Fitness Seller

wanneer nou echt roamingkosten?

Onslow

Gelsenkirchen
Elite Member
Challenge x5
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
7.124
Ik woon net over de grens in Duitsland. Af en toe krijg ik een "welkom in Duitsland" smsje met de tarieven voor bellen. Mijn tel. staat dan ook duidelijk in de roaming modus.
Deze gaat er pas af wanneer ik ook echt een km of 10 in Nederland zit. Andersom staat hij in Duitsland dus zelden op roaming, dus kan ik gewoon bellen naar nl.
Toch blijkt iedere keer weer dat ik in het buitenland gebeld heb. Welliswaar voor een euro of 15 maar toch zonde.
Nu hoorde ik van een vriend dat ook al staat er niet altijd roaming, zodra er verbinding vanuit Duitsland gemaakt wordt er af en toe toch kosten aan verbonden worden. Dit zou dus betekenen dat ik nooit echt zal weten of ik wel of niet in roaming aan het bellen ben, iemand enig idee of dat zou kunnen?
Ik zou het natuurlijk kunnen uittesten door 112 te bellen en te luisteren in welke taal er opgenomen wordt maar dat neem ik nog in overweging.

je mag niet zomaar 112 bellen.

nee hoor je, als je roaming aan staat, dan klikt hij vanzelf aan. Ik zal vorig jaar in de camper net over de grens en ik kon ook gewoon nog internetten:D

Je kunt toch gewoon naar je telefoon instellingen gaan. Dan eventjes automatisch netwerk zoeken uitzetten vastzetten op bijv vodafone nl. Alleen als je dan verder buitenland ingaat bereik weg. Doe ik wel vaak :)

instellen op handmatig netwerk selecteren...

ergens op je scherm krijg je toch wel te zien op welke provider zijn netwerk je zit?

• Topic Starter Topic Starter
ja er staat t-mobile.nl in beeld. terwijl ik in duitsland ben. En ik bel echt alleen als dat er staat en toch hoge rekeningen ivm bellen en gebeld worden buitenland. Dus kan hij niet toch overspringen zodra je gaan bellen?

ik heb ingesteld;

- netwerk handmatig kiezen
- roaming uit

zo kom ik nooit voor vervelende kosten

mocht ik evt in duitsland wel moeten bellen of internetten, kan ik het vrij simpel weer aanzetten.

• Topic Starter Topic Starter
heb ik nu ook gedaan. alleen heb ik geen optie om roaming uit te zetten. Hopelijk is dit voldoende.

Terug
Naar boven