AndroidHealthClinic

Wat eet je nu?

Kwark met lijnzaad en noten, tha usual ;)

bordje aardappelen opgewarmd in de magnetron, niet te vreten!
daarna gelukkig nog 2 boterhammetjes kaas en een glas melk :)

kip
het is nooit te laat voor kip
/haat aan alle kwarketers

6 spiegel eieren, 4 sneden brood, litertje halfvolle melk. Mega vreetaanvallen laatste dagen.

10:15 {Vlak na de tandarts die een dik uur heeft lopen beunen daar}

3 Volkorenbrood
100 Gram Pagasius
TomatenPure

12:30
3 Volkorenbrood
120 Gram Haring
Tomatenpuree + Uitjes

6boterhammen met kaas

Salade van kip, paprika, ijsbergsla met een dressing van pesto, appelazijn en oregano. Met wat geroosterde pompoenpitten

Een heerlijk stokbroodje met 2 eieren, plakje kaas en een plakje kipfilet :)

Daarna 2 sneetjes bruinbrood met 2 plakken kipfilet

Salade van kip, paprika, ijsbergsla met een dressing van pesto, appelazijn en oregano. Met wat geroosterde pompoenpitten

Wazzup, ik vraag me iets af. Aangezien je kennis gok ik zomaar dat jij toch wel een structuur, of richtlijn, voor je eten hebt. Zou je hier iets over willen vertellen?

Persoonlijk ben ik opgegroeid met een moeder die altijd zeer gevarieerd en uitgebreid kookt (weinig aardappelen met vlees). De gemiddelde BB schema's staan mij ergens dan ook niet zo aan, droge rijst met kip is niet mijn ding. Ik snap dat wanneer je traint om snel gespierd te worden zolang je nog jong bent deze weg goede resultaten kan opleveren. Maar ik zie trainen als iets dat ik mijn hele leven consistent wil volhouden. Ik gooi dan ook liever een pak groente, kruiden en saté saus bij die rijst en kip om er wat lekkers (en gezonds) van te maken.

Ik denk ook niet dat zo'n dieet, zeker op de lange termijn, veel nadelen zal opleveren qua spiergroei, wellicht zelfs voordelen. Sowieso zal je na een langere tijd trainen minder eiwitten nodig hebben om voor voldoende spiergroei te zorgen, waardoor je je ook meer kan permiteren. Verder vind ik alles tot in detail bijhouden ook wat lastig (zeker als je dit jaren zou moeten doen) en wordt nog lastiger naarmate je kookt zoals jij.

Ik zou daarom graag van je horen wat je 'strategie' is zodat ik ook een goede middenweg kan vinden tussen lekker, gezond en adequaat (of meer dan) voor training doeleinden. :) Ik vraag het maar even hier want ik denk dat anderen het ook wel interessant vinden.

Een goed lap biefstuk met aardappelen en broccoli ;)

Daarna studeren voor de examens...

Stapel Pannenkoeken met appel.

2 MEGA vlees loempiaas van de chinees

250gr pasta met gebakken champignons, restje tomatensaus, verkruimelde vegetarische sojaburger, fettablokjes, olijfolie, bouillonpoeder en kruiden.

- 200 gram vette kaas
- een halve kip
- 1 tomaat en sla
- 5 worsten uit bokaal
- mayonaise en mosterd

...

Wazzup, ik vraag me iets af. Aangezien je kennis gok ik zomaar dat jij toch wel een structuur, of richtlijn, voor je eten hebt. Zou je hier iets over willen vertellen?

Persoonlijk ben ik opgegroeid met een moeder die altijd zeer gevarieerd en uitgebreid kookt (weinig aardappelen met vlees). De gemiddelde BB schema's staan mij ergens dan ook niet zo aan, droge rijst met kip is niet mijn ding. Ik snap dat wanneer je traint om snel gespierd te worden zolang je nog jong bent deze weg goede resultaten kan opleveren. Maar ik zie trainen als iets dat ik mijn hele leven consistent wil volhouden. Ik gooi dan ook liever een pak groente, kruiden en saté saus bij die rijst en kip om er wat lekkers (en gezonds) van te maken.

Ik denk ook niet dat zo'n dieet, zeker op de lange termijn, veel nadelen zal opleveren qua spiergroei, wellicht zelfs voordelen. Sowieso zal je na een langere tijd trainen minder eiwitten nodig hebben om voor voldoende spiergroei te zorgen, waardoor je je ook meer kan permiteren. Verder vind ik alles tot in detail bijhouden ook wat lastig (zeker als je dit jaren zou moeten doen) en wordt nog lastiger naarmate je kookt zoals jij.

Ik zou daarom graag van je horen wat je 'strategie' is zodat ik ook een goede middenweg kan vinden tussen lekker, gezond en adequaat (of meer dan) voor training doeleinden. :) Ik vraag het maar even hier want ik denk dat anderen het ook wel interessant vinden.

Mijn strategie: Ik geloof alleen in macro's.

De een neemt een slok olijfolie en maakt zijn kip klaar in de magnetron.
Ik maak gegrilde kip met pesto salade met extra veel groente.

Pesto is gemaakt van olijfolie, dus wat is het verschil ? (ok afgezien van de pijnboom noten en de basilicum en wellicht wat knoflook en de parmezaanse kaas dan :)) Maakt die misschien 2% afwijking echt uit... niet als je die 2% gewoon mee rekent en ergens anders compenseert (2 slierten spaghetti minder of zo).

Persoonlijk zou ik na een dag van kip en broccoli me al dood vervelen, laat staan na 12 weken. Niet dat er iets mis is met kip. Of met broccoli, maar je kunt kip op zoveel manieren bereiden en broccoli is niets magischer dan welke andere groente ook. En dan heb je ook daar nog verschillende bereidingswijzen. Je kunt broccoli soep maken, je kunt het koken, stomen, grillen.

Voor sommigen mag het dan misschien handiger zijn, maar nutritioneel gezien is er geen enkel verschil op macro niveau. Evenveel Calorieen, evenveel eiwit. Dus waarom niet dat schepje extra kerrie erbij.

Terug on topic. Zonet Koolvis met kool.

Dat wil zeggen, ui, knoflook, prei (moest nodig op), savoye kool, koolvis, sambal, curry djawa, kokosmelk, sambal, beetje extra curry en wat seroendeng. (met verse koriander blaadjes)

En nog steeds zit ik onder de 2000 Cal vandaag (zelfs als je het vet uit de kokosmelk mee rekent (80 gram kokosmelk, 20% vet = 16 gram = 144 Cal))

PS: Macro's en lekker eten. Het is maar een hobby. Je moet natuurlijk wel blijven genieten van het leven. Het is veel te kostbaar om dat uit te stellen. Ik vind smaak en variatie belangrijk en ben bereid om er iets vor te doen om dat te bereiken.

En PS2: ja die kokosmelk was pure luxe. En ik heb er van genoten.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven