Fitness Seller

Wat doen met alleen judo ervaring? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gewoon een bokstraining is onschuldig voor je hersenen. Sparren heb ik mijn vraagtekens bij, al kan je ook afspreken (met je partner) om alleen lichaamsstoten uit te voeren.

Er zijn ook clubs waar je niet hoeft te sparren. Maar ik zie het probleem niet met licht sparren.
 
Boksen zonder te sparren. Daar zie ik het nut niet van in. Wat ga je dan doen in een boksclub? En tegenwoordig is dat toch met hoofdbescherming.
 
Boksen zonder te sparren. Daar zie ik het nut niet van in. Wat ga je dan doen in een boksclub? En tegenwoordig is dat toch met hoofdbescherming.

Waarom niet? Ik zie het probleem niet. Bij ons in de club waren er die dit liever niet deden.

Als je gaat boxen om wat bezig te zijn waarom moet je dan persé sparren? Er zijn veel andere vechtsporten waar ze dit ook niet doen.

In veel clubs geweest en daar heb ik geen hoofdbescherming gezien.

ik spar zelf liever wel,omdat je daar ook veel uit leert. Maar zie niet in waarom iemand MOET sparren of anders dan maar moet gaan breien of kantklossen ofzo.
 
Laatst bewerkt:
je hebt toch al die boks cardio shit ,tenminste bij Basic Fit wel ,alle bewegingen en stoten van het boksen leren zonder de pijn
 
Boksen zonder te sparren. Daar zie ik het nut niet van in. Wat ga je dan doen in een boksclub? En tegenwoordig is dat toch met hoofdbescherming.
Hoofdbescherming helpt geen reet tegen hersenbeschadiging.

Ik boks zelf redelijk fanatiek, maar hersenbeschadiging is wel iets dat je in gedachte moet houden. Natuurlijk zal het bij de amateurs meevallen en er wordt snel ingegrepen bij wedstrijden, maar gezond is het echt niet. Wel een fantastische, maar hele moeilijke sport, ik kan er bijvoorbeeld nog steeds niets van na een aantal jaar trainen.

Als ik kijk naar de wensen van TS, zou ik voor BJJ gaan.
 
Hoofdbescherming helpt geen reet tegen hersenbeschadiging.

Ik boks zelf redelijk fanatiek, maar hersenbeschadiging is wel iets dat je in gedachte moet houden. Natuurlijk zal het bij de amateurs meevallen en er wordt snel ingegrepen bij wedstrijden, maar gezond is het echt niet. Wel een fantastische, maar hele moeilijke sport, ik kan er bijvoorbeeld nog steeds niets van na een aantal jaar trainen.

Als ik kijk naar de wensen van TS, zou ik voor BJJ gaan.

is ook niet naar de zin van TS imo. neen bjj is geen judo. Maar judo vind hij wat knuffelen. Dan zal hij BJJ wat liggen vinden volgens mij.
 
Back
Naar boven