- Waardering
- 3.529
Ik heb m ook gemaakt! maar man wat heb ik een t*fus hekel aan het schoonmaken van mn gril.
Gewoon even met een tissue al het vet en prut eraf schrapen en weer klaar voor gebruik

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb m ook gemaakt! maar man wat heb ik een t*fus hekel aan het schoonmaken van mn gril.

)Gewoon even met een tissue al het vet en prut eraf schrapen en weer klaar voor gebruik![]()
Hey Wazzup,
Ik merk dat u erg veel verstand van koken heeft. Kunt u mij vertellen hoe ik mijn kipfilet (of ander vlees) moet bakken zodat het niet verschrikkelijk droog word, maar lekker mals?
Bij voorbaat dank.
Kweenie, zorgen dat het niet te lang in de pan ligt. Als het midden gaar is is kipfilet gaar (77 graden celcius). Dan even laten liggen zodat de vleessappen zich weer kunnen herverdelen en de gehele kipfilet sappig is. Even geduld. Hoe langzamer je hem gaart hoe sappiger hij blijft. (niet zozeer lang, maar langzaam.. Ik heb een kipfilet wel eens sous vide klaar gemaakt in water van 80 graden met een vleesthermometer in de kipfilet.. toen het midden gaar was had ik de malste kipfilet die ik ooit had gegeten. (maar ik moest eerst wel 45 minuten wachten. Leuk voor een keertje, maar ik maal er geen gewoonte van)
Als je echter haast hebt kun je hem ook wokken. Dat gaat wel weer heel snel. Eerst kipfilet in stukjes snijden, dan in een hele hete pan snel even aanbakken. Als je een stukje doorsnijd en het midden is gaar is de rest ook gaar en kun je eten.
Of je googled even: http://www.youtube.com/watch?v=QtTM-VslWjk
(dumb ass reclame, maar goed Oh ja, NIET met diezelfde vleestang waar je ook de rauwe kip[filet mee hebt aangeraakt je gare kipfilet op je bord leggen. Grote fout van die croma-boys)
ik pak ook altijd weer een schoon bord nadat ik de rauwe kip er op in stukjes gesneden heb!Hey Wazzup,
Ik merk dat u erg veel verstand van koken heeft. Kunt u mij vertellen hoe ik mijn kipfilet (of ander vlees) moet bakken zodat het niet verschrikkelijk droog word, maar lekker mals?
Bij voorbaat dank.
Deze weet ik wel!
Je doet de kipfilet in stukjes of whatever en houdt 'm dan onder de kraan. Dit wordt ook door topchefs gedaan ofzoiets, weet niet goed waarom.
Dan bak je'm in de pan en zet je een deksel erop. Hierdoor ga je de kip niet volledig uitbakken, maar hou je het vocht in de pan.

wat ook goed is voor veel malser vlees is: als je vlees gebakken is van de pan nemen en goed in aluminiumfolie wikkelen zodanig er geen lucht meer in of uit kan en zo nog 10 tot 15 min laten rusten in de folie.
nadien folie openmaken en smullen maar van het lekker sappig mals vlees!![]()
(En als je gaat paneren, eerst kipfilet heel dun slaan, dan door ei, dan paneer, dan bakken, dan eten
)Deze weet ik wel!
Je doet de kipfilet in stukjes of whatever en houdt 'm dan onder de kraan. Dit wordt ook door topchefs gedaan ofzoiets, weet niet goed waarom.
Dan bak je'm in de pan en zet je een deksel erop. Hierdoor ga je de kip niet volledig uitbakken, maar hou je het vocht in de pan.
Heeft niets met lucht te maken, gewoon warmhouden. Een deksel over je bord werkt ook prima.
Alleen niet doen als je je kipfilet paneert. Niets is zo erg als sompig paneer(En als je gaat paneren, eerst kipfilet heel dun slaan, dan door ei, dan paneer, dan bakken, dan eten
)
---------- Toegevoegd om 10:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:10 ----------
schoonspoelen is tot daar aan toe, maar ga geen natte kip in hete olie gooien. (spetter-spetter....)
"brining" kan wel trouwens, (kipfilet in zout/suiker water laten liggen zodat de kipfilet zich voller zuigt met water, NOG malsere kip gegarandeert), maar daarna wel afdrogen en dan pas bakken.