XXL Nutrition

Wat doe ik fout? 6 weken cutten, 0% vet eraf!

Kerel zat op 2000 kcal, met 5 keer in de week krachttraining en 5 keer in de week cardio. Ik denk dat dat een grote fout is geweest.

O, in dat geval kan het inderdaad zijn dat hij te weinig eet en zijn lichaam daar tegen protesteert door zoveel mogelijk vet vast te houden (starvation modus), en in het ergste geval aardig wat spiermassa gaat aanspreken voor energie.

Eet de topic starter dan niet gewoon te veel kcal ?

Ja. 2.439 kcal per dag. 239 gram eiwitten, 42,5 gram vetten en 257 gram koolhydraten. In zo'n geval geef ik het advies om de koolhydraten naar beneden te brengen. En een van de manieren om die koolhydraten naar beneden te brengen is om brood te schrappen.

Ik ben niet anti-brood. Begrijp me goed.

Ja. 2.439 kcal per dag. 239 gram eiwitten, 42,5 gram vetten en 257 gram koolhydraten. In zo'n geval geef ik het advies om de koolhydraten naar beneden te brengen. En een van de manieren om die koolhydraten naar beneden te brengen is om brood te schrappen.

Ik ben niet anti-brood. Begrijp me goed.

Oke ;).

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk zelf ook dat ik te weinig at. Vandaar dat ik maar niets verbrand.
Ik heb in ieder geval het schema aangepast en ga ipv 5x 30 minuten fietsen, 5x 30 minuten hardlopen.

Het volkorenbrood wil ik toch blijven pakken aangezien ik op het werk geen mogelijkheid zie om rijst mee te nemen.

thnx voor jullie reacties!

---------- Toegevoegd om 14:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:26 ----------

OscarO, ik ben nu al ongeveer 100 gram in koolhydraten gezakt ten opzichte van mijn vorige eetschema.

Indien ik dus geen rijst etc mee neem rond 0900 en 1230, is het dan beter om meer kipfilet te pakken ipv brood?

OscarO, ik ben nu al ongeveer 100 gram in koolhydraten gezakt ten opzichte van mijn vorige eetschema.

Indien ik dus geen rijst etc mee neem rond 0900 en 1230, is het dan beter om meer kipfilet te pakken ipv brood?

Ja, en groenten. Eiwitten krijg je voldoende binnen.

Bak of kook je die kipfilet? Uit het schema wordt dat namelijk niet duidelijk. In een goed voedingsschema staat ook de olie waar je vlees in bakt. Je zit op 42,5 gram vet. Er kunnen best nog wat goede vetten(olijfolie, noten) bij.

met kipfilet bedoel ik beleg.
Dus plakjes kipfilet.......

Vet moet iets hoger en koolhydraten rond 150gr per dag houden. Bronnen zijn best bruine rijst en havermout/brinta.

Snelle suikers vermijden.

Vervang dat fietsen eens door lopen of roeien.

Aan het aantal kcals te zien moet je toch wel iets afvallen.

Voor het vet kan je omega 3 capsules aanschaffen en daar een 6gr per dag van slikken. Geen mct olie of andere vetten toevoegen behalve omega 3.

jup dat doe ik ook iedere morgen zo'n omega3-pil zeker een aanrader voor de gezonde vetten

jup dat doe ik ook iedere morgen zo'n omega3-pil zeker een aanrader voor de gezonde vetten

Ja, maar 6 gram per dag aan visoliecapsules is nogal duur. Dan ben je goedkoper uit als je je goede vetten uit olijfolie, zaden en noten haalt en het aantal visoliecapsules tot 2 à 3 per dag beperkt.

Ja, maar 6 gram per dag aan visoliecapsules is nogal duur. Dan ben je goedkoper uit als je je goede vetten uit olijfolie, zaden en noten haalt en het aantal visoliecapsules tot 2 à 3 per dag beperkt.

ja dat is waar
mijn ouders betalen het zodus :p
denk je dat ik er meer als 1 zou mogen nemen? (voor vetten bedoel ik)

Ik heb Omega 3 pillen gehad, maar ik liet er alleen maar visboeren door.
Je moet er ook minimaal 6 per dag pakken wil het nut hebben?

Ik heb Omega 3 pillen gehad, maar ik liet er alleen maar visboeren door.
Je moet er ook minimaal 6 per dag pakken wil het nut hebben?

Nee, in principe heeft 1 per dag al nut. 2 à 3 is beter. En als je ouders de capsules betalen slik er dan maar gerust 6. Visoliecapsules worden gezuiverd en zijn om die reden gezonder dan vette vis, die vaak te hoge concentraties PCB's en cadmium bevatten.

Nee, in principe heeft 1 per dag al nut. 2 à 3 is beter. En als je ouders de capsules betalen slik er dan maar gerust 6. Visoliecapsules worden gezuiverd en zijn om die reden gezonder dan vette vis, die vaak te hoge concentraties PCB's en cadmium bevatten.

kheb et is gebraagt en het zijn speciale cazpsules met een zeer hoge concentratie

visolie capsules zie ik als supplementatie.
Eerst voeding in orde, je dan pas bezighouden met supplementen.

In plaats van dat mierengeneuk (no offense) over welke kh bron, zou ik eerst maar eens gaan kijken naar je werkelijke behoefte. Volgens mij zit je hier al tijden ver (!) onder te eten...
Dan kun je leuk kleine aanpassingen gaan maken, maar als stofwisseling zodanig gezakt is dat je met 2000 kcal i.c.m al die lichaamsbeweging niet afvalt, kom je nooit ergens.

Ik zou zeggen, ga eerst eens normaal op onderhoud eten, al is het maar voor een paar weken. En ga dan langzaam je kcal verlagen en langzaam je cardio opvoeren.
Zal waarschijnlijk niet mee vallen om opnieuw te beginnen. Maar anders durf ik te wedden hoeveel % vet je de komende 6 weken gaat verliezen... Om nog maar te zwijgen over het spierverlies.

Succes! :thumbs:

Terug
Naar boven