XXL Nutrition

Wanneer gaan de sportscholen weer open?

Peiling Peiling Wanneer gaan de sportscholen weer open?

• Totaal stemmers
    37
Ik geloof simpelweg niet dat de sportscholen weer opengaan.

Als de overheid besluit de maatregelen te versoepelen, gaan er eerst belangrijkere voorzieningen open: scholen en horecagelegenheden. De laatstgenoemde heeft ook een aanzienlijk aandeel in de economie.
Sinds wanneer is zuipen belangrijker dan sporten?

Kroeg heropenen is ook praktisch gezien veel lastiger dan een sportschool, wil je aan de RIVM richtlijnen voelden, lijkt mij.
Denk eerder aan restaurants en dat soort dingen. Kroegen gaan ook nog wel even duren denk. En mochten ze wel open gaan heb je een dikke party met je 2 beste vrienden 😂

Denk persoonlijk dat de gyms pas als laatste zullen open gaan, zelfs na de horeca. Er zullen gyms zijn die de veiligheid beter kunnen garanderen dan andere maar men zal toch op safe spelen. Hoe gaat men kunnen vermijden dat de mensen kris kras door elkaar zullen lopen in de gyms. Om dan nog te zwijgen over elk toestel dat ontsmet moet worden na gebruik. Dat was nu al zo wel in de basic fit maar nu denk ik niet dat men de mensen de gecontamineerde toestellen constant gaat laten ontsmetten met mogelijks corona zweet. Hoe gaat men dat trouwens controleren dat de bezoekers 14 dagen symptoomvrij zouden zijn. Zie mij zelf ook niet squatten met een mondmasker op, al was het maar om anderen niet te besmetten.

ga er maat van uit dat je pas eind juli ,begin augustus kunt gaan trainen ,en dan nog onder strikte voorwaarden

(mondkapje ,1,5 mtr afstand ,maximum aan het aantal mensen ect)

Denk persoonlijk dat de gyms pas als laatste zullen open gaan, zelfs na de horeca. Er zullen gyms zijn die de veiligheid beter kunnen garanderen dan andere maar men zal toch op safe spelen. Hoe gaat men kunnen vermijden dat de mensen kris kras door elkaar zullen lopen in de gyms. Om dan nog te zwijgen over elk toestel dat ontsmet moet worden na gebruik. Dat was nu al zo wel in de basic fit maar nu denk ik niet dat men de mensen de gecontamineerde toestellen constant gaat laten ontsmetten met mogelijks corona zweet. Hoe gaat men dat trouwens controleren dat de bezoekers 14 dagen symptoomvrij zouden zijn. Zie mij zelf ook niet squatten met een mondmasker op, al was het maar om anderen niet te besmetten.
Virus wordt niet overgedragen door zweet.

''Sportscholen: geen groepslessen meer
De sportscholen willen op korte termijn weer open. Algemeen directeur Ronald Wouters van Branchevereniging NL Actief schreef een brief aan verschillende ministers om daarvoor te pleiten. Juist in deze tijd dragen sportscholen bij aan een gezonde leefstijl en een betere weerstand, stelt Wouters. Hij benadrukt wel de noodzaak van maatregelen om veilig te kunnen sporten. Dus geen groepslessen meer voor sportscholen en fitnesscentra, het voortdurend desinfecteren van de apparaten en verplicht reserveren voor klanten die willen sporten.

Pim Lexmond, eigenaar van vier sportscholen in Zeeuws-Vlaanderen, denkt dat het eenvoudig is die maatregelen door te voeren. ‘Als we alle apparaten uit elkaar zetten en een maximum aantal mensen naar binnen laten, denk ik dat het niet moeilijk zal zijn anderhalve meter afstand te bewaren.’ Voor zijn bedrijf is het van groot belang dat Lexmonds klanten weer kunnen sporten. Het overgrote deel is vooralsnog loyaal en betaalt het abonnement door. ‘Maar als we nog een paar maanden dichtblijven, zal die groep steeds kleiner worden. Als ik mijn klanten maar een beetje perspectief kan geven.’
'

Laatst was Ronald Wouters in een praatprogramma waarin hij toelichtte hoe volgens hem het openen van de sportscholen in de anderhalve-meter-samenleving eruit zou moeten zien. Ik kan mij niet meer herinneren in welk programma dit was. Wel de moeite waard om even terug te kijken.
Toevallig iemand dit dat ook gezien heeft en nog wel herinnert in welk programma dat was? :)

Terug
Naar boven