MuscleMeat

Wat als je erge trek krijgt?

iets met veel volume..
Aardbijen, banaan, rijstwafels of een combinatie van de vorige

En vetpercentage heeft iets te maken met je honger?
Als je ''hele erge trek'' krijgt, is er gewoon iets mis met je schema.
Of je nu cut met 6% of met 20%
Was het maar zo'n feest. Ja vetpercentage heeft er iets mee te maken. Hoe lager hoe meer hormonen zoals grehlin (en een heel aantal anderen) gaan werken om je signalen te geven weer te eten.

Was het maar zo'n feest. Ja vetpercentage heeft er iets mee te maken. Hoe lager hoe meer hormonen zoals grehlin (en een heel aantal anderen) gaan werken om je signalen te geven weer te eten.

Purschuim eten. Perfecte maagvulling

Dan heb ik dat inderdaad verkeerd, daar had ik niet aan gedacht ;) (de hormonen)

Misschien had ik teveel aannames. TS is 80 kg.
Ik ging er sowieso vanuit dat hij niet op 6% staat, want als dat zou zijn, zou hij zelf wel een antwoord op de vraag weten (mijn aannames).

Gewoon lekker rukken dan toch?:rolleyes:

zou gewoon een stuk fruit of groente doen, zoals hierboven gezegd helpt aardbeien mij ook altijd het hongergevoel weg te krijgen

Dan heb ik dat inderdaad verkeerd, daar had ik niet aan gedacht ;) (de hormonen)

Misschien had ik teveel aannames. TS is 80 kg.
Ik ging er sowieso vanuit dat hij niet op 6% staat, want als dat zou zijn, zou hij zelf wel een antwoord op de vraag weten (mijn aannames).
:)

Het is niet alleen bij 6% natuurlijk, hoe lager en langer hoe erger het word afhankelijk voor je gevoeligheid. Maar het kan wel met voeding beperkt worden, ik geloof met high protein moderate fat en carb cycling, alleen ik weet niet of dat op lange termijn blijft werken. Ga ik proberen.

Mijn ervaring is namelijk zelfs dat het na een tijd zo psychologisch kan zijn dat ik alleen maar aan eten dacht zelfs na een refeed met extra gesnoep en nog een dubbele extra maaltijd erbovenop, dan sta je op ontploffen en heb je nog steeds zin om te eten.

:)

Het is niet alleen bij 6% natuurlijk, hoe lager en langer hoe erger het word afhankelijk voor je gevoeligheid. Maar het kan wel met voeding beperkt worden, ik geloof met high protein moderate fat en carb cycling, alleen ik weet niet of dat op lange termijn blijft werken.

Mijn ervaring is namelijk zelfs dat het na een tijd zo psychologisch kan zijn dat ik alleen maar aan eten dacht zelfs na een refeed met extra gesnoep en nog een dubbele extra maaltijd erbovenop, dan sta je op ontploffen en heb je nog steeds zin om te eten.

Vandaar dus dat ik voedingsschema noemde. Misschien ga ik er (onterecht) teveel vanuit dat iemand met zo'n vraag een slecht voedingsschema heeft :o

Wel irritant als dat gebeurt ja :o Dan is dat inderdaad psychologisch geworden.

Vandaar dus dat ik voedingsschema noemde. Misschien ga ik er (onterecht) teveel vanuit dat iemand met zo'n vraag een slecht voedingsschema heeft :o
Het voorbeeld wat ik noem helpt ook maar tijdelijk.

Wat vind jij dan een goed of slecht voedingsschema? Want wat ik over macros meldde zegt nog weinig.

Het voorbeeld wat ik noem helpt ook maar tijdelijk.

Wat vind jij dan een goed of slecht voedingsschema? Want wat ik over macros meldde zegt nog weinig.

Uitgaande van cutfase;
Een goed voedingsschema vind ik een schema met voedingsmiddelen die je lang een verzadigd gevoel geven en aangepast is aan jou als persoon.
Als je bijvoorbeeld 2 uur na je maaltijd al hele erge trek krijgt, maar je volgende maaltijd is pas 3 uur later, kan je beter je schema aanpassen aan die behoefte (niet méér eten, gewoon anders eten) dan dat je je eigen moet forceren om niet te eten of om iets 'extra's' te eten, wat weer het tekort verkleint.

Glaasje (choco)melk stilt soms ook de honger (howel de macro's voor chocomelk wellicht niet in ieders voedingsschema past).

tussen mijn ontbijt, lunch en avondeten eet ik 2 manderijnen en 1 banaan als tussendoortje om mijn metabolisme goed draaiende te houden. het ligt er ook aan of je in een bulk zit of cut. voor een bulk zou ik een zwaarder tussendoortjes nemen, hand vol noten oid.

tussen mijn ontbijt, lunch en avondeten eet ik 2 manderijnen en 1 banaan als tussendoortje om mijn metabolisme goed draaiende te houden. het ligt er ook aan of je in een bulk zit of cut. voor een bulk zou ik een zwaarder tussendoortjes nemen, hand vol noten oid.
tCp90.gif

Met een goed schema merk ik dat ik eigenlijk geen honger heb in de cut, of thans geen buien dat ik ga lopen 'zoeken' naar eten. Het is gewoon goed verdeeld allemaal. Begin ik trek te krijgen, dan neem ik een kop koffie, een halve liter water, of.. als het echt heel erg is en meestal 's avonds... dan ga ik naar bed :)

Terug
Naar boven