AndroidHealthClinic

wat doen om in zeldzame vrije tijd in vorm te blijven

Kooos

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
73kg
Hallo,
Vanwege drukte met werk en school heb ik de laatste tijd niet veel tijd vrij om actief te sporten. Ik wil natuurlijk wel in goede vorm blijven. Ik heb vooral doordeweeks wel elke dag een halfuurtje vrij die ik zou kunnen benutten om te sporten.
Mijn vraag is hoe ik deze tijd het beste kan invullen.

Ik heb 2 losse halters met genoeg gewichten en evt. een Christopeit SP-10 op zolder staan maar daar ben ik niet zo’n fan van.
Mijn doel is niet om eruit komen te zien als een echte doorgewinterde bodybuilder ( dat kan natuurlijk ook niet, als ik zo weinig sport) maar ik wil gewoon beetje afgetraind blijven en daarbij een beetje kracht opbouwen.

Nu doe ik vaak in dat halfuurtje paar setjes push-ups en wat sit-ups.
Wat raden jullie aan? Dit volhouden of uitbreiden met dips en pullups? Of extra dumbbell curls oid?

Tips zijn welkom!:)

Yooo koosjeeh,

Je wil in vorm blijven. Wat versta je daar onder?
Want wat daar op dit forum onder verstaan wordt is zo buf mogelijk met een laag vetpercentage.
De beste manier om dat te bereiken is zware lifts en veel eten.
Maar daar gaat tijd en discipline in zitten en is ook niet overmorgen al voormekaar.

Als je gewoon fit wil blijven, beetje conditie op pijl houden dan is gewoon push ups, optrekken en wat hardlopen/fietsen genoeg.

Welke van de twee je ook nastreeft. In ieder geval moet je voeding goed anders kun je trainen tot je dr bij neer valt maar dan wordt het nooit wat.
Begin meer proteine te eten minder vette hap en snoep.

Een schema maken gericht op de compounds, aangezien je toch een halter hebt en losse gewichten. Het zou bijvoorbeeld zoiets kunnen zijn:

Dag 1: Schouders + biceps
Dumbbell MP: 4 x 8
Side raises: 4 x 10
Lateral rear raises: 4 x 10
Dumbbell curl: 3 x 10
Hammer curl: 3 x 12

Dag 2: Rug + traps
Optrekken: 4 x 10 a 15 met bodyweight
Dumbbell DL: 4 x 6 a 8
Db row: 4 x 12
DB shrugs: 4 x 12

Dag 3: Rust, doe wat cardio als je persee iets wilt doen

Dag 4: Borst + triceps
Dumbbell benchpress of floorpress: 4 x 8
Dumbbell flies: 4 x 10
Dips: 4 x 12, desnoods dumbbell tussen je benen
Overhead db extensions: 3 x 12
Pushups: 3 x tot falen

Dag 4: Benen
Squats met db's: 4 x 10
Lunges: 4 x 12
Lying legcurl met db tussen je voeten: 4 x 15
Standing calf raises: 3 x 12

En vooral op je voeding letten, want met wat pushups en situps kom je nergens wat massa en hypertrofie betreft!

Terug
Naar boven