel valse negatieven.

Het zou goed kunnen dat je gelijk hebt, veel mensen zijn op zoek naar dat soort 'zekerheid'.

Dan ben je al dom als ze bij voorbaat een zelftest gaan gebruiken. De koper daarvan gaat bij een negatieve uitslag niet nog eens de teststraat in, dat zou niet logisch zijn.

Terras is niet vergelijkbaar met wat er in parken gebeurt.

Lijkt me wel mooi een wedstrijdje mee te pakken op een terras, maar meer voor de gezelligheid. Zal wel weer veel gezeur over geluidsoverlast opleveren.

Ben benieuwd tegen die tijd.

Verzamelen gaan mensen zich toch wel, punt is dat je er voor zorgt dat dit juist zoveel mogelijk in de buitenlucht gebeurt.

Een beter zichtbaar verschil.
833B7587-AB67-4766-815B-4E66EC92718F.jpeg

BA9EBA82-07F8-433D-9FA9-0C181440BF50.jpeg

Laatst bewerkt:
Het werkt eerder andersom. Iemand die negatief test met een zelftest zal niet nog eens een Corona straat inrijden.

Mensen met een positieve zelftest willen iets meer zekerheid en zullen dit via de GGD nogmaals laten checken. Daardoor kan je met minder tests in verhouding toch meer positieven gaan krijgen.
Dat is ook een mogelijkheid, het probleem is wel dat je het niet weet.

Kijk eens twee posts omhoog.
Ja. Die liet je gisteren ook zien. Toen zei je dat het vandaag wel op het dashboard te zien zou zijn.

Bij de bovenate stijgt het zo'n 15 in één dag. Bij de onderste welgeteld 8 in 5 dagen. Om precies te zijn, van 56,3 naar 64,6. Bij Mario stijgt het naar 71 ofzo. In totaal bijna het dubbele.

Die Mario zal vast een punt hebben. Maar dat hij dit nodig heeft om zijn punt te maken, maakt hem niet geloofwaardiger.

Ja. Die liet je gisteren ook zien. Toen zei je dat het vandaag wel op het dashboard te zien zou zijn.

Bij de bovenate stijgt het zo'n 15 in één dag. Bij de onderste welgeteld 8 in 5 dagen. Om precies te zijn, van 56,3 naar 64,6. Bij Mario stijgt het naar 71 ofzo. In totaal bijna het dubbele.

Die Mario zal vast een punt hebben. Maar dat hij dit nodig heeft om zijn punt te maken, maakt hem niet geloofwaardiger.
Plaatjes zijn volgens mij niet van Marino, maar van Yorick, die gebruikt zelfde data als RIVM.

Bij een van de grafieken van het RIVM die jij, volgens mij, gisteren postte heb ik geantwoord met de tekst bij de grafiek waarin staat dat deze op een andere manier tot stand komt dan de rest.
Aantal positieve testen per leeftijdsgroep door de tijd heen
Deze grafiek laat zien hoeveel mensen in een bepaalde leeftijdsgroep positief getest zijn op het coronavirus, per 100.000 inwoners. In de grafiek worden gemiddelden over de afgelopen zeven dagen getoond. Let op dat de cijfers niet overeenkomen met het aantal positief geteste mensen dat op andere plekken op deze pagina staat. Dit komt doordat de gegevens uit een andere databron komen. In dit bestand worden andere datums gebruikt, namelijk vooral de eerste ziektedag. Lees hier meer over in de cijferverantwoording.

Laatst bewerkt:
Knap... Op het dashboard staat geen hockeystick, laat staan zo extreem

Screenshot_20210506_191559_com.android.chrome_edit_423614821288.jpg

Ja plaatste het plaatje gisteren zelf en nu 1 dag later het verschil groter geworden.

Ja plaatste het plaatje gisteren zelf en nu 1 dag later het verschil groter geworden.

En wat moet ik vandaag dan zien, als 't verschil alleen maar groter is geworden?

Plaatjes zijn volgens mij niet van Marino, maar van Yorick, die gebruikt zelfde data als RIVM.

Bij een van de grafieken van het RIVM die jij, volgens mij, gisteren postte heb ik geantwoord met de tekst bij de grafiek waarin staat dat deze op een andere manier tot stand komt dan de rest.
Ah die had ik weer 's gemist. Komt op mij alleen wel over als stennismakerij, al ligt het vast wat genuanceerder

De Grote Vraag voor vandaag:

Komt er morgen weer een Catshuisoverleg en zo ja, wat kom daar uit m.b.t. stap 2 van het openingsplan. Ik schat de kans dat de sportscholen op 18 mei beperkt opengaan, gezien het OMT advies dat de instroom in de ziekenhuizen met 20% moet zijn gedaald, op <5%.

Terug
Naar boven