AndroidHealthClinic

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Je maakt het jezelf moeilijk.

Hoe kan iemand die geen zorg belast toch wel zorg belaste en hoe kan iemand überhaupt geen zorg belasten? Een tandartspraktijk afspraak of zelf het ingeschreven staan bij een huisarts is al een belasting van de zorg, een hele kleine weleens waar.
Het is inderdaad moeilijk om te praten met iemand die de originele context niet respecteert welke ging om belasting door dikke covid lijders en die je achteraf arbitraire steeds verder verwrongen definities probeert op te leggen. Zijn jouw tandarts controles wekenlange belasting op de IC? Nee dus.

Wat vinden jullie van het voorstel om deze discussie voort te zetten in het daarvoor bestemde lockdown topic?
Inmiddels zijn we alweer meer dan tien pagina's off-topic namelijk.
Je kan zo de politiek in, weer wat opgelost.

Het is inderdaad moeilijk om te praten met iemand die de originele context niet respecteert welke ging om belasting door dikke covid lijders en die je achteraf arbitraire steeds verder verwrongen definities probeert op te leggen. Zijn jouw tandarts controles wekenlange belasting op de IC? Nee dus.
Als je een specifiek aspect van de zorg bedoelt is het handig als je dat er direct bij vermeldt.

Allemaal om te zorgen dat je niemand z'n zorgstelsel belast.
Hier kan ik niet uit opmaken dat je doelde op de belasting op de IC.

Verder geen idee waar jouw klassieke definitie vandaan komt?

Uit de wetenschappelijke literatuur en onderwijs documentatie, in de tijd dat ik biologie studeerde. (pakweg 30-35 jaar terug)

Ik meen me te herinneren dat er toentertijd een soort kantelmoment was qua discussie, in hoeverre ze deze definitie los zouden gaan laten.
(Met name omdat ze hem niet 'dekkend' genoeg vonden om bepaalde fenomenen -zoals virussen- te classificeren als wel of niet levend)

Uit de wetenschappelijke literatuur en onderwijs documentatie, in de tijd dat ik biologie studeerde. (pakweg 30-35 jaar terug)

Ik meen me te herinneren dat er toentertijd een soort kantelmoment was qua discussie, in hoeverre ze deze definitie los zouden gaan laten.
(Met name omdat ze hem niet 'dekkend' genoeg vonden om bepaalde fenomenen -zoals virussen- te classificeren als wel of niet levend)
Dit was dan een volledig overbodige discussie.

Het Outbreak Management Team (OMT) denkt nog niet aan verdere versoepeling van de coronamaatregelen. De heropening van de scholen op 10 januari is de enige versoepeling die op korte termijn is geadviseerd. De deskundigen hopen dat er dankzij de boostercampagne eind januari ruimte is voor verdere versoepelingen.

Blijkbaar niet vanuit de menselijke behoefte om "dingen" in hokjes te willen en kunnen plaatsen. ;)

Mij is het om het even, een virus is een virus en het doet wat het doet, of je het nou levend of niet levend noemt.
Als we het voor bepaalde zaken op onze eigen aarde al lastig vinden om te bepalen of het leeft of niet maakt dat de zoektocht naar buitenaards leven best moeilijk.

Dat mensen nog steeds denken dat dit om volksgezondheid gaat 😂

Als we het voor bepaalde zaken op onze eigen aarde al lastig vinden om te bepalen of het leeft of niet maakt dat de zoektocht naar buitenaards leven best moeilijk.

Als je jezelf beperkt tot een dergelijk "aards" menselijk referentiekader misschien wel, maar als je het kader verbreed naar bijvoorbeeld "buitenaardse entiteiten" dan zie ik het probleem echt niet. Soms zijn zaken zo moeilijk als dat we ze zelf maken.
Hokjesdenken in die zin heeft zijn nut, maar creëert zeker ook bepaalde beperkingen.

/out deze discussie hoort niet thuis in dit topic-hokje vrees ik :D

Blijkbaar niet vanuit de menselijke behoefte om "dingen" in hokjes te willen en kunnen plaatsen. ;)

Mij is het om het even, een virus is een virus en het doet wat het doet, of je het nou levend of niet levend noemt.
Je verstand is soepel, getuige deze uitspraak. Denk dat de functionele beschrijving van leven uit je tweede zin behoorlijk overeenkomt met de werkelijkheid.

Er wordt vaak gezegd dat "statistisch gezien", en daar wordt dan de formule van Hoyle mee bedoeld, er buitenaards leven moet zijn. Echt statistisch gezien (logarithmic prior) is er hoogstwaarschijnlijk geen ander intelligent leven dan hier op aarde.

Als je een specifiek aspect van de zorg bedoelt is het handig als je dat er direct bij vermeldt.
Nee, als je in tegenstelling tot de context in een post over corona in een topic over corona waarop je reageerde het opeens over de tandarts wil gaan hebben dan had je dat in jouw vraag moeten vermelden. Dat deed je niet alleen niet maar je noemde zelf ook nog de IC.

Overigens ligt het dan nog niet voor de hand dat een langer leven voorbij de pensioenleeftijd ook meer tandartsbezoeken zou hebben. Denk maar even na hoe dat kan.

Maar er zijn echt mensen zo gezond dat ze verjaren en heel hun leven geen belasting op de zorg vormen. Het zal een extreme uitzondering zijn dat iemand voor altijd zo gezond en fit blijft doen, maar ik beschreef dus zo'n uitzondering.

Het zou me niet verbazen dat de gemiddelde bejaarde wel meer zorg heeft gekost dan een gemiddelde ongezonde die de pensioenleeftijd niet haalt. Dat is dus precies niet waar ik het over had.

Leven definiëren heeft geen enkele zin en lijkt teveel op de discussie hoeveel engelen er op een speldenknop pasten.
Ah ok, ik was vooral benieuwd hoe het paste in de moderne en verouderde definities die je noemde en hoe formeel die waren.

Terug
Naar boven