Fitness Seller

Wat doe ik fout? 6 weken cutten, 0% vet eraf!

veel succes met de cut man

Sinaasappel eruit. Vitamine C-pil erin.

Brood schrappen.

Ziet er al stukken beter uit, alleen vind ik het nog altijd te weinig vet.
Om 9 uur zou ik het volkoren brood eruit doen, en vervangen voor iets van vetten. 40 gr ongezoute noten (is ongeveer gelijk aan kcal van 3 snee brood).
En sinaasappel naar ontbijt verplaatsen.

In je eerste voedingsschema in de eiwittengehalte van een banaan 7 en bij de nieuwe schema is dat ineens 2. (?)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
scherp Fikret!

klopt, zal het aanpassen!
late reactie btw, 03:53 ;)

• Topic Starter Topic Starter
En de 3 boterhammen met 3 plakken kipfilet
vervangen voor 2 boterhammen met 4 plakken kipfilet?

(Overbodige) koolhydraten. Men kan beter meer groenten nemen en die goed over de dag verdelen.
Je kan ook vetverbranden met koolhydraten in je dieet hoor.
Alleen zijn er betere alternatieven voor volkorenbrood zoals havermout en zilvervliesrijst.

Alleen zijn er betere alternatieven voor volkorenbrood zoals havermout en zilvervliesrijst.

Dat kan. Maar als je echt veel vet wil verbranden dan zou je enkel koolhydraten dienen te nemen genoeg om je fitnessprogramma goed te kunnen blijven uitvoeren. Ik denk dat voor de meesten 100 gram koolhydraten per dag genoeg zal zijn.

(Overbodige) koolhydraten. Men kan beter meer groenten nemen en die goed over de dag verdelen.

Ik snap ook niet hoe mensen aan het idee komen dat je brood MOET schrappen in de cut. Er zijn inderdaad betere alternatieven zoals havermout en zilvervliesrijst, maar afvallen is een kwestie van meer kcals verbranden dan naar binnen werken... of je dat met of zonder brood doet maakt echt niet uit ;)

Ik snap ook niet hoe mensen aan het idee komen dat je brood MOET schrappen in de cut. Er zijn inderdaad betere alternatieven zoals havermout en zilvervliesrijst, maar afvallen is een kwestie van meer kcals verbranden dan naar binnen werken... of je dat met of zonder brood doet maakt echt niet uit ;)

Dat maakt wel degelijk wat uit. Hoe minder koolhydraten hoe meer het lichaam de neiging heeft om de energievoorziening uit vet en eiwit te laten komen. Het is niet enkel een kcals kwestie.

Dat kan. Maar als je echt veel vet wil verbranden dan zou je enkel koolhydraten dienen te nemen genoeg om je fitnessprogramma goed te kunnen blijven uitvoeren. Ik denk dat voor de meesten 100 gram koolhydraten per dag genoeg zal zijn.

En waarom mogen die 100 gram koolhydraten niet uit brood komen?
En dan nog iets, 100 gr koolhydraten mag misschien genoeg zijn voor je ''fitnessprogramma'', maar is het ook voldoende om goed te herstellen NA je training?

Ik vind je hele redenering een beetje kort door de bocht. Ik ben naar 9% gecut op 400 gram koolhydraten per dag met volkorenbrood haha ;)

Nogmaals, het gaat om de verhouding tussen kcals in en kcals out.

Dat maakt wel degelijk wat uit. Hoe minder koolhydraten hoe meer het lichaam de neiging heeft om de energievoorziening uit vet en eiwit te laten komen. Het is niet enkel een kcals kwestie.

Oja, dus als mijn dagelijkse verbruik 4000 kcals is, en ik eet per dag enkel 1000 gr koolhydraten (4000 kcals) kom ik aan in gewicht?
Natuurlijk zal je lichaam overschakelen op een andere energiebron als er niet genoeg koolhydraten gegeten worden, maar je lichaam schakelt al over naar een andere energiebron bij een kcals tekort (ongeacht of dat tekort uit eiwitten, koolhydraten of vetten komt).

Doei :wave:

Laatst bewerkt:
En waarom mogen die 100 gram koolhydraten niet uit brood komen?
En dan nog iets, 100 gr koolhydraten mag misschien genoeg zijn voor je ''fitnessprogramma'', maar is het ook voldoende om goed te herstellen NA je training?

Ik vind je hele redenering een beetje kort door de bocht. Ik ben naar 9% gecut op 400 gram koolhydraten per dag met volkorenbrood haha ;)

Nogmaals, het gaat om de verhouding tussen kcals in en kcals out.

Dat is mooi. Maar degene die deze draad heeft gestart heeft in zes weken tijd 0% vet verloren in zes weken tijd en dan kan het lonen om rigoreuze maatregelen te nemen. Dan is het niet verkeerd dat het lichaam leert dat je ook uit andere dingen als koolhydraten energie kunt halen.

Dat dacht ik dus ook :).

Dat is mooi. Maar degene die deze draad heeft gestart heeft in zes weken tijd 0% vet verloren in zes weken tijd en dan kan het lonen om rigoreuze maatregelen te nemen. Dan is het niet verkeerd dat het lichaam leert dat je ook uit andere dingen als koolhydraten energie kunt halen.

Als hij geen gewicht verliest verbruikt hij gewoon niet meer dan hij binnen krijgt. Tenzij zijn lichaam in een starvation modus zit, maar dat leek mij niet het geval ;)

Ik wil maar even aangeven dat low carbs geen must is om vet te verbranden.

Kerel zat op 2000 kcal, met 5 keer in de week krachttraining en 5 keer in de week cardio. Ik denk dat dat een grote fout is geweest.

---------- Toegevoegd om 13:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

Als hij geen gewicht verliest verbruikt hij gewoon niet meer dan hij binnen krijgt. Tenzij zijn lichaam in een starvation modus zit, maar dat leek mij niet het geval ;)
Volgens mij wel :o

Eet de topic starter dan niet gewoon te veel kcal ?

Terug
Naar boven