AndroidHealthClinic

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Het zijn kinderen.

Wat denk je nou zelf?
Dat je daar bij de selectie van de maatregelen en handhaving daarvan rekening mee moet houden.

Overigens ging mijn post over het opengaan van mbo's, hbo's en uni's, dat is iets anders dan de basisschool, daar mag je meer van verwachten, wellicht niet alles, maar wel meer.

Het zou me niet verbazen dat de gemiddelde bejaarde wel meer zorg heeft gekost dan een gemiddelde ongezonde die de pensioenleeftijd niet haalt. Dat is dus precies niet waar ik het over had.
Dan zijn we het dus toch met elkaar eens, wat dat bedoelde ik hiermee.
Belast je de zorg dan onder aan de streep niet meer dan iemand die door zijn ongezonde levensstijl zijn pensioen niet haalt?

Het Outbreak Management Team (OMT) denkt nog niet aan verdere versoepeling van de coronamaatregelen. De heropening van de scholen op 10 januari is de enige versoepeling die op korte termijn is geadviseerd. De deskundigen hopen dat er dankzij de boostercampagne eind januari ruimte is voor verdere versoepelingen.
Verdorie hé, wat een toeval toch weer dat je vanaf februari een booster nodig hebt voor je ctb

Verdorie hé, wat een toeval toch weer dat je vanaf februari een booster nodig hebt voor je ctb
Enige reden waarom ik die dus ga halen. Puur egoïsme, want voor de verspreiding van het virus blijkt vaccineren niet zo fantastisch.
Maar met code heb ik een leuker leve dan zonder.
Vind ik dat kut? Ja natuurlijk. Maar als ik straks nergens meer naartoe mag ga ik kapot..

QR blijft dan 9 maanden na laatste vaccinatie geldig. Ik ga die booster ook geen dag eerder halen dan nodig.. :roflol:

Enige reden waarom ik die dus ga halen. Puur egoïsme, want voor de verspreiding van het virus blijkt vaccineren niet zo fantastisch.
Vind ik dat kut? Ja natuurlijk. Maar als ik straks nergens meer naartoe mag ga ik kapot..

QR blijft dan 9 maanden na laatste vaccinatie geldig. Ik ga die booster ook geen dag eerder halen dan nodig.. :roflol:
Ga je straks je booster halen omdat je dan weer naar sommige plekken toe mag. Boem. Weer lock-down van een paar maanden. Heb je die prik alsnog praktisch voor niets laten zetten.

Ik heb mezelf laten vaccineren om exact die reden die jij net aandraagt. Die QR was 4 hele dagen geldig totdat deze lockdown begon. Die prik heeft me beide keren praktisch de hele week ziek in bed gekregen. Vermoed niet dat ik weer een keer 4-6 dagen koorts en barstende koppijn ga pakken voor een QR-code waar ik helft van de geldigheidsduur thuis mag van genieten.

Ach, ieder zijn afweging natuurlijk. Maar ben wel benieuwd, waar ligt voor jou de grens?

QR, wtf. rsvp!

Ach, ieder zijn afweging natuurlijk. Maar ben wel benieuwd, waar ligt voor jou de grens?
De tijd zal het leren. Blijft een afweging op het moment dat die keuze gemaakt moet worden. Mijn QR-code zou dan tot mei geldig zijn, zonder booster. Tegen die tijd maar eens zien wat de situatie is.

Ik heb mijn booster qr al binnen 😆

Je maakt het jezelf moeilijk.

Hoe kan iemand die geen zorg belast toch wel zorg belaste en hoe kan iemand überhaupt geen zorg belasten? Een tandartspraktijk afspraak of zelf het ingeschreven staan bij een huisarts is al een belasting van de zorg, een hele kleine weleens waar.
Het punt is vooral dat voor een land dat individu niet van belang is. De wet van de grote getallen geldt. Er zijn, zelfs onder meer gezonde groepen altijd mensen die zorg nodig hebben. En onder ongezonde mensen die dat minder nodig hebben. Zorgstrategie kan als beleid nooit afhangen van een paar individuen en zelfs als mensen 'gezonder gedrag' vertonen heb je gewoon te dealen met kans en pech.

Mijn opa werd ook 90 terwijl hij rookte, vertel dat maar tegen al die anderen die wél longkanker kregen. En ik ken ook een marathonloper die een hartaanval kreeg en dood neer viel, kerngezond.... tot hij dood ging.

Het is onzin om alles steeds zo individueel te maken, zo werkt het gewoon niet in een land met 17-18 miljoen op een kluitje. Al die individuen hebben effect op elkaar en groepen ook.

Het punt is vooral dat voor een land dat individu niet van belang is. De wet van de grote getallen geldt. Er zijn, zelfs onder meer gezonde groepen altijd mensen die zorg nodig hebben. En onder ongezonde mensen die dat minder nodig hebben. Zorgstrategie kan als beleid nooit afhangen van een paar individuen en zelfs als mensen 'gezonder gedrag' vertonen heb je gewoon te dealen met kans en pech.

Mijn opa werd ook 90 terwijl hij rookte, vertel dat maar tegen al die anderen die wél longkanker kregen. En ik ken ook een marathonloper die een hartaanval kreeg en dood neer viel, kerngezond.... tot hij dood ging.

Het is onzin om alles steeds zo individueel te maken, zo werkt het gewoon niet in een land met 17-18 miljoen op een kluitje. Al die individuen hebben effect op elkaar en groepen ook.
aantallen...

En ik ken ook een marathonloper die een hartaanval kreeg en dood neer viel, kerngezond.... tot hij dood ging.
Het lopen van marathons is niet gezond, zelfs het lopen van ultra's is waarschijnlijk minder slecht voor je.

Soms overlijden mensen tijdens het lopen van een marathon, dat is dan omdat een sportprestatie door de hoge inspanning een al aanwezig risco realiseert. Denk aan een aangeboren hartafwijking of andere sluimerende klacht.

De vraag is of zo iemand kerngezond is of dat er nog iets niet is opgevallen. In ieder geval een extra argument voor een sportmedische keuring voor sporters van een bepaalde leeftijd.

/out b4: een nieuwe discussie doodgaan door of met covid.

Terug
Naar boven