Fitness Seller

Wat eet je nu?

Hazeboutje, sperziebonen en witte rijst.
Vanavond nog zo'n bord.:meal:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Tilapiatje met rijsten en mandarijntjes.

Net iets teveel om geloofwaardig te zijn eigenlijk. :)

liegen zit niet in mijn aard :) heb 15 min na mijn eten nog 10 kroketten gevraagd
kroketten hebben trouwens een andere betekenis in nederland als ik mij niet vergis , herriner mij nog zo een voorval van redelijk wat jaren terug :D

liegen zit niet in mijn aard :) heb 15 min na mijn eten nog 10 kroketten gevraagd
kroketten hebben trouwens een andere betekenis in nederland als ik mij niet vergis , herriner mij nog zo een voorval van redelijk wat jaren terug :D
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit is een kroket met broodje, teminste in het Nederlands.
Heb je er hier 20 van op???

Dit is een kroket met broodje, teminste in het Nederlands.
Heb je er hier 20 van op???

neeh ben nog altijd geen powerlifter :P
dit bedoel ik
w0ti84.jpg

Nederland
Vleeskroketten worden als typisch snack bij de meeste snackbars verkocht. Voor de Nederlandse automatiek waren zij zeer belangrijk, omdat zij handzaam zijn, makkelijk voorbereid kunnen worden (in tegenstelling tot patates frites) en dus snel te verkrijgen zijn, en hun smaak ook na een half uur warm bewaren nog houden. Ze worden los, of op een broodje ("broodje kroket"), of samen met friet gegeten. Veel mensen eten een kroket met mosterd of een andere saus. Kleinere kroketjes, meestal gemaakt van aardappelen of groenten, worden ook in andere landen gegeten als bijgerecht bij een uitgebreide maaltijd.
De vleeskroket is gemaakt van een salpicon van vlees (een soort dikke ragout), die in koude toestand tot een rolletje wordt gevormd. De rundvleeskroket en kalfvleeskroket zijn luxe varianten. Daarnaast bestaan er ook goulashkroketten. In België worden traditioneel ook garnaalkroketten en kaaskroketten gegeten. De groentekroket is een relatief nieuw product, dat inspeelt op vegetarische sentimenten in de maatschappij. Kroketten worden gemaakt door een dikke saus of, bij groenten, een puree te maken voor de vulling. Eventueel wordt de vulling ook vermalen. Nadat de mengsel is afgekoeld wordt de kroket gevormd, waarna deze door ei, bloem en paneermeel wordt gerold zodanig dat de kroket aan alle kanten goed afgesloten is en het geheel bij de volgende bewerking niet kan barsten. Hierna wordt de kroket gefrituurd waardoor er een knapperig korstje ontstaat en de ragout weer warm wordt. De luchtige korst koelt vrij snel af maar de vulling blijft lang warm, waardoor bij het eten enige voorzichtigheid geboden is.

Vlaanderen
In Vlaanderen wordt met een kroket meestal een aardappelkroket bedoeld, die alleen uit aardappelpuree in een jasje van paneermeel bestaat. Deze kroket wordt er meestal gegeten als zetmeelproduct (ter vervanging van bijvoorbeeld aardappelen, pasta of rijst). Kroketten worden over het algemeen slechts geserveerd bij speciale gelegenheden. Ze zijn meestal langwerpig, maar er bestaan ook andere vormen, zoals ronde.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kroket

Dan kan het, zolang die kaaskroketten dezefde grote hebben als die aardappeldingen op die schaal.

Eindelijk weer beetje beter: 4 eieren met pasta / salade.

water loopt me in de mond als ik dat zie :meal:

Mexicaans belegde pitabroodjes

Lekkere low kh maaltijd!
Alleen kun je ze niet meer oprollen, of hoe eet je dat?

Lekkere low kh maaltijd!
Alleen kun je ze niet meer oprollen, of hoe eet je dat?

2 pita-broodjes (doorgesneden) ... da's geen low KH maaltijd hoor (dan zou ik helemaal geen pitabroodjes nemen). Maar inderdaad, zover had ik er niet over gedacht, was een beetje een vieze bedoeling, maar dat maakte de eet-ervaring er niet minder op :-) Ik heb ze uiteindelijk half dubbel gevouwen. Het meeste bleef er wel binnen. Heb nog wat nacho-cheese dipsaus staan, had hier nog wel een likje van bij gekund, maar was zo ook al lekker. (vergeet wel vaker ingredienten :))

80gr bruine rijst
2 hard gekookte eieren
80gr tonijn

Pizza en 2 liter chocomel (puur smaak) :trollfacex:

Terug
Naar boven